חיפוש

עורך דין דיני חוזים

עורך דין דיני חוזים

עורך דין דיני חוזים

סיפור גירושם של אדם וחווה מגן עדן הוא למעשה דוגמא נהדרת לחתימת חוזה שנערך בעל פה בין שני צדדים, דוגמא להפרת חוזה ולענישה.

אנחנו בטוחים שאם היה לאדם וחוה עורך דין דיני חוזים הם היו מקבלים עונש קל יותר ולא מגורשים מגן עדן בבושת פנים.

והנחש? אולי הוא היה זה שעומד למשפט, נושא באשמה ומגורש מגן עדן בעצמו.

אם אלוהים, אדם וחווה היו עומדים היום בפני שופט, אין ספק כי עורך דין חוזים היה מייצג כל אחד מהם בבית המשפט וטוען כי הצדק נמצא איתו.

חוזים הם חלק בלתי נפרד מחיינו

מאז גירוש גן עדן נחתמו והופרו חוזים רבים וכיום ניתן לנסח חוזים בין חברות וארגונים, חוזים בין שותפים עסקיים, חוזים בין אנשים פרטיים ואפילו כאשר פותחים חשבון בנק או עושים מנוי לספק אינטרנט חותמים על חוזה.

בכל פעם שאתם עומדים לחתום על חוזה מול אדם פרטי, בעל עסק או נותן שירות מומלץ שתפנו אל עורך דין לדיני חוזים בכדי לוודא שהחוזה הוגן, חוקי, מותאם ומתאים לשני הצדדים, לא פוגע באף אחד מהצדדים או חלילה עובר על החוק.

עורך דין דיני חוזים מכיר את כל דיני החוזים הרלוונטיים, מה צריך להיכנס בחוזה ומה חובה שיהיה בו – מרגע ההחלטה על חוזה, דרך העריכה שלו והכנסת כל הפרטים עד הקטנים ביותר והנספחים ובסופו של התהליך – חתימה על החוזה ועמידה בתנאים שכתובים בחוזה לאחר מעמד החתימה.

עורך דין דיני חוזים

עורך דין דיני חוזים – מהם התנאים לקיום חוזה?

חוזה הוא התקשרות משפטית בעלת מסגרת זמן הנעשית בין צד אחד (יחיד, קבוצה או ציבור) ובין צד אחר (יחיד, קבוצה או ציבור). על מנת שחוזה יהיה בעל תוקף משפטי חייבים להתקיים 3 תנאים עיקריים:

  1. הצעה – צד אחד מציע לצד השני לעשות משהו עם דבר מה שיש בידיו. לדוגמא, למכור דבר מה, להיקשר באמצעות שירות או מוצר מסוים, לתת במתנה נכס, ממון, שירות או מוצר מסוים וכד'. הדוגמא הנפוצה ביותר היא מכירת דירה. בעל הנכס מפרסם ברבים את הדירה למכירה.
  2. קיבול – הצד השני מקבל את ההצעה של הצד השני ובעצם מסכים לקנות דבר מה, להיקשר באמצעות שירות או מוצר, לקבל במתנה נכס, ממון, שירות או מוצר מסוים וכד'. נמשיך את הדוגמא של מכירת הדירה ונאמר כי הצד השני אשר יביע התעניינות ברכישת הדירה בעצם עושה קיבול להצעה של המוכר.
  3. תמורה – התמורה היא הערך הכספי, המוצר, השירות, העניין, הזכות או כל דבר אשר הוסכם בין הצדדים כי יהווה סחר חליפין בין הצדדים.

כמובן שיש מרכיבים נוספים כגון גמירות הדעת ומסוימות ההופכים חוזה למסמך משפטי בעל תוקף אך מוטב שירחיב עליהם עורך דין חוזים בפגישת ייעוץ.

עורך דין דיני חוזים

עורך דין דיני חוזים – חוזה חברתי

אנחנו מוקפים בחוזים בכל יום ואנחנו אפילו לא מודעים לכך. כאשר אתם עומדים מול מכונת משקאות, משלשים לתוכה מטבע וממתינים שתצא ממנה פחית שתיה, אתם למעשה חותמים על חוזה מול מפעיל מכונת המשקאות.

ההצעה של המכונה (ושל בעל העסק המפעיל אותה) היא לרכוש פחית משקה באמצעות תשלום, הקיבול של ההצעה הוא שלשול המטבע אל תוך המכונה. התמורה היא כמובן פחית משקה קרה.

במקרים בהם המכונה תקולה או במקרים בהם אדם שלשל למכונה מטבע אך לא קיבל את הפחית, ניתן לתבוע את בעל העסק המפעיל את המכונה בגין הפרת חוזה.

במקרים כאלה הפרת החוזה מסתיימת בתסכול רב ולא מגיעה אל כתלי בית המשפט, אך במקרים אחרים כגון מכירת דירה ואי עמידה בתנאי החוזה מבחינת התשלומים בהחלט יש מקום לפנות אל בית המשפט ולתבוע הפרת חוזה בסיוע משפטי של עורך דין חוזים.

עורך דין דיני חוזים

משמעות משפטית של חוזה

במקרים מסוימים הצעה אשר נעשתה בבדיחות הדעת והתקבלה על ידי אדם אחר, יכולה להיחשב בבית המשפט כחוזה לכל עניין ודבר ואף לגרור את המציע להליכים משפטיים אשר בסופם הוא עוד עלול לשלם פיצויים למקבל בגין הפרת חוזה.

כריתת חוזה וניסוח חוזה הם לא דבר מצחיק בכלל, לכן קיימת חשיבות מכרעת לייעוץ משפטי ואף לייצוג של עורך דין חוזים.

כאשר שני אנשים מעוניינים להתקשר ביניהם בחוזה, הם פונים לייעוץ משפטי על מנת שהחוזה ינוסח בהתאם לחוק ובצורה כזו ששני הצדדים יהנו ממימוש החוזה.

עורך דין חוזים יודע כיצד לנסח חוזה תוך התייחסות לשתי סוגיות משפטיות אשר רבים נוטים להתעלם מהם ובגלל זה נפגשים בין כתלי בית המשפט:

  1. אכיפת החוזה בעת הפרת אחד התנאים או יותר – רב האנשים מנסחים את עיקרי החוזה ונמנעים מלדבר על ההתנהלות ועל הפיצויים שיעניקו אחד לשני אם וכאשר היחסים ביניהם יתקלו בבעיות או יעלו על שרטון. עורך דין חוזים ידע לייעץ להם ולנסח עבורם חוזה הכולל את כל הפיצויים והתמורות אשר הצד שביצע הפרה יעניק לצד שנפגע. דוגמא טובה לכך היא הסכם בין ספק חומרי גלם ובין מפעל. עורך דין חוזים המתמחה בחוזים מסחריים ידע לנסח חוזה המגן על ספק חומרי הגלם במידה ולא יוכל לספק את הסחורה עקב בעיה בייצור או תנאי מזג אוויר אשר יקשו על אספקת חומרי הגלם בזמן. במידה וסעיף כזה לא ישולב בחוזה, יוכל בעל המפעל לתבוע את ספק חומרי הגלם בגין אי עמידה בזמנים, לתבוע בבית המשפט בגין הפרת חוזה ואף לזכות בפיצוי בגין הנזק הכלכלי שנגרם לו. 
  2. סיום החוזה / התקשרות בין הצדדים – גם לסיום ההתקשרות בין הצדדים יש לתת את הדעת ולא להקל ראש ולומר כשנגיע לגשר נעבור אותו. יש לחשוב מראש על כל התסריטים האפשריים לסיום החוזה או ההתקשרות בנסיבות טובות או רעות ולחשוב האם יש צורך בפיצוי מסוים במידה והחוזה מסתיים עם טעם מר בפה. עוד חשוב לציין בחוזה האם סיום החוזה משפיע על ההתנהלות העסקית של הצדדים עם חברות אחרות דומות בתחום: לדוגמה, האם אותו ספק חומרי גלם בסיום החוזה עם בעל המפעל יוכל לספק חומרי גלם למפעלים אחרים מאותו התחום? האם בסיום החוזה יש אפשרות לחדש אותו לתקופה של שנה? אולי יותר? עורך דין חוזים ידע לחזות מראש את אותן נקודות בהן התקשרות יכולה להיתקל בקשיים או במהמורות והוא ידע לנסח מראש את החוזה כך שיכלול את כל התשובות לכל השאלות. כך, במידה ויתעורר סכסוך או קושי בין הצדדים הם יוכלו לפתוח את החוזה ולראות מה נכתב שם ולפעול בהתאם.

חשוב לדעת כי אם חתמתם על חוזה שלא נוסח או נבדק על ידי עורך דין חוזים, עדיין תוכלו להתייעץ עם עורך דין כזה בכדי למצוא את הדרך הנכונה מבחינה חוקית ומשפטית לסיום ההתקשרות בצורה מכובדת ונעימה.

בדיני חוזים קיים עיקרון יסודי שהוא עקרון חופש החוזים. על פי עיקרון זה הצדדים בחוזה רשאים להתקשר באותו החוזה בהתאם לרצונם, אך על החוזה להיות תואם לעקרונות המוסר הצדק וההגינות ולא לאפשר פגיעה באחד מאלה.

עורך דין דיני חוזים

עורך דין דיני חוזים – התמחויות

כאמור, דיני חוזים הם שם כולל לכל החוזים באשר הם וקיימות התמחויות שונות בדיני חוזים ביניהם:  חוזים בדיני משפחה (הסכמי ממון), חוזים מסחריים, חוזיי מקרקעין, חוזיי זכויות יוצרים, חוזיי שותפויות ועוד. 

היות וקיימות התמחויות רבות בדיני חוזים, חשוב לבחור עורך דין מומלץ לדיני חוזים אשר מתאים לתחום בו אתם זקוקים להכוונה ולייעוץ משפטי.  

ליווי וייעוץ של עורך דין מומלץ לדיני חוזים יבטיח לכם שקט נפשי היות והוא ידאג לאינטרס שלכם גם כשהחוזה נמצא בתוקף וגם כשהוא מגיע אל סיומו. 

גובה שכר הטרחה של עורך דין לדיני חוזים משתנה בהתאם לכמה גורמים:

  1. מורכבות החוזה או התיק – ככל שניסוח החוזה או ניהול התיק יהיו מורכבים יותר, כך שכר הטרחה של עורך דין לדיני חוזים יהיה גבוה יותר.
  2. ניסיון וותק בתחום – ככל שלעורך הדין יש יותר ניסיון ויותר וותק כך הוא כבר "ראה הכל ושמע הכל" ואחוזי ההצלחה שלו אמורים להיות גבוהים מאוד.
  3. גודל המשרד – ככל שהמשרד המטפל בתיק גדול יותר וניהול התיק מצריך יותר אנשי מקצוע ויועצים חיצוניים כך שכר הטרחה יהיה גבוה יותר.
עורך דין דיני חוזים

איך למצוא עורך דין מומלץ לדיני חוזים?

מכיוון שיש הרבה עורכי דין בארץ, כדאי להתחיל את החיפוש אחר עורך דין חוזים בהתייעצות עם בני משפחה וחברים. כל אחד מאיתנו שכר דירה או קנה דירה לפחות פעם אחת בחייו, כך שלקבל המלצה על עורך דין שיערוך או ינסח חוזה למכירה או להשכרה של דירה יהיה דבר קל.

מציאת עורך דין מומלץ לדיני חוזים נעשית קשה יותר כאשר צריך עורך דין חוזים מסחרי או עורך דין חוזים המתמחה בחוזים בינלאומיים. ההמלצה היא לפנות אל האינטנרט ולחפש עורך דין מומלץ לדיני חוזים בהתאם להתמחות שלו. תוכלו לחפש באתרי משפט, לקרוא כתבות במדורי משפט וכלכלה ואף לחפש ברשתות החברתיות. 

ישנה דרך נוספת לאיתור עורך דין לדיני חוזים, דרך מסורתית וישנה אשר מעטים האנשים המשתמשים בה. אנחנו כמובן מתכוונים למציאת עורך דין לדיני חוזים על ידי הליכה ברחוב ואיתור משרדי עורך דין באיזור. פעם היה נהוג להיכנס משרד עורכי דין ולספר לו מה הבעיה, נדיר שמישהו יעשה את זה היום. 

עורך דין דיני חוזים

בחירת עורך דין מומלץ לדיני חוזים

לאחר שגיבשתם רשימה של מספר עורכי דין מומלצים (ההמלצה שלנו היא לערוך רשימה ארוכה המונה כ – 20 שמות) צריך לבחור אחד שייצג אותכם. אבל איך עושים את זב?

  1. תקציב – בדקו כמה אתם יכולים לשלם בעד הייעוץ והייצוג המשפטי ובחרו בעורך דין לדיני חוזים המתאים למסגרת זו. הימנעו מעורכי דין אשר יכניסו אתכם לחובות כספיים גדולים.
  2. המלצות של לקוחות קודמים – בקשו לשוחח עם לקוחות קודמים ונסו לבדוק האם ההבטחות שמילאו את החדר בפגישות ההיכרות אכן התגשמו והתממשו לאורך הייצוג המשפטי.
  3. יחס אישי – עריכת דין הינה מקצוע בעל שפה מיוחדת משלו, שפה משפטית גבוהה. חשוב לבחור בעורך דין המבין שהשפה המקצועית בה הוא כל כך שולט נשמעת לכם כמו סינית. ככל שעורך הדין יהיה סבלני יותר, אדיב יותר ומדבר בגובה העיניים כך תבינו טוב יותר את משמעות החוזה על חייכם
עורך דין דיני חוזים

לסיכום

חוזים יכולים להיות מאוד מסובכים ולא תמיד מובנים וברורים ולכן בכדי שלא תהיינה אי הבנות וכדי להימנע מהליכים משפטיים ודיונים בבית במשפט לאחר הפרת חוזה (אם במודע או שלא במודע) – יש צורך לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין דיני חוזים.

בין אם מדובר בחוזה חד פעמי או בחוזה ארוך טווח, בחוזה בין אנשים פרטיים או בחוזים של ארגונים וחברות- יש צורך בעורך דין דיני חוזים. זו הדרך היחידה להבטיח לעצמכם חוזה ברור, הוגן, מובן שניתן לעמוד בתנאיו.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue