חיפוש

מה זה בכלל עורך דין נזיקין והאם אני צריך אחד

מה זה בכלל עורך דין נזיקין והאם אני צריך אחד

מה זה בכלל עורך דין נזיקין והאם אני צריך אחד

הרבה פעמים אנחנו נפגעים שלא באשמתנו ואומרים לא נורא, זה יעבור, לא קרה כלום וממשיכים הלאה בלי לחשוב פעמיים. בין אם מדובר בנפילה על המדרכה, בור בכביש או ילד שנפל ממגלשה כדאי להתייעץ עם עורך דין נזיקין ולבדוק האם מגיע לכם פיצוי כי אותה הפגיעה, בין אם קלה או חמורה, עלולה לגרום לנזק משמעותי ולהוצאות כספיות רבות. 

לכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין נזיקין שיסביר לכם מהן הזכויות שלכם ומה גובה הפיצוי שמגיע לכם במקרה של פגיעה ונזק ברכוש או בגוף. 

מה זה דיני נזיקין?

דיני נזיקין עוסקים בפיצוי שאדם יכול לדרוש בגין נזק שנגרם לו ברכוש או בגוף. בדיון בבית המשפט מייצג עורך דין נזיקין את אחד מהצדדים הבאים:

הצד הניזוק – האדם שגופו או רכושו נפגעו 

הצד המזיק – הגורם שגרם לפגיעה (בכוונה או שלא בכוונה)

קיימים שלושה סוגים של אירועים בגינם אפשר לתבוע פיצויים: 

  1. מטרד – ניתן לבקש פיצוי על זיהום אוויר או רעש 
  2. רשלנות – ניתן לבקש פיצוי על רשלנות רפואית, תקיפה או לשון הרע
  3. תאונה – פיצוי לאחר תאונה במקום העבודה או לאחר תאונת דרכים

בית המשפט ידון בשני נושאים עיקריים:

  1. אחריות – מי באמת היה אחראי לנזק שנגרם לתובע?
  2. פיצוי – האם מגיע פיצוי בגין הפגיעה? מה גובה הפיצוי?
עורך דין נזיקין
עורך דין נזיקין

עורך דין נזיקין – אל תוותרו עליו!

אנשים שנפגעים לרב נמנעים מהגשת תביעת נזיקין כי הם חושבים שהם לא יזכו, שיצחקו עליהם, שזה בזבוז זמן וכסף ויותר קל פשוט להתעלם, לספוג את הנזק ואת העלבון ולהמשיך הלאה בחיים. 

אבל עורך דין נזיקין עושה את כל העבודה עבורכם ולכן חשוב להתייעץ איתו ולא לוותר על האפשרות לקבל פיצוי. 

מלבד הייעוץ הראשוני שיבהיר לכם אם יש לכם עילה לתביעה ומה גובה הפיצוי שתוכלו לקבל, עורך דין נזיקין יוכל גם להתנהל עבורכם מול חברת הביטוח, ידע לאתר את המסמכים הנדרשים, להביא הוכחות ובעיקר ידע לנהל עבורכם את התביעה ולדרוש את הפיצוי ההוגן והמתאים ביותר עבורכם, כך שאתם תוכלו להמשיך בחייכם כרגיל ולא תבזבזו זמן יקר. 

איך לבחור עורך דין נזיקין?

רב האנשים מחפשים עורך דין נזיקין באינטנרט או מבקשים המלצות מחברים וקרובי משפחה. הרכיבו לכם רשימה של חמישה שמות מומלצים ושוחחו איתם על הבעיה שלכם. רובם יעניקו לכם ייעוץ ראשוני קצר כבר בטלפון ואתם תוכלו להחליט מי הרשים אתכם יותר ומי פחות.

מומלץ גם לבקש לשוחח עם לקוחות קודמים של אותו עורך דין מומלץ ולבדוק את אחוזי ההצלחה שלו עם מקרים דומים בעבר. 

עורך דין נזיקין
עורך דין נזיקין

פיצויים נפוצים בדיני נזיקין

מטרת הפיצוי היא לנסות ולהשיב ככל הניתן את המצב לקדמותו, לפני שאירעה הפגיעה ולפני שנגרם הנזק. במידה ולא ניתן לעשות זאת, יקבע פיצוי כספי שנועד לפצות את הצד הניזוק בגין הפסדים כספיים שנגרמו לו. 

בנוסף, פיצוי כספי לעיתים נקבע כדרך להעניש את אותו גורם שבגלל נגרם הנזק. לדוגמא, בית המשפט יכול לקבוע כי במידה ואדם נפגע ולמשך שארית חייו יזדקק לטיפול רפואי יקר, על הצד המזיק לשאת בכל העלויות הצפויות בעתיד. 

מלבד פיצוי כספי, קיים פיצוי נוסף הנקרא צו עשה או צו אל תעשה. בהטלת צווים מסוג זה, קובע בית המשפט מה חייב הצד המזיק לעשות או לא לעשות על מנת למנוע פגיעה עתידית באנשים נוספים. לדוגמא, אם ילד נפגע בעת משחק בגינת המשחקים, יכול בית המשפט לקבוע שיש לבצע בדיקת תקינות לכל המתקנים בגינה. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue