חיפוש
מהי פשיטת רגל?

מהי פשיטת רגל?  

במשך שנים אנשים שעברו תהליך של פשיטת רגל סבלו מסטיגמה שלילית ודעות קדומות שהשפיעו על הצלחת התהליך. אך בשנת 2019, חל שינוי בתפיסה ורשויות החוק הבינו שעל מנת לעודד אנשים להשתקם מבחינה כלכלית ולפתוח דף חדש יש צורך לשנות את הסטיגמה השלילית ולכן הוחלף שמו של ההליך המשפטי והוא נקרא – חדלות פרעון. 

פתיחת תיק לפשיטת רגל – הגדרה משפטית

בניגוד למה שאנשים רבים נוהגים לחשוב, גם אנשים עם חובות קטנים ולא רק אנשים החייבים מיליוני שקלים יכולים להגיש בקשה לפשיטת רגל. גובה החוב המינימלי ממנו אפשר להצהיר על פשיטת רגל (חדלות פרעון) הוא 17,514 ₪. 

בתהליך פשיטת הרגל יש 4 שלבים:

  1. בקשת פשיטת רגל  – הגשת הטפסים לרשויות המביעים רצון להתחיל בתהליך
  2. צו כינוס – צו המורה על הקפאת כל הנכסים של החייב לצורך רישום, תיעוד והערכת שווי לפני החזרת החוב לנושים. 
  3. הכרזת פשיטת רגל – פירוט של כל הפעולות אותן החייב צריך לעשות על מנת להחזיר את חובו לנושים.
  4. צו הפטר – צו המאשר כי חובותיו של האדם החייב הוחזרו.

במהלך תהליך פשיטת הרגל יחולו על החייב הגבלות ואיסורים כגון צו איסור יציאה מהארץ, איסור על שימוש בצ'קים, איסור על החזקת כרטיס אשראי ועוד. מטרת ההגבלות היא להקטין את החובות וללמד את החייב להתנהל בצורה נכונה מבחינה כלכלית. כל ההגבלות האלה יוסרו לאחר שבית המשפט יתן לאדם החייב צו הפטר.

פשיטת רגל
פשיטת רגל

 מהן המטרות של תהליך פשיטת רגל? 

לתהליך פשיטת רגל יש שתי מטרות עיקריות:

  1. החזרת חובות – גדולה ככל האפשר לנושים. פעמים רבות הנושים יסכימו לוותר על חלק נכבד מהחוב, כל עוד הם יקבלו סכום כסף כלשהו. עורך דין לפשיטת רגל יידע איך להתנהל מול הנושים ומול מי שמייצג אותם על מנת להוריד את גובה החוב ככל הניתן. 
  2. שיקום ושיפור ההתנהלות הכלכלית של החייב – במסגרת התהליך יצטרך החייב כחלק מהחזרת החובות לקחת חלק בקורסים וסדנאות לניהול פיננסי נכון, לבניית תקציב למשפחה או לעסק והכל במטרה לעזור לו להתנהל בצורה כלכלית ומחושבת נכונה כך שלא יקלע שוב לחובות בעתיד. 

איך מוצאים עורך דין לתהליך פשיטת רגל?

אנשים שעברו את התהליך או נמצאים בעיצומו לא נוהגים לשתף את הסביבה ואת המשפחה בתהליך, לכן אם תחפשו המלצות מחברים ובני משפחה לעורך דין להגשת פשיטת רגל רב הסיכויים שלא תקבלו המלצות כלל. 

אנשים רבים המחפשים לשכור את שירותיו של עורך דין להגשת פשיטת רגל בצורה אנונימית על ידי חיפוש באינטרנט. קיימות שתי דרכים עיקריות למציאת עורך דין לפשיטת רגל:

  1. נעזרים במנוע חיפוש ומקלידים בשורת החיפוש עורך דין לפשיטות רגל ומוסיפים את שם העיר בה אתם גרים. לאחר לחיצה על כפתור האנטר יופיע דף תוצאות עם שמות וכל מה שאתם תצטרכו לעשות הוא לבחור שם מהרשימה. 
  2. חיפוש באתרי אינדקס של בעלי מקצוע המדרגים בעלי מקצוע שונים בתחומים שונים. כמו במנועי החיפוש, גם באתר זה תצטרכו להקליד בשורת החיפוש עורך דין לפשיטות רגל ולבחור את עיר המגורים. מתוך דף התוצאות לבחור שם או שניים. 

לסיכום, אם נקלעתם לחובות ונראה שאתם לא עומדים להחזיר אותם בקרוב, אל תחכו. פנו אל ייעוץ משפטי של עורך דין המתמחה בתהליך פשיטת רגל ובקשו ממנו ייעוץ. ככל שתקדימו לפנות לייעוץ משפטי, כך תצליחו להתגבר על המצב מהר יותר ולהתנהל כלכלית בצורה חכמה וטובה יותר.

בהצלחה

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue