חיפוש

כמה עולה עורך דין גירושין?

כמה עולה עורך דין גירושין?

כמה עולה עורך דין גירושין?

כל מי שעומד בפני תחילתו של הליך גירושין יודע כי הוא עומד בפני תקופה בה ההוצאות הכספיות יהיו מרובות: הוצאות על פתיחת תיק בבית המשפט, תשלומים על אגרות וכמובן ייצוג משפטי. אחת השאלות העיקריות ששואלים בני זוג העומדים להתגרש היא כמה עולה עורך דין גירושין?

תהליך הבחירה של עורך דין גירושין

כל מי שמתגרש רוצה לסיים את תהליך כגירושין כשידו על העליונה כשלצידו עומד עורך דין מקצועי ולוחמני. אך כדי למצוא עורך דין כזה צריך להיפגש עם כמה עורכי דין כדי להתרשם מהם ולהבין כיצד הם רואים את עבודת הייצוג המשפטי. 

עלות הפגישה הראשונית תנוע בין 400 ₪ ל- 1800 ₪ (ללא מע"מ) כאשר כמובן המחיר משתנה בין עורך דין גירושים אחד לאחר בהתאם לותק ולניסיון שצברו עם השנים. רב עורכי הדין לגירושין יקזזו את עלות פגישת ההיכרות משכר הטרחה שלהם במידה ותבחרו לשכור את שירותיהם. 

מכיוון שתהליך הבחירה כולל מפגש עם כמה עורכי דין, מומלץ לבקש בהקדם המלצות מחברים ובני משפחה שעברו תהליך גירושין. כך לא תבזבזו זמן וכסף יקר על פגישות עם הרבה עורכי דין, אלא תתמקדו בפגישת היכרות אחת או שתיים. 

עורך דין גירושין
עורך דין גירושין

שכר הטרחה של עורך דין גירושין

לרב שכר הטרחה של עורך דין גירושים יקבל על פי מספר התביעות והייצוג בבית המשפט. רב תיקי הגירושין מורכבים על שלוש תביעות: תביעת מזונות, תביעת הסדרי שהות ותביעת רכוש. 

ככל שיש יותר הסכמה בין בני הזוג על שלושת הנושאים האלה, כך יהיה פחות צורך בהגשת תביעות ובייצוג בבית המשפט. לדוגמא, בני זוג אשר חתמו על הסכם ממון או סיכמו כי הרכוש יחולק שווה בשווה לא יהיה צורך בהגשת תביעת רכוש בבית המשפט אלא רק אישור הסעיף בחוזה הגירושין. 

טווח המחירים לניהול תביעת גירושין נע בין 30,000 ₪ לעורכי דין פרטיים או למשרדים קטנים ועד ל 120,000 ₪ למשרדים גדולים. כמובן שמחירים אלה יכולים להשתנות בהתאם למורכבות התיק, למשך הייצוג וליועצים חיצוניים שלעיתים נדרשים לתת חוות דעת בנושא כזה או אחר. לדוגמא, שמאי מקרקעין אשר צריך לתת הערכה על נכס כאשר בני הזוג לא מצליחים לקבוע את מחיר המכירה. 

הוזלת עלויות של עורך דין גירושין

האם ניתן להתגרש ללא עורך דין? האם זה זול יותר? לא מומלץ לוותר על ייעוץ משפטי מעורך דין גירושים, אך קיימות אפשרויות להוזיל את העלויות של עורך הדין. 

האפשרות הראשונה היא לשכור עורך דין משותף המצייג את שני הצדדים. לרב נעזרים בו בני זוג שהחליטו להיפרד יפה בצורה חברית. הם יגיעו אל עורך הדין המשותף כשהם יודעים מראש כיצד יחולקו הרכוש וההון, כיצד יתבצעו הסדרי השהיה ואצל מי יחיו הילדים. אם בני הזוג לא יוצאים למלחמה אחד בשני ואם אין פערים משמעותיים, אין טעם לשכור עוד עורך דין גירושים. 

האפשרות השנייה היא לפנות אל תהליך גישור גירושין. לרב מדובר בעורך דין בעל ידע והסמכה בתחום הגישור והוא מייצג את שני בני הזוג, כך שאין צורך לשלם לשני עורכי דין או לשני מגשרים שונים. במסגרת העבודה עם המגשר, מוצאים בני הזוג את עמק השווה ומצליחים לנסח הסכם גירושין מהיר וענייני. 

עורך דין גירושין
עורך דין גירושין

חשוב לדעת!

מלבד שכר הטרחה שאותו תשלמו לעורך הדין שילווה אתכם בתהליך, חשוב שתדעו כי התהליך כולל תשלום של מגוון אגרות לבית המשפט, הן הרבני והן בית המשפט לענייני משפחה. חשוב לוודא מראש אילו אגרות תצטרכו לשלם על מנת שתדעו להיערך מראש מבחינת תשלומים והוצאות. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue