חיפוש

4 דרכים למצוא עורך דין ירושה מומלץ

עורך דין ירושה מומלץ

4 דרכים למצוא עורך דין ירושה מומלץ

וודי אלן אמר פעם "אני לא מפחד למות, אני פשוט לא רוצה להיות שם כשזה קורה" והוא אכן צודק. כאשר אדם נפטר מן העולם, הוא משאיר אחריו את בני משפחתו כואבים ואת חבריו מתגעגעים. למרות שכולם יודעים שיום אחד המוות יגיע, אף אחד לא רוצה להיות שם כזה קורה. ואף יתרה מכך, אף אחד לא רוצה להיות זה שמטפל בכל הבירוקרטיה המשפטית שהשאיר אחריו המנוח.

הסדרת המעמד המשפטי על ידי צוואה

כדי למנוע מבני המשפחה האבלים את "כאב הראש" של טיפול בבירוקרטיה משפטית לאחר המוות, אנשים רבים מנסחים צוואה אשר משאירה לאחר מותם הנחיות ברורות כיצד לחלק את הירושה (רכוש, ההון והנכסים של המנוח) ולמנוע מריבות וסכסוכים בין בני המשפחה.

לאחר שאדם חתם על הצוואה שלו היא תופקד בידי רשם הירושות. לאחר מותו ינתן צו קיום צוואה אשר יאפשר את מימושה. אך מה קורה כאשר אדם נפטר בטרם הספיק לחתום על צוואה? במקרה כזה רכושו, הונו ונכסיו יחולקו על פי הקבוע בחוק. על מנת לאפשר את חלוקת הירושה, יצטרכו היורשים להגיש לרשם הירושות בקשה לקיום צו ירושה. לאחר קבלת הצו, יוכלו להעביר את הרכוש והזכויות על שמם.

עורך דין ירושה מומלץ

4 סוגי צוואות

לפני מותו יכול אדם לבחור באחד מתוך ארבע סוגים של צוואות:

  • צוואה בפני עדים – צוואה כתובה בכתד יד או מודפסת אשר נערכה ונחתמה בפני שני עדים חסרי עניין בתוכן הצוואה.
  • צוואה בפני רשות – צוואה הנכתבת ונחתמת ללא צורך בעדים, אך קיימת חובת נוכחות של אחד מנציגי הרשויות הבאים: שופט, חבר בית הדין הדתי, רשם בית המשפט ורשם לענייני ירושות.
  • צוואה בכתב יד – צוואה זו נכתבת בכתב יד על מנת לההסדיר את הירושה. במידה והצוואה לא נערכה על ידי עורך דין ירושה עלולות להתעורר סוגיות משפטיות הנוגעות לתקפות הצוואה ולחוקיות הדברים שנכתבו בה. במקרים מסוימים אף ניתן לבטל צוואה מסוג זה.
  • צוואה שבעל פה (צוואת שכיב מרע) – צוואה זו לרב ניתנת על ערש דווי, בעל פה ובנוכחות שני עדים המעלים אותה על הכתב. עליהם להפקיד את הצוואה בידי רשם הירושות בתוך חודש ימים. במקרים בהם מתעוררת התנגדות לצוואה, נטל ההוכחה כי מדובר בצוואה אמיתית יחול על המבקשים לקיים אותה.  

בנוסף על 4 צוואות אלה קיים סוג נוסף של צוואה והוא צוואה המתייחסת אל בני זוג. צוואה זו מוכרת בשם צוואה הדדית והיא מתקיימת כאשר שני בני הזוג מחליטים מראש כי הם מעבירים את רכושם והונם לאחר מותם לבן הזוג הנותר בחיים. עוד עליהם להסכים כי לאחר מות שניהם, תחולק הירושה בין היורשים בצורה שווה.

עורך דין ירושה מומלץ

תפקידיו של עורך דין ירושה מומלץ

רב האנשים חושבים שצריך עורך דין ירושה רק לצורך ניסוח וכתיבת צוואה, אך למעשה יש לעורך דין תפקידים נוספים ואלה העיקריים שבהם:

  • מתן סיוע וייעוץ משפטי בעת מימוש הצוואה (הגשת צו קיום צוואה)
  • מתן סיוע וייעוץ משפטי בעת העדר צוואה (הגשת צו ירושה)
  • מתן סיוע וייעוץ משפטי בעת התנגדות לצוואה או ביטול צוואה
  • מתן סיוע וייעוץ משפטי בעת סכסוכי ירושה
  • עריכת שינויים בצוואה קיימת
  • ביטול הסכמי ממון ומתנות
  • ניהול עיזבון מנוח

בטח שמתם לב שחלק נכבד מהתפקידים של עורך דין ירושה הוא לטפל בסכסוכים במשפחה ובהתנגדויות למימוש צוואה. דבר זה אינו מפתיע כלל, היות וחלוקת הירושה אינה תהליך פשוט על אחת כמה וכמה אם מעורבים בה רגשי כעס ואיבה בין היורשים.

לכן, חשוב לבחור עורך דין ירושה מומלץ שידע לתת גם שירות מקצועי וגם יחס אמפטי ומתחשב למצבם הריגשי של כל המעורבים בתהליך.

עורך דין ירושה מומלץ

4 דרכים למציאת עורך דין ירושה

בין אם אתם רוצים לנסח צוואה ובין אם אתם צריכים עזרה משפטית לאחר שבן משפחה נפטר חשוב שתפנו אל עורך דין ירושה מקצועי. חשוב שהוא או היא יהיו בקיאים בכל התקנות, החוקים והנהלים של כתיבת צוואה ומימושה לאחר מכן.

תוכלו למצוא עורך דין ירושה מומלץ באחת מארבע הדרכים הבאות:

  1. בקשו המלצות ממשפחה וחברים – אין אחד שלא מכיר מישהו עם קשרים בעולם עריכת הדין. בין אם תשאלו חברים או משפחה ובין אם תשאלו עורכי דין שאתם מכירים מתחומים אחרים כגון עורך דין מקרקעין או עורך דין לדיני משפחה, סביר להניח שאחד מהם יוכל להפנות אתכם אל עורך דין ירושה מומלץ.
  2. חפשו באתרים מקצועיים של עורכי דין – באינטרנט תמצאו מגוון רחב של אתרים של עורכי דין המתמחים בדיני ירושה. מעטים הם עורכי הדין שאין להם אתר אינטרנט בו הם משתפים בידע מקצועי, נותנים הכוונה ומתפארים בהצלחות שלהם. מתוך הכתוב באתר תוכלו להתרשם מעורך הדין ולהחליט האם אתם רוצים לקבוע איתו פגישת היכרות אישית. במידה ואתם קובעים פגישה שכזו הקפידו לשאול את עורך הדין האם היא כרוכה בתשלום.
  3. חפשו באתרי אינדקס – אם בעבר היינו נעזרים ב"דפי זהב" או במדריך עסקים אחר על מנת למצוא בעל עסק כזה או חנות, הרי שכיום מדריכים כאלה אינם בשימוש ומי שמחפש בעל עסק או עורך דין ירושה מומלץ פונה אל אתרי אינדקס כגון מידרג או 144 לעסקים. מלבד אתרי אינדקס כלליים לבעלי עסקים, ניתן לערוך חיפוש גם באתרי אינקס מקצועיים כגון האתר של לשכת עורכי הדין בישראל.
  4. חפשו במנועי חיפוש – כל מה שצריך לעשות הוא לכתוב בשורת החיפוש במנוע החיפוש עורך דין ירושה מומלץ בעיר ולהשלים את שם העיר בה אתם גרים. לחיצה על קש האנטר ומיד יעלו בדף התוצאות רשימה ארוכה של שמות עורכי דין המתמחים בדיני ירושה בעיר שבחרתם.
עורך דין ירושה מומלץ

עורך דין ירושה – עלויות

לפני שתבחרו עורך דין ירושה מומלץ שיטפל בסוגיה המשפטית שלכם, חשוב שתדעו כמה אתם צפויים לשלם על השירותים והייעוץ שהוא עומד להעניק לכם.

אם אתם חוששים כי מדובר בעלויות גבוהות, הרשו לנו להרגיע אתכם ולומר כי קיים מחירון בסיסי לשירותים שונים בתחום זה עורך דין צוואות וירושות:

  • עבור עריכת צוואה תשלמו שכר טרחה הנע בין 500 ₪ לבין 1,800 ₪. הטווח רחב היות וגובה שכר הטרחה מותנה במורכבות הצוואה.
  • עבור עריכת שתי צוואות הדדיות תשלמו סך של 2,682₪.
  • עבור קיום צו ירושה תשלמו בין 1,000 ₪ ל-3,000 ₪. גם במקרה זה מורכבות המקרה משפיעה על גובה שכר הטרחה.
  • עבור הגשת בקשה לצו קיום צוואה, צו ירושה או מינוי מנהל עיזבון ללא התנגדות תשלמו סך של 5% מערך העזבון, אך לא פחות מסך של 3,634 ש"ח.

כמובן שאלה הן רק דוגמאות ספורות מהעלויות הקשורות בדיני ירושה ומומלץ להשוות בין מספר עורכי דין המתמחים בצוואות וירושות על לוודא שאתם לא משלמים הרבה מעבר לנהוג בתחום. כמובן שבמקרים בהם קיימות מורכבות משפטית, נוהג עורך דין ירושה להעלות את שכר הטרחה שלו.

עוד חשוב לדעת כי מלבד עלויות התשלום לעורך דין ירושה, קיימות גם אגרות שחובה לשלם לבית המשפט או לרשם הירושות בטרם מפקידים צוואה או מבקשים צו צוואה או צו קיום ירושה. כמובן שבהתאם למימוש הירושה יכול להיות תשלום נוסף בגין אגרות אחרות, לדוגמה אגרת התנגדות לצוואה העומדת על סך של 986 ₪.

תשלום האגרות הינו תשום קבוע על פי חוק ועורך דין ירושה אינו רשאי להוסיף למחיר האגרה את שכר הטרחה שלו.

האם ניתן לחסוך בעלויות עורך דין ירושה? התשובה היא כן ולא. קיימים מספר הליכים משפטיים הניתנים לביצוע בצורה עצמאית ומקוונת ללא עזרת עורך דין ירושה, ביניהם: הגשת צו קיום צוואה, הגשת צו ירושה, תשלום אגרות ועוד. חשוב לציין כי עבור שירותים מסוימים קיימת הנחה בעת תשלום מקוון.

אם כך נשאלת השאלה מדוע אנשים עדיין בוחרים לפנות אל עורך דין ירושה מומלץ ולא להסדיר את המעמד המשפטי בצורה עצמאית? התשובה היא בירוקרטיה. על מנת להסדיר את המעמד המשפטי ולהוציא צו כה או אחד יש צורך בהגשת טפסים רבים. אנשים רבים מעדיפים לשלם יותר ולדעת שיש עורך דין מקצועי שיגיש עבורם את כל הטפסים ויחסוך מהם תסכול בהתמודדות מו הרשויות.

עורך דין ירושה מומלץ

סיכום

העברת הזכויות המשפטיות על נכסים, הון ורכוש הינה דבר חשוב שכל אדם חייב לעשות לפני מותו. ניתן לעשות זאת על ידי ניסוח צוואה בעל פה, צוואה בפני עדים, צוואה בכתב או צוואה בפני הרשויות. מומלץ כמובן לקבל סיוע משפטי וייעוץ מאדם מוסמך ומקצועי כגון עורך דין ירושה מומלץ.

ושתבדלו לחיים ארוכים, שמחים ומאושרים

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue