חיפוש

מי מתחיל לעבוד בלי חוזה עבודה מסודר?

חוזה עבודה

מי מתחיל לעבוד בלי חוזה עבודה מסודר?

בשנים האחרונות במדינת ישראל חובה לעשות חוזה עבודה, אנחנו צופים בתופעה שרק הולכת וגוברת עם הזמן. האמת היא שיכול להיות שהתופעה הזאת תמיד הייתה קיימת, אך ביחד עם התפתחות האינטרנט והמידע שמועבר בקלות תוך מספר שניות, התופעה הזאת מקבלת יותר אור והיא יותר גלויה לקהל הרחב. אנחנו מדברים על תופעה של אנשים שנעקצים או חווים תקרית לא נעימה מבעל מקצוע או אדם כזה או אחר בגלל שהם לא חתמו על חוזה עבודה מסודר או חוזה עבודה מסודר בתחילת העסקה. אנחנו נגיד מראש, שכמובן שאנחנו מרגישים לא נעים מכל אדם שנעקץ מגורם כזה או אחר, אבל אותם אנשים שלא חתמו על חוזה בתחילת העבודה, או בעיקר חוזה שנכתב על ידי עורך דין דיני חוזים מומחה, או לא נבדק לפחות על ידי עורך דין מומחה, הוא בסופו של דבר יכול לבוא בטענות אך ורק לעצמו.

חוזה עבודה
חוזה עבודה

מדוע חוזה שנכתב על ידי עורך דין דיני חוזים הוא כל כך חשוב?

מכירים את המשפט הידוע "מה שלא רשום לא קיים"? אם אתם לא מכירים אותו, אז הגיע הזמן שתכניסו אותו לתוך הלקסיקון שלכם במהלך היום יום. כאשר אנחנו עושים איזשהו מהלך עסקי או מהלך קנייתי אם גורם מסוים, או אפילו מזמינים עבודה מבעל מקצוע, תמיד תוודאו שאתם חותמים על חוזה מסודר שנכתב על ידי עורך דין דיני חוזים. אתם חייבים להבין דבר אחד, בסופו של דבר חוזה הוא ההוכחה היחידה לכך שנפגעתם או שלא קיבלתם את מלוא התמורה מהצד השני שאיתו התקיימה העסקה. ברגע שלא חתמתם על חוזה, אפשר להגיד שבגדול אפשר לעשות כמעט כמעט כל מה שרוצים _בגדר החוק כמובן) ושום דבר לא מתחום בזמן או בכמות. אתם חשופים לעקיצות וכמובן חשופים לכל בעיה כזאת או אחרת שיכולה להתקיים במהלך התהליך.

האם כל חוזה שנכתב הוא הרמטי?

התשובה היא חד משמעית לא! כל דף אשר מכיל בתוכו את הליך העסקה הוא הלכה למעשה חוזה לכל דבר. אך חשוב להבין דבר אחד מאוד חשוב, חוזה שנכתב בצורה לא מקצועית או חוזה שנכתב על ידי אדם שהוא לא עורך דין דיני חוזים, פתוח לעשרות אם לא מאות אלפי מקרים שונים שבהם יכולות להתרחש בעיות מסוג כזה או אחר. המטרה העיקרית של של עורך דין דיני חוזים היא דבר ראשון להבין את מהות העסקה, להבין מה יכול להתרחש בה, להבין מה הבעיות שיכולות לקרות במהלך הדרך ולפי כך לכתוב את החוזה עצמו. אז בגדול חשוב להבין שאין כזה דבר חוזה הרמטי, אין באמת יכולת לעורך דין דיני חוזים לחזות כל דבר שיכול לקרות. אך לעורך דין שראה כבר הרבה מקרים בחיים שלו ושהוא מומחה בתחום מסוים, לגמרי יש את היכולת לחזות את רוב המצבים שיכולים לקרות ולפי כך לרשום את החוזה עצמו.

האם חותמים על חוזה מבלי להתייעץ עם איש מקצוע?

גם כאן התשובה היא חד משמעית לא. כשאתם באים לחתום על חוזה עבודה מסוים עם גורם אחר, חשוב להבין שאת החוזה הזה רוב הסיכויים שכתב עורך דין דיני חוזים מומחה מן הצד השני. סביר מאוד להניח שלעורך דין הזה יש את הרצון לכתוב חוזה שמטיב כמה שיותר עם הלקוח שלו. לכן כאשר אתם באים לחתום על חוזה, תמיד תתייעצו עם עורך דין דיני חוזים מומחה מן הצד שלכם שייתן עוד פרספקטיבה מקצועית על החוזה שאתם עתידים לחתום.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue