חיפוש

מתי נעזרים בעורך דין תביעות ייצוגיות?

מתי נעזרים בעורך דין תביעות ייצוגיות?

מתי נעזרים בעורך דין תביעות ייצוגיות?

במדינת ישראל ואפילו בכל העולם ישנם הרבה מאוד מקרים בהם האדם הקטן נפגע מאדם אחר או מגורם כזה או אחר בפגיעה שלא משתלמת לו כלכלית או אפילו מבחינת הזמן על מנת לבסס תביעה שתהיה שווה את כל המאמץ. לדוגמה כאשר אדם מסוים משלם על מוצר או שירות מסוים מבעל מקצוע, והוא איננו מקבל את מלוא התמורה עבור מה שהוא שילם. נניח והמוצר שהוא קנה עלה לו 2,000 שקלים חדשים, שזהו סכום לא מובטל כלל להרבה מאוד אנשים בארץ, והוא לא קיבל את מלוא התמורה. הוא ביקש כמה וכמה פעמים מאותו הגורם שהוא רכש ממנו את המוצר שימלא את חובותיו ואפילו ביקש ממנו לקבל החזר כספי מלא כי לא סופק לו מה שהובטח. אותו אדם אשר מכר לו את המוצר או השירות איננו מעוניין למלא את חובתו, ושלא נדבר בכלל על החזר כספי. במקרה כזה יש עכשיו לאדם הנפגע שלוש אופציות:

  1. אופציה ראשונה – לנסות לקבל את מה שמגיע לו על פי חוק ולהיעזר בשירותים של עורך דין מקצועי אשר יעזור לו לקבל את מה שמגיע לו. במקרה כזה שכר הטרחה של העורך דין והזמן ששניהם הולכים להשקיע על התיק, כנראה יהיו הרבה יותר גבוהים מהפיצויים שהם יקבלו לאחר זמן רב של השקעה על התיק. אלה אם כן האדם אשר תובע רוצה לנצח בשביל לעמוד על העקרונות שלו, ולא בגלל הפיצויים שהוא רוצה לקבל, זה משתלם לעשות זאת.
  2. אופציה שניה – היא נגזרת של האופציה הראשונה, היא כמובן פשוט לקבל ולהבין שהוא לא הולך לקבל את מלוא הדברים שמגיעים לו עקב התשלום, וכמובן ללמוד שיעור על החיים ולהמשיך הלאה.
  3. האופציה השלישית היא למצוא אם ישנם כמה אנשים אשר חוו סיטואציה דומה מאותו גורם, אנשים שנפגעו, ולהתאגד ביחד לתביעה ייצוגית ולהיות מיוצגים על ידי עורך דין תביעות ייצוגיות מומחה.
עורך דין תביעות ייצוגיות
עורך דין תביעות ייצוגיות

מדוע עורך דין תביעות ייצוגיות כל כך משתלם?

כמו שכבר הבנתם מהחלק הראשון של המאמר, ישנם הרבה מאוד מקרים בהם זה לא משתלם לא כלכלית ולא מבחינת הזמן לתבוע אדם מסוים מפני שהעלות של כל התהליך לא תהיה משתלמת מבחינה כלכלית. במקרים בהם יש קבוצה של אנשים שמתאגדת מול אדם מסוים, הם למעשה חולקים את כל העלויות ביחד לעורך דין אשר מבצע את כל העבודה בשבילם ומתנהל מול כל אחד אישית וקבוצתית. כאשר קבוצה מסוימת של אנשים מתאגדת מול גורם אחד, הם גם יכולים לדרוש פיצויים הרבה יותר גבוהים מאותו אדם, כך שגם בסוף התהליך הם יקבלו הרבה יותר כסף מהפיצויים אם הם ינצחו במשפט.

באילו מקרים לא כדאי להשתמש בעורך דין תביעות ייצוגיות?

חשוב מאוד להבין שישנם גם מקרים שלמרות שקבוצה שלמה תובעת גורם אחד, כנראה זה לא יהיה כלכלי בסופו של דבר. ואלו מקרים מאוד נדירים בהם הגורם שאותם הם תובעים נמצא בבעיות כלכליות מאוד גדולות. במקרים כאלה חשוב להבין שכנראה שרוב הסיכויים שלאותו דורם לא יהיה מאיפה לשלם את הסכומים אותם הם מבקשים, ורוב הסיכויים שהוא ילך בסופו של דבר להליך של פשיטת רגל. במקרה כזה כל הקבוצה גם לא תראה פיצויים כספיים אשר יספקו אותם, אבל לפחות הם ימנעו מאנשים מסוימים בעתיד להיפגע מאותו הגורם. על העורך דין תביעות ייצוגיות להראות להם את האופציות העומדות מולם, וכמובן לעדכן אותם על כל התרחישים האפשריים שיכולים לקרות.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue