חיפוש

עורך דין הסכם ממון

עורך דין הסכם ממון

עורך דין הסכם ממון

בעבר צירוף המילים "הסכם ממון" העלה חששות ופחדים בפני זוגות שעמדו להתמסד, אך כיום יותר ויותר זוגות מבינים כי דווקא הסכם ממון יכול למנוע סכסוכים ומריבות ולהפוך את הפרידה לקלה ומהירה יותר, אם וכאשר תתרחש. 

ניתן להשתמש בהסכם ממון מוכן מראש או לנסח הסכם ממון באופן עצמאי, אך הסכם ממון מחויב לקבל את אישורו של בית המשפט ולכן מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בניסוח הסכם ממון.

עורך דין הסכם ממון
עורך דין הסכם ממון

באילו מקרים מומלץ לחתום על הסכם ממון?

חוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל"ג-1973 קובע כי רכושו, הונו וזכויותיו של אדם לפני הנישואים ישארו שלו במקרה של פירוק הקשר. אך כל רכושו והונו שנצברו במהלך החיים המשותפים עם בן או בת הזוג, בעת פרידה יחולקו באופן שווה בין השניים. 

הסכמי הממון הפכו למעיין תעודת ביטוח עבור בני הזוג והם מבטיחים שלאחר הפרידה בני הזוג לא יצטרכו להתחיל את החיים החדשים מאפס. 

עורך דין הסכם ממון ימליץ לכם לחתום על הסכם ממון, אם:

  • אינכם מעוניינים לחלוק את הרכוש וההון באופן שווה לאחר הפרידה.
  • בני הזוג עברו לגור בדירה השייכת לאחד מהם והיא נקנתה לפני תחילת הקשר
  • אתם רוצים למנוע מריבות וסכסוכים עתידיים של חלוקת רכוש והון. 

מכיוון שהסכם ממון מתייחס לחלוקת רכוש וחלוקת הון, חשוב לבחור עורך דין הסכם ממון שיהיה בעל הבנה וניסיון בניסוח חוזים פינסיסיים. 

עורך דין הסכם ממון
עורך דין הסכם ממון

המלצות לניסוח הסכם ממון 

זוגות שחותמים על הסכם ממון מאמינים כי החוזה ישמש אותם בעתיד הרחוק והם מתייחסים אליו כאל מסמך משפטי שאפשר לתייק באיזו מגירה ולהוציא בשעת הצורך. אבל במקרים רבים ימליץ עורך הדין שינסח עבורכם את הסכם הממון להכניס גם סעיף המאפשר עריכת שינויים כך שהסכם הממון יתאים להתנהלות הנוכחית של המשפחה בזמן הווה. 

אם לא תרצו להכניס סעיף כזה בהסכם, תוכלו להגדיר מראש נקודות ציון בקשר בהן בני הזוג יקבלו סכום כסף, אחוזים מהרכוש או הטבות אחרות. לדוגמה, לאחר עשר שנות נישואין אחד מבני הזוג יקבל 10.000 ₪ לשימושו האישי. 

שינוי או ביטול של הסכם ממון

מכיון שהסכם ממון הוא מסמך משפטי שקיבל את אישור בית המשפט לתקפותו, כך גם כל שינוי, תיקון או ביטול שלו מצריך את אישורו של בית המשפט. 

לסיכום, הסכם ממון מהווה תעודת ביטוח לבני הזוג אשר שומרת על נכסיהם ועל הונם לפני תחילת הקשר, אך בסיום הקשר מהווה הסכם ממון מפת דרכים לפרידה קלה ומהירה. עורך דין הסכם ממון ילווה אתכם בניסוח ההסכם והוצאתו לפועל אם וכאשר תחליטו להיפרד.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue