חיפוש

עורך דין ייפוי כוח מתמשך 4 דברים שחייב לדעת

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כוח מתמשך  דברים שחייב לדעת

אם התחלתם לברר על נושא של ייפוי כוח מתמשך סביר להניח שיש לכם הורים או קרובי משפחה אחרים שהם כבר מבוגרים יחסית או בתחילתה של מחלה כלשהי ובקרוב לא יהיו כשירים יותר לבצע את ההחלטות על החיים שלהם בעצמם.

מסמך ייפוי כוח מתמשך מאפשר למי שחתום עליו כמיופה כוח לקחת את האחריות ולקבל את ההחלטות החשובות בכל נושא שקשור לענייני רכוש, עניינים בריאותיים ועניינים אישיים של מי שחתום עליו כמייפה כוח.

בכדי לבצע את הפעולה בצורה חוקית ומכיוון שמדובר במסמך משפטי עליו להיכתב ולהערך ולהיחתם על ידי ובפני עורך דין ייפוי כוח מתמשך.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

מדוע יש צורך בייפוי כוח מתמשך ומדוע יש צורך בשירותיו של עורך דין ייפוי כוח מתמשך?

מגפת הקורונה שעוד לא עזבה אותנו הזכירה לכולנו עד כמה החיים שבריריים ויכולים להיגמר ברגע אחד.

בן רגע אנשים רבים נהיו חולים והגיעו למצבים מסכני חיים כאשר האוכלוסייה שנפגעה הכי הרבה מהמגפה הינה זו של המבוגרים ושל אלה הסובלים ממחלות רקע.

אלה שלא תכננו כלל לחלות או להגיע למצב מסכן חיים ובטח ובטח לא ייפו את כוחו של אף אחד אחר לקחת החלטות חשובות במקומם.

לא צריך מגפה עולמית בשביל להזכיר לנו שתמיד כדאי להיות על הצד הבטוח ולהפקיד את ההחלטות החשובות בנודע לחיים שלנו אצל מישהו קרוב שאנחנו סומכים עליו ועוד יותר חשוב- לקבל את ההחלטה הזו כאשר אנחנו עוד צלולים ומתפקדים ויכולים להסביר למיופה כוחנו בדיוק מה אנחנו רוצים שיקרה כאשר לא נוכל להחליט יותר בשביל עצמנו ולוודא שהוא אכן מבין, מקבל, ויבצע את ההנחיות שלנו בהתאם.

לצורך כך עלינו לשכור את שירותיו של עורך דין ייפוי כוח מתמשך שיסביר לשני הצדדים הנוגעים בדבר את הנתונים, את האחריות, את ההוראות וכמובן איך ומתי הן יוצאות אל הפועל.

אין צורך לחכות לסכנה ממשית על החיים שלנו או של הקרובים לנו בכדי לפנות להיוועצות עם עורך דין ייפוי כוח מתמשך, לבדוק במה זה כרוך, מתי מומלץ להכין את המסמך ולדאוג לסגור את כל הנקודות החשובות מראש.

וכמובן שמומלץ לעשות זאת כאשר כולם צלולים, ויכולים לקבל החלטות באופן מודע עם הפעלה של שיקול דעת.

חוק האפוטרופוס הכללי קובע שבמידה ולא קיים מסמך ייפוי כוח מתמשך בתוקף, ואדם כלשהו נכנס למצב רפואי אשר מצב זה אינו מאפשר לו לקבל החלטות בנושאים חשובים- בית המשפט ימנה עבורו אפוטרופוס.

אפוטרופוס זה יהיה אחראי לקבל את ההחלטות בכל הנושאים הכספיים הבריאותיים האישיים והמשפטיים והוא יכול להיות אפוטרופוס זמני ויכול להיות אפוטרופוס קבוע לפי החלטת בית המשפט.

כמו כן הוא יכול להיות ממונה לקבל החלטות רק בנושאים ספציפיים או בכל הנושאים הרלוונטיים. חוק זה מגביר ומגדיל את החשיבות של פנייה לקבלת שירות של עורך דין ייפוי כוח מתמשך אשר יכין עבורכם את המסמך בהתאם לדרישות ולרצונות שלכם וישמור את קבלת ההחלטות החשובות לאדם שאתם סומכים עליו ורוצים שיקבל את ההחלטות עבורכם ולא לאדם שבית המשפט מוצא לנכון למנות.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כוח מתמשך- שחקן חשוב ביותר במסמך חשוב ביותר:

בכדי לדאוג לייפוי כוח מתמשך בתחומים הבאים: עניינים אישיים, עניינים של רכוש, ענייני בריאות- יש צורך בהכנה של מסמך ייפוי כוח מתמשך על ידי עורך דין ייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך לעניינים אישיים עוסק בתחומים של רווחה אישית, דאגה לצרכים אישיים, צרכים חברתיים, סידורי מגורים וכדומה.

ייפוי כוח מתמשך לעניינים של רכוש עוסקים בשמירה על האינטרסים הכלכליים של האדם ועל ההתחייבויות שלו. ניתן לקבוע מתווה בו מקבל ההחלטות יוכל להחליט בעצמו או להעניק סמכות בהתאם לשיקול הדעת שלו ותחת המגבלות הקבועות בחוק.

ייפוי כוח מתמשך בנושא של עניינים בריאותיים מפרטת את ההליכים הרפואיים שניתן לקבל עליהם החלטות או לחילופין לערוך מסמך ייפוי כוח מתמשך העוסק בתחום העניינים הרפואיים בלבד.

מתן ייפוי כוח מתמשך בתחומים אלה מאפשר למייפה הכוח להחליט מי יקבל עבורו את ההחלטות ואילו החלטות תתקבלנה עבורו באיזה מצב.

כך כל אדם יכול להמשיך לחיות את חייו בידיעה שיש מי שדואג לו ויבצע את ההנחיות שלו בהתאם לרצונות האישיים שלו, למצב בו הוא נמצא ובהתאם לשיקול דעת בריא של מיופה הכוח.

היוועצות עם עורך דין ייפוי כוח מתמשך תסייע לכם לבחור איזה ייפוי כוח מתמשך באיזה תחום יש לבצע, על אילו פעולות כדאי להעביר את ההחלטות הלאה ולמי מומלץ להיות חתום על טופס ייפוי כוח מתמשך בהתאם.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך- המושגים שכדאי שתכירו לפני פגישה עם עורך דין ייפוי מתמשך:

לפני שאתם מגיעים לפגישה אצל עורך דין ייפוי כוח מתמשך ומוכנים לנסח את המסמך ולחתום עליו כדאי מאוד שתכירו לפחות באופן כללי את המושגים הקשורים לטופס חשוב זה ולשחקנים הראשיים בו- שכן אתם חלק בלתי נפרד ממנו.

הממנה בייפוי כוח מתמשך הינו האדם עצמו אשר מאשר את ייפוי הכוח. אותו אדם, מבוגר או חולה מחליט בזמן שהוא עוד מבין ומסוגל להפעיל שיקול דעת עצמי מי זה שיקבל את ההחלטות החשובות עבורו, באילו תחומים הוא יקבל את ההחלטות החשובות ומתי ייפוי הכוח נכנס לתוקף- מבחינת זמן או מבחינת המצב הפיזי ו/או הנפשי שלו.

מיופה הכוח בייפוי כוח מתמשך הוא האדם אשר נבחר על ידי הממנה. הוא האדם שיהיה מוסמך על ידי הממנה לפעול בשמו ועל פי רצונותיו והנחיותיו שניתנו מראש. מיופה הכוח חותם על מסמך ייפוי כוח מתמשך בפני עורך דין ייפוי כוח מתמשך ועל ידי כך נותן את הסכמתו לבצע את כל מה שהממנה יבקש ממנו לבצע.

מיודע- אין חובה למנות מיודע אך זו הינה אופציה העומדת בפני הממנה. התפקיד של אותו מיודע הוא לקבל את העדכונים השוטפים בדבר הפעילות של מיופה הכוח.

במידה והוא מקבל עדכון על פעולה שבוצעה שאינה לרוחו או שהוא חושב שמיופה הכוח אינו ממלא את תפקידו כראוי ובהתאם לרצונותיו של הממנה, ניתן לבצע בירור.

במקרים כאלה ממנים בורר שתפקידו לבדוק את הטענות של שני הצדדים ולהכריע בנושא או להשאיר את העניין לטיפול של בית משפט לענייני משפחה לפי ברירת המחדל הרשומה בחוק.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

מכיוון שהממנה הוא זה שבוחר את כל השחקנים בטופס ייפוי הכוח חשוב מאוד שיבחר מיופה כוח אשר הוא סומך עליו ובטוח שיבצע את ההחלטות שלו בהתאם להנחיות ויוציא לפועל את הפעולות הנדרשות בהתאם לרוח הדברים שלו בליווי עורך דין כמובן.

כמו כן חשוב שיבחר מיידע שהוא סומך עליו ושיוכל לפקח על הפעילות ועל הפעולות שנוקט מיופה הכוח על כל מקרה שלא יקרה. המלצה נוספת היא לבנות מראש מנגנון של בוררות ולבחור בורר על מנת לקבל את ההכרעה במצב של מחלוקת בין מיופה הכוח לבין המיודע.

אין צורך לחכות למחלה או למצב בו האדם מבוגר למדי וכבר אינו צלול בדעתו בכדי לחתום על טופס ייפוי כוח וההמלצה היא לחתום על טופס כזה כבר בתחילתו של המצב הרפואי או בגיל מסוים, רצוי ביחד עם צוואה וליווי של עורך דין צוואות מומחה.

מסמכים אלה הם מסמכים משפטיים חשובים ביותר שיש לדאוג להם טרם עת ולכן יש לבחור עורך דין ייפוי כוח מתמשך המתמצא בתחום וידע להכין טופס ייפוי כוח מתמשך בהתאם לחוק.

עוד ידע עורך דין ייפוי כוח מתמשך לסייע בבחירת המיודעים ובבחירת מיופה הכוח, להסביר לכל הצדדים הנוגעים בדבר את החשיבות של חתימה על טופס ייפוי כוח מתמשך, באילו תחומים ניתן לקבל ולהעביר ייפוי כוח מתמשך וכן מה האחריות שחלה על מקבל ההחלטות מרגע שחתם על טופס ייפוי כוח מתמשך.

ישנו דגש על בחירת מעורבים שסומכים עליהם וניתן להעביר אליהם את תהליך קבלת ההחלטות ללא חשש- קרוב משפחה, או אפילו חבר קרוב וכמובן לא לשכוח למנות גם מיודע וגם בורר על מנת להימנע ממצבים בהם יצטרכו הנוגעים בדבר והחתומים על המסמך לפנות לבית המשפט לצורך ניהול תהליך בוררות או כל תהליך אחר.  .    

כיום גדלה המודעות להגיע אל עורך דין ייפוי כוח מתמשך לצורך חתימה על טופס ייפוי כוח מתמשך, וחשוב לדעת שבהתאם להוראת שעה שניתנה בזמן הקורונה על ידי לשכת עורכי הדין ניתן לבצע את החתימה על הטופס של ייפוי כוח מתמשך גם בשיחת זום או בשיחת ווידיאו עם עורך דין ייפוי כוח מתמשך.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue