חיפוש

מי צריך להגיש בקשה לפשיטת רגל? טיפ מעורך דין

מי צריך להגיש בקשה לפשיטת רגל? טיפ מעורך דין

מי צריך להגיש בקשה לפשיטת רגל? טיפ מעורך דין

פשיטת רגל כל מי שמכיר את המושג יודע שהוא נקשר לחובות וחוסר היכולת להחזיר אותם. האנשים שהוכרזו כפושטי רגל סבלו מסטיגמה שלילית וקשיים כלכליים וחברתיים בדרך לשיקום כלכלי ולכן בשנים האחרונות חל שינוי תפיסתי על מנת לעזור להם להשתקם ולפתוח דף חדש מבחינה פיננסית. 

פתיחת תיק לפשיטת רגל 

אנחנו נוהגים לחשוב שרק מי שיש לו חובות עצומים בבנק של כמה מיליונים יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל, אבל החוק קובע דבר אחר לחלוטין. 

לפי החוק ניתן להגיש בקשה לפשיטת רגל אם צברתם חובות החל מסכום של 17,514 ₪. לא צריך להיות חייבים הרבה כדי להתחיל בתהליך פשיטת רגל, אבל חייבים להבין את כל המשמעויות של התהליך והן רבות. 

מי שיכול להגיש בקשה לפשיטת רגל הוא גם החייב (אותו אדם שצריך לשלם את החוב) וגם הנושה (האדם שחייבים לו כסף).  

בקשה לפשיטת רגל
בקשה לפשיטת רגל

פשיטת רגל – מטרות 

המטרה הראשונה היא כמובן מטרה כלכלית שנועדה להחזיר לנושים כמה שיותר כסף מהחוב. רבים מהנושים מעדיפים לקבל חלק מחוב מאשר לא לקבל תשלום בכלל. 

המטרה השניה היא ללמד את החייב כיצד להתנהל נכון יותר מבחינה פינסית ובעצם לשקם את שמו הטוב מול הרשויות, שלטונות החוק והאנשים שבסביבתו. 

לאחר החזרת כל החובות, יקבל החייב מבית המשפט צו הנקרא צו הפטר המעיד כי כל החובות הוחזרו לנושים וכי כל ההגבלות ואיסורים על החייב הוסרו. 

מכיוון שתהליך פשיטת הרגל הוא הליך לא פשוט שאורך מספר חודשים ולעיתים אף יותר, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין פשיטת רגל שידע להתנהל במקצועיות אל מול הרשויות השונות (רשויות המס, העירייה, בית המשפט ועוד). 

פשיטת רגל – איך זה עובד?

כדי להתחיל בתהליך של פשיטת רגל צריך לפתוח תיק בבית המשפט ולשלם עמלה בסך של 1600 ₪. 

עורך דין פשיטת רגל יגיש בשמו של החייב את המסמכים הנדרשים אל כונס הנכסים הרישמי ויבקש להתחיל בהליכים משפטיים שיכריזו על החייב כעל פושט רגל. לאחר קבלת הבקשה בבית המשפט, יתחיל תהליך של הסדרת החוב ויחולו על החייב היגבלים שונים עד לסילוק החוב במלואו: הוא לא יוכל לטוס לחו"ל, הוא לא יוכל לבצע עסקאות מסחריות, אסור לו להוציא פנקסי צ'קים או להשתמש בכרטיסי אשראי ועוד. 

קיימים עוד הגבלים ואיסורים, אך כל אחד מהם נקבע בהתאם לגובה החוב וליכולת ההחזר של החייב. לאחר הסדרת החוב במלואו, יוסרו כל ההגבלים והחייב יוכל לחזור לפעילות פיננסית כמו בעבר. 

בקשה לפשיטת רגל
בקשה לפשיטת רגל

טיפ מעורך דין לפשיטת רגל 

בשנת 2019 כאשר הבין המחוקק כי השם "פשיטת רגל" הוא בעל משמעות שלילית שקשה למחוק גם לאחר מחיקת החובות, הוא שינה את השם ואת התפיסה ומאז מתייחסים אל פשיטת רגל כדרך לשיקום כלכלי. 

החוק החדש נקרא "חוק חדלות פרעון" והוא עושה הבחנה בין חייבים בעלי חוב מתחת לסכום של 150,000 ₪  ובין חייבים החייבים מעל לסכום זה. בהתאם לגובה החוב שלכם יחליטו בית המשפט, ההוצאה לפועל וכונס הנכסים הרשמי של מדינת ישראל כיצד יש לפעול על מנת שתוכלו להחזיר את החוב בצורה מדורגת ולאורך זמן.  

הרשויות השונות פועלות ביחד מתוך הבנה ושיתוף פעולה על מנת לעזור לחייב להחזיר את חובותיו, תוך שמירה על זכויותיו ומתן עזרה והדרכה להתנהלות פיננסית נכונה יותר וטובה יותר בעתיד על מנת שלא יקלע לחובות בעתיד. 

אם בעבר חששתם לעבור תהליך משפטי של פשיטת רגל, הרי שכיום אין מה לחשוש. נכון, יהיו הגבלות וזה יקח זמן, אבל בסוף תוכלו לחזור להתנהל בצורה כלכלית ללא בעיות וללא חשש. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue