חיפוש

מתי הגיע הזמן לשכור עורך דין מקרקעין?

מתי הגיע הזמן לשכור עורך דין מקרקעין?

מתי הגיע הזמן לשכור עורך דין מקרקעין?

כשהמשפחה גדלה, כשמוצאים עבודה בעיר רחוקה, כשרוצים לעשות שינוי ולהשתדרג,  מתחילים לחשוב על מכירה או קניה של בית חדש. ההתרגשות עולה, הולכים וחוזרים, מחפשים באתרים, נפגשים עם מתווכים, נוסעים לראות עוד בית ועוד דירה ועד שמוצאים את בית החלומות החדש עוברת תקופת זמן. 

לאורך כל הזמן הזה תמיד עולה השאלה: מתי הגיע הזמן לשכור עורך דין מקרקעין? 

מה עושה עורך דין מקרקעין?

עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין הוא עורך דין המוודא כי כל הבירוקרטיה הקשורה בהעברת הזכויות מבעל נכס אחד לבעל נכס אחר נעשית בצורה חוקית ובהתאם לכל התקנות וההנחיות של הרשות המקומית, של מנהל המקרקעין, הבנקים ועוד. 

מלבד בדיקת זכויות הבעלות על הנכס, עורך דין מקרקעין גם מוודא ודואג שהעברת התשלומים בין הצדדים תעשה בצורה הוגנת כך שלא יתעוררו בעיות נוספות מול הבנקים לאף אחד מהצדדים המעורבים בתהליך המכירה או הקנייה. 

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין

מתי צריך עורך דין מקרקעין? 

תופתעו לגלות אבל התשובה לשאלה הזו תלויה אך ורק בכם. יש אנשים שיודעים להתנהל מול הרשויות ללא בעיה. הם יודעים לאן ללכת, מתי ללכת, איזה טופס צריך להביא מאיזו רשות ומה הם יצטרכו עוד להביא. אך אנשים כאלה יש מעט.

דווקא רב האנשים שמתחילים בתהליך קניה או מכירה מעדיפים להשאיר את הבירוקרטיה ואת הריצות בין הרשויות השונות לעורך דין מקרקעין. כשהם שוכרים את שירותיו של עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין, הם חוסכים לעצמם כאב ראש ובזבוז זמן מיותר ובעיקר מונעים טעויות בהגשת המסמכים. טעות אחת ואפילו הקטנה ביותר עלולה להביא לעיכוב בהעברת הזכויות על הנכס ואף חמור מכך להביא לביטול העסקה.

עורך דין מקרקעין מאפשר לכם להשלים את תהליך המכירה או הקנייה של הנכס בראש שקט וללא דאגות. 

איך מוצאים עורך דין מקרקעין? 

קיימות מספר דרכים למצוא עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין:

  1. המלצות של חברים ובני משפחה
  2. חיפוש באינטרנט במנועי חיפוש של עורך דין בעיר בה אתם גרים או בעיר בה אתם קונים או מוכרים את הנכס
  3. חיפוש באינטנרט ברשתות חברתיות של עורך דין מקרקעין 
  4. חיפוש באינטרנט באתרי אינדרס של בעלי מקצוע 

כמה עולה לשכור עורך דין מקרקעין?

לפני שתחתמו עם הסכם עורך דין מקרקעין על הסכם ייצוג עבור קנייה, מכירה או השכרה של נכס, מומלץ שתבררו מראש מהם הסדרי התשלום. 

לרב, שכר טרחה של עורך דין מקרקעין נחלק נקבע לפי אחת מהשיטות הבאות (או שילוב שלהן):

  1. תשלום עבור שעת עבודה. 
  2. תשלום גלובלי – תשלום המוסכם מראש בין עורך הדין והמיוצג הכולל את הייעוץ והייצוג לאורך כל התהליך ועד סיומו, ללא הגבלת זמן. 
  3. תשלום לפי אחוזים מערך הנכס.  
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין

מה משפיע על גובה שכר הטרחה של עורך דין מקרקעין?

ככל שעורך דין מקרקעין או כל עורך דין אחר צובר יותר ותק וניסיון כך שכר הטרחה שלו יהיה גבוה יותר. בנוסף קיימים שני דברים נוספים המשפיעים על שכר הטרחה של עורך הדין:

  1. האם מדובר בעורך דין פרטי ויחיד או במשרד גדול? לרב במשרד גדול יהיו יותר אנשים מעורבים בטיפול בתיק ולכן שכר הטרחה יהיה גבוהה יותר בהשוואה לעורך דין פרטי. 
  2. ייעוץ חיצוני – לעיתים עולה צורך בחוות דעת של מומחים חיצוניים כגון שמאי מקרקעין. במידה ועורך הדין עובד עם יועצים כאלה, הוא יכול להוסיף את התשלום עבורם לשכר הטרחה שלו. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue