חיפוש

5 סיבות המצריכות עורך דין סכסוכי שכנים

עורך דין סכסוכי שכנים

5 סיבות המצריכות עורך דין סכסוכי שכנים

אין אדם בישראל שלא מכיר את הספר "דירה להשכיר" המתאר כיצד חיות שונות חיות יחד בהרמוניה עד שאחד מהם עוזב במפתיע והם מחפשים דייר חדש. כל חיה שמגיעה פוסלת את הדירה כי השכנים אינם נאים בעיניה עד שמגיעה היונה. היא, לעומת החיות האחרות, טוענת כי הדירה אינה מתאימה לצרכיה, אך בבניין מתגוררים שכנים נפלאים ולכן היא תעבור בשמחה.

אך מה קורה כאשר בבניין מתגוררים שכנים לא כל כך נפלאים? מה קורה כאשר גרים בבניין שכנים חסרי התחשבות? מה קורה כאשר מתעורר סכסוך שכנים שנמשך ונמשך ונראה שלא מסתמן פתרון בקרוב? ברב המקרים האלימות המילולית מתפשטת בבניין כאשר בשדה קוצים: מריבות קולניות וצעקות ברחבי הבניין, הכפשות וקללות בקבוצת הוואסטפ המשותפת לדיירים ואף התנקלויות בין המעורבים בסכסוך.

פתרון סכסוך שכנים בצורה עצמאית

לרב סכסוכי שכנים נמשכים מספר חודשים ולעיתים אף שנים היות ומעורבים בהם שלל רגשות כגון  כעס, נקמה, טינה, עלבון ועוד. כל אחד מהצדדים בסכסוך השכנים רוצה לצאת "המנצח" ולהראות לשני שהוא צדק לכל אורך הדרך.

בשלב מסוים, כשכבר "נגמר הכח" להילחם האחד בשני או כאשר מרגישים כי אין אפשרות להגיע לפתרון בצורה חברית ניתן לנסות ולפתוח את הסכסוך בצורה עצמאית במספר דרכים:

  1. פנייה אישית על השכנים המעורבים בסכסוך וניסיון להתפשר, להתגמש ולסיים את הסכסוך כך שלכולם יהיה יותר נעים להתגורר בבניין. מעטים המקרים בהם פניה אישית עניינית וכנה לסיום הסכסוך, מסתיימת בהצלחה.
  2. פנייה אל גורם מתווך בין השכנים כגון האגודה לתרבות הדיור או מרכז הגישור העירוני. פעמים רבות פנייה אל גורם מתווך בעל ידע וניסיון בפתרון סכסוכים מורכבים מהווה הפתרון שכולם מייחלים לו.
  3. פנייה אל המפקח על הבתים המשותפים. זהו גוף המהווה מעין בית משפט לסכסוכי שכנים ובעיות בניהול השוטף של בניינים משותפים. המפקח על הבתים המשותפים מהווה סמכות מטעם המדינה לפני פנייה אל בית המשפט.

 

במידה ולא נמצא הפתרון, לא נותרה ברירה אלא לפנות אל בית המשפט באמצעות עורך דין סכסוכי שכנים.

עורך דין סכסוכי שכנים

5 סיבות המצריכות עורך דין סכסוכי שכנים

לצערנו הרב, נראה שלאורך השנים וככל שהוקמו יותר ויותר מגדלי מגורים התעוררות יותר ויותר סכסוכי שכנים רבים. אלה הם חמשת סכסוכים העיקריים בגללם פונים אל עורך דין סכסוכי שכנים:

  1. סכסוך שכנים הנובע ממטרד של ריח או רעש – שכנים יכולים להתלונן על רעש של מסיבות או שירי קריוקי בשעות מאוחרות של הלילה, רעש של שיפוצים (קדיחה, הריסת קירות) ואפילו על ריחות לא נעימים כגון עישון או בעלי חיים.
  2. סכסוך שכנים הנובע מנזק תברואתי – נזילה מדירה אחת אשר גרמה לרטיבויות ועובש בדירה אחרת או השארת שאריות אוכל בשטח הבניין עבור חיות הרחוב.
  3. סכסוך שכנים על רקע שימוש פרטי או השתלטות לא חוקית על שטח משותף – השתלטות על חדר האופניים או חדר המדרגות והפיכתם למחסן האישי של אחד מהדיירים, השתלטות על הגינה של הבניין וכדומה.
  4. סכסוך שכנים הנובע משטח משותף כגון צמחיה או גדר משותפת. תחת נושא זה ניתן למצוא גם סכסוכי שכנים הנוגעים לטיפול בעצים ושורשים הגדלים על שטח בניין אחד אך גורמים נזק לבניין אחר.
  5. סכסוך שכנים הנובע מאי תשלום מיסי ועד בית.
עורך דין סכסוכי שכנים

עורך דין סכסוכי שכנים – יתרונות

יש אי נעימות בפניה אל גורמים משפטיים וסמכויות החוק, כאשר רוצים לפתור סכסוך שכנים אך לעיתים זו הדרך היחידה לסיים את "המלחמה". אם אתם חוששים לערב עורך דין סכסוכי שכנים בבעיה שלכם, חושב שתדעו כי יש לו שני יתרונות עיקריים:

  1. הפנייה אל עורך דין סכסוכי שכנים מייצר מעיין "שקט" זמני בהתנהלות של דיירי הבניין. כל ההתנהלות לגבי הסכסוך מתקיימת בין עורכי הדין ולא בין הדיירים עצמם. במהלך הדיונים לפתרון הסכסוך אסור לשכנים המעורבים בתיק לדון ביניהם על המקרה ובמקרים מסוימים גם אסור להם להתקרב אחד לשני (במידה והסכסוך מחריף ניתן להוציא צו הרחקה).
  2. לעורך דין סכסוכי שכנים יש ידע משפטי בכל הקשור לזכויות הדיירים, התנהלות ברכוש המשותף ועוד. עורך דין כזה יכול להציג בפני השופט חוקים, תקנות ואף פסיקות קודמות בנושאים דומים אשר יסייעו לפתרון הסכסוך.

פנייה אל עורך דין סכסוכי שכנים

זהו! כלו כל הקיצים! נמאס לכם לריב עם השכנים וגמלה בליבכם ההחלטה לפנות את עורך דין סכסוכי שכנים. מה עכשיו? איפה מוצאים עורך דין סכסוכי שכנים? ומה צריך להביא לפגישת ההיכרות איתו?.

סכסוכי שכנים היא התמחות משפטית הנכללת בתחום דיני המקרקעין, לכן מומלץ לחפש עורך דין מקרקעין בעל ניסיון וותק בייעוץ וייצוג דיירים בסכסוכי שכנים.

כמובן שלפני פגישת ההיכרות עם עורך הדין צריך לדעת מהן העלויות של הגשת תביעה משפטית, הן מבחינת שכר הטרחה של עורך הדין והן מבחינת האגרות שצריך לשלם במסגרת ההליך המשפטי.

לקראת פגישת ההיכרות חשוב לבצע תיעוד של השתלשלות הסכסוך ולצרף תמונות, עדויות וסרטונים המעידים על הבעיה ועל הניסיונות שלכם לפתור אותה.

בכדי למצוא עורך דין סכסוכי שכנים תוכלו להיעזר בחברים ובני משפחה, הרי כל אחד מהם מכיר עורך דין בתחום כזה או אחר ותמיד אפשר למצוא דרכם המלצות. במידה והחיפוש במעגל הקרוב לא הניב תוצאות, אפשר לחפש עורך דין סכסוכי שכנים באינטרנט, באתרים מקצועיים ובאתרי אינדקס המתמחים בנותני שירותים כגון מידרג, דפי זהב וכו.

עורך דין סכסוכי שכנים

בחירת עורך דין סכסוכי שכנים


הצלחתם לאתר מספר שמות של עורכי דין מומלצים לפתרון סכסוכים, כעת ניצבת בפניכם בעיה נוספת. איך בוחרים עורך דין אחד שייצג אתכם? על מנת להקל על תהליך הבחירה, ריכזנו עבורכם מספר המלצות:

  1. בחרו עורך דין בעל התמחות בפתרון סכסוכי שכנים ולא בעורך דין בעל התמחות אחרת.
  2. בחברו בעורך דין בעל ותק וניסיון. קיים הבדל בין בין עורך דין בעל ניסיון של 3 שנים לבין עורך דין בעל ניסיון של 20 שנה שכבר ראה הכל ושמע הכל.
  3. בחרו עורך דין שתוכלו לממן – הליך משפטי מורכב מהוצאות משפטיות והן משכר הטרחה של עורך הדין. ככל שההליך המשפטי נמשך זמן רב יותר, כך ההוצאות גדולות יותר. וודאו מראש כי אתם מוכנים מבחינה כלכלית לעמוד בהוצאה הזו.
  4. בקשו המלצות מלקוחות קודמים – אל תתביישו לבקש לשוחח עם לקוחות קודמים. הם יוכלו לספר לכם מעדות ראשונה האם מה שהובטח על ידי עורך דין סכסוכים בפגישת ההיכרות הראשונית אכן התממש במהלך הייעוץ.
  5. בחרו בעורך דין שיודע לדבר בשפה שלכם – עורכי דין נוהגים לשוחח בשפה משפטית גבוהה שלא כל אחד מבין לעומק את המשמעות שלה. חשוב להבהיר לעורך הדין שידבר אליכם בגובה העיניים כך שתבינו את המשמעות של כל שלב ושלב בהליך המשפטי ככל שהוא מתקדם.
עורך דין סכסוכי שכנים

סכסוכי שכנים – תביעת דיבה  

כולם יודעים שסכסוכי שכנים גוררים איתם צעקות, מריבות, התנצחויות ואף לצערינו הרב שקרים. במקרים מסוימים של סכסוכי שכנים בהם מתלהטות הרוחות בין הדיירים נכללות גם השמצות והפצת שקרים.

במקרים כאלה, ניתן לבדוק את האפשרות להגיש תביעת דיבה נגד השכן שהפיץ, כתב או אמר את הדברים השיקריים ניתן ומומלץ להיעזר ב – עורך דין לשון רע.

קיימים מספר תנאים להגשת תביעת דיבה, ביניהם: נאמרו דברי השמצה, כינויי גנאי או כתיבת דברי שקר בפני אדם זר מלבד האדם אליו או עליו נאמרו הדברים והמידע הפך לפומבי על ידי הפצתו ברבים בשיחת רחוב, מכתב, דיון קבוצתי, תגובה ברשתות החברתיות ועוד.

אם אתם מרגישים כי במסגרת סכסוכי השכנים נפגעתם מהוצאת דיבה ולשון הרע, פנו לייעוץ משפטי בתחום. גובה הפיצוי יכול להגיע עד כדי 100,000 ₪ ולעיתים אף יותר בהתאם למידת הנזק שנגרמה.

עורך דין סכסוכי שכנים

סיכום

יש פתגם האומר "טוב שכן קרוב מאח רחוק" ואכן לעיתים שכנים יכולים להיות בני משפחה וחברים טובים. אך במידה ומתעורר סכסוך שכנים, ההמלצה היא להגיע לפתרון כמה שיותר מהר. ניתן לעשות זאת על ידי פנייה אישית, פנייה אל גורם מתווך כגון המפקח על הבתים המשותפים או האגודה לתרבות הדיור ובלית ברירה לאחר שהגיעו מים עד נפש אפשר גם לפנות אל עורך דין סכסוכי שכנים.

חשוב לבחור בעורך דין סכסוכי שכנים בעל ותק בתחום והצלחות בפתרון בעיות, הרי לא תרצו שהסכסוך יגרר בין כתלי בית המשפט במשך חודשים ארוכים.

במידה ואתם חשים כי נעשתה פגיעה בשמכם הטוב, מומלץ לפנות גם אל עורך דין המתמחה בתביעת דיבה שיבדוק האם מגיע לכם פיצוי כספי.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue