חיפוש

3 דברים שצריך לדעת לפני בחירת עורך דין אזרחי

עורך דין אזרחי

3 דברים שצריך לדעת לפני בחירת עורך דין אזרחי

בישראל קיימת מערכת משפט ובה מתנהל המשפט הפלילי, המשפט הציבורי והמשפט האזרחי. בכל אחת מהקטגוריות האלה מומלץ לקחת עורך דין שמומחה בתחום באופן כללי ובפרט בנושא בו עוסקת התביעה עצמה.

לכן, מן הסתם, כאשר מדובר במשפט אזרחי יש צורך בשירותיו של עורך דין אזרחי. המשפט האזרחי או המשפט הפרטי מסדיר את מערכת היחסים בין בני אדם או בין חברות לבין עצמם.

המשפט האזרחי עוסק במספר ענפים מרכזיים בתחום כגון- דיני חוזים, דיני נזיקין (כולל רשלנות רפואית), דיני עשיית עושר ולא במשפט, דיני קניין, דיני משפחה, דיני עבודה, דיני תאגידים ומשפט בינלאומי פרטי. בכל אלה כמובן יש צורך בייצוג של עורך דין אזרחי מומחה בתחום הספציפי. המשפט האזרחי קיים לצורך הבטחת מערכת חברתית יציבה וצודקת שמאפשרת צמיחה חברתית וכלכלית בהתאם.

עורך דין אזרחי

לפני בחירת עורך דין אזרחי שייצג אתכם בבית המשפט כדאי שתדעו ותבדקו שלושה דברים עיקריים:

דבר ראשון שיש לבדוק לפני בחירת עורך דין אזרחי- תבדקו באיזה תחום אזרחי הוא מתמקד ואיזה תחום הוא תחום המומחיות שלו:

תחומי המשפט האזרחי הם כאמור רבים ולכן עורך דין אזרחי באופן כללי לא מספיק אלא יש צורך במציאת עורך דין אזרחי שמטפל בדיוק בתחום בו אתם מעוניינים להגיש את התביעה ושיש לו מומחיות בתחום והוא מכיר אותו על בוריו.

עורך דין אזרחי בתחום דיני חוזים- מתעסק בהסכמים ובהתחייבויות וחיובים שונים

עורך דין אזרחי בתחום דיני נזיקין- מתעסק בתחום הרשלנות הרפואית, עוולות מסחריות ואף דיני ביטוח ודיני לשון הרע שנכנסים תחת קטגוריה זו אף הם.

עורך דין אזרחי בתחום עשיית עושר ולא במשפט- עוסק ומבין בכל תחום שבכל חיוב שנמצא בין תחום דיני החוזים ובין תחום דיני הנזיקין אך לא שייך בפועל לאף אחד מתחומים אלה.

עורך דין אזרחי בתחום דיני קניין- עוסק בתחום הקניין בין אם קניין פיזי ואז מדובר בדיני מקרקעין, דיני מיטלטלין או דיני קניין רוחני.

עורך דין אזרחי בתחום דיני המשפחה- תחום זה כולל בתוכו את כל הנושאים והסוגיות הקשורים במשפחה- נישואין, גירושים, ילדים, דיני ירושה ועיזבון. חלק מהמקרים מוסדרים גם בבית הדין הדתי.

עורך דין אזרחי בתחום דיני העבודה- הסדרה של יחסים בין עובדים, בין עובד למעביד, ייצוג ארגוני עובדים והתעסקות בשוויון הזדמנויות בעבודה. כמו כן בתחום זה נכנסים גם דיני הביטחון הסוציאלי.

עורך דין אזרחי בתחום דיני תאגידים- עוסק בהסדרה של פעילותם של תאגידים שונים- חברות, שותפויות, אגודות ועוד. גיני תאגידים קשורים גם לדינים נוספים כגון- דיני הבנקאות, דיני המסמכים השחירים, דיני הגבלים עסקיים, דיני ביקורת פנימית, דיני רישוי עסקים, דיני מכרזים ודיני ניירות ערך. בכל תחום קיים תת תחום וחשוב לוודא שעורך הדין מכיר את התחום באופן כללי ואת התחום הספציפי בצורה הטובה ביותר.

עורך דין אזרחי בתחום משפט בינלאומי פרטי- עוסק בסוגיות בהן קיימת מעורבות של גורם משיטה משפטית זרה שאינה בתחום המשפט העברי ישראלי.

עורך דין אזרחי

דבר שני שיש לבדוק ולדעת לפני בחירת עורך דין אזרחי שייצג אתכם בבית המשפט-שהוא מכיר בצורה הטובה ביותר את סדרי הדין המיוחדים והייחודיים של המשפט האזרחי:

המשפט האזרחי שונה מהמשפט הפלילי ומתנהל על פי סדרי שין שונים לגמרי . הוא מכיל הוראות דין פרוצדורליות כגון- התיישנות, ראיות וסדרי דין אחרות ונפרדות מאלה של המשפט הפלילי. כמו כן חשוב לדעת שלכל היבט שקיים בתחום המשפט האזרחי קיימת ג סוגיית מיסוי שמוסדרת תחת דיני המס.

כך שלפני שבוחרים עורך דין אזרחי חשוב לבדוק ולברר שהוא אכן בעל וותק וניסיון בתחום המשפט האזרחי, שהוא מומחה בתחום הספציפי של התביעה ושהוא אכן מכיר את כל הוראות הדין הפרוצדורליות השונות שקיימות עבור תחום המשפט האזרחי.

ההבדלים העיקריים בתחום המשפט האזרחי:

המשפט האזרחי לפי הגדרתו מסדיר מערכות יחסים בין שני פרטים- אנשים פרטיים, חברות וארגונים לכם יש כמה מאפיינים מרכזיים שקיימים בתחום המשפט האזרחי אשר אינם קיימים בתחומי משפט אחרים ובכך מבדילים אותו מתחומי משפט אלה:

הבדל ראשון בתחום המשפט האזרחי- שוויון וסימטריות. במשפט אזרחי כל הצדדים בהליך נמצאים לאורך כל התהליך בעמדה שווה. כל הצדדים במשפט כפופים לאותם נורמות ואין חשיבות לתפקיד שלהם כלל.

ההבדל השני בתחום המשפט האזרחי- המשפט מתנהל בין הפרטים עצמם כאשר המדינה רק מספקת את מערכת החוקים ואת השופט ואת בית המשפט אך אינה צד בתביעה. אם בתביעות שבהן מעורבת המדינה קיימים צדדים- מאשימה ונאשם, עותר ומשיבה, הרי שבמשפט אזרחי קיימים תובע ונתבע בלבד.

ההבדל השלישי בתחום המשפט האזרחי- המשפט האזרחי יכול להתנהל בין שני אנשים פרטיים, בין שתי חברות, בין שני תאגידים, בין המדינה כנתבעת או כתובעת ואף לערב גורמים חיצוניים ממדינות זרות שונות.

ההבדל הרביעי בתחום המשפט האזרחי- נטל ההוכחה בהליך של משפט אזרחי חל על התובע ועליו לשכנע את מערכת המשפט ולהוכיח את הטענה שלו במעל לחמישים אחוז של הסתברות, לעומת הוכחה של 'מעבר לספק סביר' שנהוגה בהליך של משפט פלילי.

ההבדל החמישי בתחום המשפט האזרחי- אם במשפט הפלילי מטרת הפסיקה היא ענישה של העבריין באמצעות עונש של מאסר או עונש של קנס כספי, הרי שבתחום המשפט הפלילי המטרה היא לספק סעד כספי או סעד בעין. הכוונה היא להביא בסופו של דבר למצב של קבלת פיצוי עבור הנזקים שנגרמו לתובע או להוציא צו המורה על אכיפת חוזה לטובתו של התובע.

ההבדל השישי בתחום המשפט האזרחי- למשפט האזרחי ישנם דינים ייחודיים עבורו כגון דיני התיישנות, דיני ראיות וכללי הדיון האזרחי עצמם ועל עורך הדין להכירם לעומק על מנת לייצג את התובע בצורה הטובה ביותר בהליך של תביעה במשפט אזרחי

עורך דין אזרחי

דבר שלישי שיש לבדוק ולדעת לפני בחירת עורך דין אזרחי שייצג אתכם בבית המשפט שהוא מודע למשפט העברי ולייחודיות שבו ולשוני שלו לעומת המשפט האזרחי בשאר מדינות העולם:

תחום המשפט האזרחי הוא תחום שנהוג בכל מדינות העולם. אך להבדיל ממדינות אחרות המשפט העברי מעט שונה. במדינות אחרות בעולם קיים ספר חוקים אזרחי המהווה קוד אזרחי ונקרא כך בהתאם ובו רשומים כל החוקים האזרחיים של המדינה. חוקים אלה מהווים את מערכת החוקים הרלוונטית לצורך הסדרת מערכות יחסים בתחום המשפט האזרחי בין אם מדובר בעניינים אזרחיים פרטיים או בעניינים אזרחיים בין גופים אזרחיים שונים במדינה.  מערכת המשפט העברי שונה מעט ממערכת חוקים זו הקיימת ברוב מדינות העולם ומכילה נושאים  שונים המהווים חיובים אזרחיים בבית המשפט. עורך דין אזרחי המייצג את הצד התובע או את הצד הנתבע בהליך של משפט אזרחי צריך להכיר את המשפט העברי בצורה הטובה ביותר – דיני נזיקין, דיני עשיית עושר ולא במשפט ועוד אשר מהווים חיובים אזרחיים ונעשה בהם שימוש במשפט הישראלי.

לסיכום- כל מה שבאמת חשוב לדעת לפני בחירת עורך דין אזרחי שייצג אתכם בבית המשפט:

כפי שניתן לראות בכדי לבחור עורך דין אזרחי חשוב לוודא שהוא אכן מכיר לעומק ובצורה הטובה ביותר את מערכת המשפט האזרחית במדינת ישראל ומבין כיצד היא פועלת. כמו כן חשוב לבור עורך דין אזרחי שתחום המומחיות שלו הוא התחום הספציפי בו מעוניינים להגיש את התביעה תחת התחום הכללי של משפט אזרחי. אם לדוגמא עובד מעוניין לתבוע את המעסיק שלו חשוב שיבחר עורך דין אזרחי שמכיר את מערכת המשפט האזרחי ויש לו ניסיון בייצוג תובעים במערכת זו. כמו כן חשוב לבחור עורך דין אזרחי בעל וותק וניסיון בתחום דיני העבודה שמכיר את התחום לעומק וייצג לא מעט עובדים בהליך של משפט אזרחי מול המעסיקים שלהם. דוגמא נוספת היא כאשר קיים חשד למצב של רשלנות רפואית- יש לבחור עורך דין אזרחי שהמומחיות שלו היא תחום דיני נזיקין שתחת תחום זה נכנס התחום של רשלנות רפואית. עליו לוודא שמדובר בעורך דין אזרחי שמכיר את תחום הרשלנות הרפואית וידע לייצג אותו בצורה הטובה ביותר אל מול מערכת המשפט האזרחי.

מערכת המשפט האזרחי שונה כאמור ממערכות משפט אחרות שמתקיימות במדינה ולכן ישנה חשיבות רבה בבחירת עורך דין אזרחי שמכיר לא רק את מערכת המשפט האזרחי אלא יודע כיצד להתנהל בתחומי משפט אחרים במידה ויהיה צורך בהתערבות של בין הדין הרבני לדוגמא (בכל תחום דיני המשפחה) או כאשר יש צורך בהתערבות המדינה בכל אחד משלבי התהליך.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue