חיפוש

עורך דין דיני חוזים

עורך דין דיני חוזים

עורך דין דיני חוזים

תיאור מקרה

שני חברי ילדות בשם א' ונ' החליטו להפוך את תחביב הילדות שלהם, אפייה, לעסק שהם תמיד חלמו עליו. כאשר הם החליטו לפתוח את העסק, הם התייעצו עם רואה החשבון שלהם שהמליץ להם לחתום ביניהם על חוזה שותפות. שני חברי הילדות פחות התחברו לרעיון בטענה שהם חברים יותר מידי טובים ולמעשה שוב ריב או מחלוקת תצליח לערער את החברות שלהם, ואם יקרה מצב שזה אכן יקרה, הם כבר ימצאו דרך לפתור את המחלוקת בינם לבין עצמם. לאחר התייעצות עם מספר גורמים, זוג חברי הילדות החליטו להוריד חוזה עבודה סטנדרטי מגוגל. למעשה, כל אדם שרוצה למצוא חוזה היום באינטרנט על מנת לחסוך כמה שקלים על כתיבת חוזה מסודר, יכול לעשות זאת תוך מספר רגעים.

העניינים התחילו להסתבך

בשנתיים הראשונות העסק פרח ושגשג. המאפייה הייתה ממוקמת במקום אסטרטגי והלקוחות אהבו את המוצר. לא היה אפשר למצוא את המקום ריק לרגע אחד. בשנה השלישית הגיעה המשבר שטלטל את העולם, משבר הקורונה. אנשים פחות התחילו להגיע ולפתע לזוג החברים לא היה כסף לשלם לספקים, לעובדים, ואיך לא להלוואות שיש להם. לאחר תקופה מסוימת שזוג החברים ניסה לשרוד כמה שאפשר, קרה הדבר העצוב והם פשטו רגל. כמובן שהעסק נסגר, וכאן התחילו המריבות על כספים. שני הצדדים לא הצליחו לגשר על הפערים שלהם ונקלעו לסכסוך עסקי שלקח מחייהם יותר משנה. ובשנה הזאת הם איבדו הרבה מאוד כספים על עורכי דין, הם בזבזו הרבה מאוד זמן בדיונים ובבתי משפט, והכי חשוב הם בזבזו הרבה מאוד אנרגיה יקרה שהייתה יכולה להיות מנוצלת לדברים הרבה יותר אפקטיביים ומועילים.

עורך דין דיני חוזים
עורך דין דיני חוזים

מה הייתה הטעות של זוג החברים?

הטעות של זוג החברים הייתה בהתחלה, לפני שהם החליטו להקים את העסק. הם ניסו לחסוך כמה שקלים ולא חתמו על חוזה עבודה מסודר שנכתב על ידי עורך דין דיני חוזים. אם הם היו מתייעצים עם כמה בעלי עסקים שותפים, הם היו יודעים שלא עושים צעד אחד ולא מתחילים ופותחים שום עסק בלי חוזה מסודר.

מה המטרה של חוזה?

המטרה של חוזה מסודר הוא להסדיר את היחסים בין שני השותפים לאורך כל חיי העסק. כמובן שבתוך החוזה ישנו מנגנון פירוק מסודר שמראה צעד לאחר צעד כיצד פותרים מחלוקות וכיצד מפרקים את העסק במינימום זמן כסף ובעיקר מאמץ.

עורך דין דיני חוזים
עורך דין דיני חוזים

מה התפקיד של עורך דין דיני חוזים?

בראש ובראשונה התפקיד של עורך דין דיני חוזים הוא לאפיין את שני הצדדים בחוזה ואת העסק כמובן. מה כל אחד מן הצדדים מביא לעסק, מה המטרה של העסק, על מה כל אדם אחראי בעסק. וכמובן כיצד מפרקים את העסק. כתיבה של חוזה מסודר שנכתב על ידי עורך דין דיני חוזים הוא להגן כמה שאפשר על האינטרסים העסקיים והאישיים של כל אחד מן הצדדים בכל רגע נתון מפתיחת העסק ועד סיומו. חשוב מאוד לציין שאין כזה דבר חוזה מסודר אשר מגן על כל הצדדים בצורה הרמטית. לא קיים חוזה אחד בעולם אשר יכול לכלול כל סיטואציה עתידית שיכולה לקרות במהלך קיום העסק. אך כאשר כותבים חוזה עבודה מסודר עם עורך דין דיני חוזים, אפשר להיות בטוחים ששני הצדדים מוגנים בצורה טובה הרבה יותר והם חשופים לפחות בעיות עתידיות.

מה המסקנה?

המסקנה העיקרית היא שאם שני הצדדים היו חותמים על חוזה עבודה מסודר שנכתב על ידי עורך דין דיני חוזים, הם לא היו נגררים לקונפליקטים ארוכים. אותם הקונפליקטים היו יכולים להיפתר בקלות תוך מספר ימים עד שבועות. יש דברים שלא חוסכים עליהם, בטח ובטח בשותפויות עסקיות. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue