חיפוש

האם אני צריך עורך דין שיעזור לי לקנות בית?

האם אני צריך עורך דין שיעזור לי לקנות בית?

האם אני צריך עורך דין שיעזור לי לקנות בית?

יש מקרים רבים בהם אנחנו נזקקים לייעוץ או ייצוג משפטי ואחד מהנפוצים שבהם הוא – קניית בית. אמנם ניתן לבצע קניית בית בצורה עצמאית אך הבירוקרטיה מול הרשויות ומול הבנקים כל כך סבוכה ומורכבת כך שאם תשאלו – האם אני צריך עורך דין שיעזור לי לקנות בית? אנחנו נענה בחיוב. 

מצאתם בית, עכשיו תחפשו עורך דין למקרקעין

לאחר ששלב החיפושים המתיש הסתיים בהצלחה מתחיל השלב בו אתם והמוכרים צריכים לנסח חוזה קנייה ומכירה המסדיר את העברת הבעלות ואת העברת הזכויות של הנכס על שמכם. 

לא משנה אם אתם עומדים לרכוש דירה, בית פרטי, חניה, מגרש, מחסן או אפילו שטח חקלאי – חשוב שתעגנו את הקנייה שלכם מול המוכרים בחוזה שנערך על ידי עורך דין מקרקעין

עורך דין
עורך דין

מה עושה עורך דין מקרקעין?

לעורך דין מקרקעין תפקיד חשוב כשהוא מלווה אתכם בתהליך קניית הבית. עורך דין מקרעין יהיה אחראי על מספר דברים עיקריים:

  1. בדיקת הבעלות על הנכס – אמנם בעלי הדירה יכולים לטעון שהם בעלי הנכס, אך בדיקה מול הרשויות ומול הבנק יכולה לגלות שיש בעיה בהעברת הבעלות אליכם. לדוגמא, עורך הדין יכול לגלות שהכנס לא רשום בטאבו או שמוטל עליו עיקול בגין חוב של בעלי הדירה. 
  2. הסדרת זכויות מקרקעין במנהל המקרקעין ורישום בטאבו
  3. הסדרת הבעלות בהרשות המקומית או המועצה האיזורית 
  4. הסדרת תנאי התשלום מול הבנק – הסדרת משכנתא, הסרת עיקולים ושיעבודים
  5. התאמת מועדי התשלום של הקנייה – עורך הדין ידע לתכנן את מועדי התשלום כך שיתבצעו רק לאחר שאתם קיבלתם את התשלום עבור הבית שמכרתם.

אחד מהדברים החשובים ביותר שעושה עורך דין למקרקעין כשהוא מנסח חוזה קניה הוא לוודא כי בעל הבית אחראי על תיקונים ותקלות שהתגלו במהלך תהליך המכירה ולאחריה. לדוגמא, בעיית רטיבות שתוקנה לפני המכירה אך הופיעה שוב לאחר שבעלי הדירה החדשים נכנסו אליה. עורך דין מקצועי ומנוסה למקרקעין ידע לנסח את החוזה כך שהמוכרים ידעו כי באחריותם לטפל בבעיה.  

איך בוחרים עורך דין מקרקעין?

איך בוחרים עורך דין מקרקעין
עורך דין 3

כל אחד מכיר עורך דין, אבל לא כל אחד מכיר עורך דין מקרקעין מקצועי ואמין. כשאתם רוצים לבחור עורך דין מקרקעין חשוב לקבל המלצות שיבטיחו לכם שהבית החדש שלכם נמצא בידיים טובות. 

רובנו מסתמכים על המלצות של חברים ובני משפחה, שואלים שכנים או קולגות עבודה ומרכיבים רשימה של כמה שמות מומלצים. לאחר שתהיה בידיכם רשימה כזו תוכלו לחפש את השמות האלה באינטרנט. 

רב עורכי הדין כותבים מאמרים, מחזיקים באתרי תדמית ומגיבים בקבוצות ובבלוגים ברשתות החברתיות, כך שאם תעשו חיפוש על השמות האלה אין ספק שיעלו תוצאות שיעידו על עבודתם. 

לאחר שקראתם והתרשמתם ממה שכתב כל עורך דין על עצמו, כעת הגיע הזמן לקבוע שיחת היכרות טלפונית או פגישת ייעוץ ראשונית ולהתרשם באופן אישי מעורך הדין. 

חשוב לדעת כי עורכי הדין למקרקעין גובים תשלום על פגישת ייעוץ ראשונית וזו הזדמנות נהדרת לברר איתם מהו גובה שכר הטרחה שהם גובים ועל תנאי התשלום. 

לסיכום, אם סוף סוף מצאתם את בית החלומות שלכם אל תיקחו סיכון מיותר והיעזרו בייעוץ מקצועי. אם תנהלו את תהליך המכירה בעצמכם, אתם עלולים לעשות טעות שיכולה לעכב את תהליך המכירה ואת העברת הרישום של הנכס על שמכם. על מנת להיכנס לבית החדש בראש שקט, מומלץ שתשאירו את הבירוקרטיה ואת ניסוח ההסכם לעורך דין מקרקעין מיומן ומקצועי. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue