חיפוש

מהו עורך דין נזיקין?

עורך דין נזיקין

מהו עורך דין נזיקין?

מהו עורך דין נזיקין הוא האדם איתו תירצו להתייעץ אם נגרם לכם נזק בגוף, ברכוש או בנפש. על פי המחוקק בישראל קיימות שלוש קטגוריות בגינן אפשר לתבוע פיצוי:

  1. תאונת דרכים או תאונת עבודה 
  2. רשלנות רפואית, תקיפה או לשון הרע
  3. מטרד הנובע מזיהום אוויר או רעש 

השופט בבית המשפט יראה את מהו עורך דין נזיקין מציגים את העדויות ואת הראיות מהאירוע על מנת לקבוע שני דברים: הדבר הראשון הוא האם הצד המזיק הוא באמת זה שאחראי לנזק שנגרם? במידה והתשובה תהיה חיובית ידון בית המשפט בדבר השני שהוא מה גובה הפיצוי שצריך לתת המזיק לאדם שנפגע (הניזוק)?

לדוגמה, אדם פגע עם הרכב שלו ברכב אחר. בעל הרכב הנפגע תובע את בעל הרכב הפוגע בתביעת רכוש. אך בבית המשפט טון בעל הרכב הפוגע כי הפגיעה נעשתה בגלל בור בכביש ומי שאחראי על הנזק הוא העירייה ולא הוא ולכן הוא אינו אשם. כעת על השופט יהיה להחליט בהתאם לראיות, האם בעל הרכב הפוגע אשם או לא? במידה ויהיה אשם יצטרך לפצות את בעל הרכב שנפגע. במידה ולא יהיה אשם, יאלץ בעל הרכב הנפגע לתבוע את העירייה בתביעת רכוש. 

מהו עורך דין נזיקין

למה צריך לדעת מהו עורך דין נזיקין?

רב האנשים שנפגעים בצורה כזו או אחרת פשוט אומרים לעצמם "עד החתונה זה יעבור" או זו סתם מכה שתעבור תוך כמה ימים והם ממשיכים הלאה בחייהם. אבל מה שהם לא יודעים הוא שנזק שנגרם עכשיו יכול להוביל לבעיות בריאותיות או נפשיות חמורות בעתיד ואף יכול להוביל להתדרדרות בהתנהלות ולפגיעה ממשית באיכות החיים.

וכמה שנים לאחר מכן, כאשר רוצים לתבוע את חברת הביטוח או את הביטוח לאומי בגין הפגיעה, מגלים שאין זכאות לכספים כי לא הוכח קשר בין הנזק שנגרם בעבר לבין הפגיעה שיש כיום. 

לכן, אם נפגעתם בגוף או בנפש, פנו אל עורך דין נזיקין. שיחת ייעוץ איתו יכולה לשנות את חייכם ולהביא לשיפור משמעותי. מדוע? מפני שעורך דין נזיקין ידע להתנהל מול הביטוח הלאומי ומול חברות הביטוח, ידע לבקש את המסמכים הרפואיים, ידע להביא הוכחות מצולמות כך שתביעת הנזיקין שלכם תתנהל בצורה יעילה שבסופה תקבלו את הפיצוי הטוב ביותר עבורכם. 

פיצויים נפוצים בדיני נזיקין

רב התביעות מסתיימות בפיצוי כספי שמטרתו להשיב את המצב לקדמותו (לפני הפגיעה) או לפצות את הנפגעים בגין ההפסדים שנגרמו בעקבות האירוע.

בית המשפט מבחין בין שני סוגים של פיצויים (הנקראים ראשי נזק):

  1. פיצוי כספי – ניתן בכדי להשיב כספים שהוצאו בעבר לצורך טיפול רפואי למשל, העסקת אחות לילה ועבור הוצאות טיפול רפואי בעתיד לדוגמה, תשלום בגין טיפולי פיזיותרפיה לחמש השנים הבאות. בנוסף, ניתן פיצוי כספי על אובדן הכנסות מעבודה בעבר או בהווה. 
  2. פיצוי שאינו כספי הניתן כפיצוי על נזק נפשי. 

לעיתים, מטיל בית המשפט על המזיק צווי עשה או צווי מניעה בכדי למנוע פגיעה של אנשים נוספים בעתיד. לדוגמה, בסכסוך בין שכנים בו עץ השייך לשכן אחד הצמיח ענפים שפגעו בגג של השכן השני, יכול בית המשפט לקבוע בצו עשה כי על השכן הראשון לחתוך את הענפים כך שלא יהיה בקרבת הגג המדובר. לכן מאוד חשוב לדעת מהו עורך דין נזיקין.

לסיכום, במידה ואתם או ילדכם נפגעו בגוף או בנפש, או במידה והרכוש שלכם נפגע, אל תוותרו כי יכול להיות שמגיע לכם פיצוי כספי מכובד. מומלץ להתייעץ ולהבין מהו עורך דין נזיקין ולבדוק מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הנזק שנגרם לכם. 

איך מוצאים מהו עורך דין נזיקין

אתר המלאך השומר שם לעצמו משימה מול העיניים. המשימה היא לעזור לאזרח הפשוט להגיע אל העורך דין הטוב ביותר עבורו בקלות וביעילות. לשם כך יצרנו מערכת חכמה העוזרת ללקוח להבין איזה עורך דין הוא צריך בזכות מענה על מספר שאלות פשוטות וקצרות. לאחר ההליך המהיר, המערכת שולחת את הפניה אל העורך דין נזיקים הרלוונטי ביותר עבורו. העורך דין מגיע מוכן לשיחה לאחר שעבר על כל הפרטים של הלקוח על מנת לתת לו את המענה המקצועי ביותר. אם אתם מחפשים עורך דין נזיקין, כל מה שעליכם לעשות זה ללחוץ כאן, לעבור לשאלון החכם שלנו, לענות על מספר פרטים קצרים, ואנחנו נדאג לכל השאר! מקווים שנהנתם מהקריאה!

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue