חיפוש

עורך דין ירושות

עורך דין ירושות

עורך דין ירושות

תיאור מקרה

י' היה איש משפחה, בעל 4 ילדים העשור השמיני לחייו. לפני זמן רב אשתו חלתה במחלת הסרטן ונפטרה לאחר מאבק ממושך של כמה שנים טובות. כאשר גם י' חלה במחלה הנוראית, הוא הבין שאין לו יותר מידי זמן לחיות ועליו לחשוב על החיים שהוא הולך להשאיר לאחר מותו, וכמובן איזה רכוש עובר לכל אחד מילדיו. חשוב לציין שי' היה אדם ממוצע, הוא לא היה עני וגם לא היה עשיר במיוחד. היו בבעלותו שני נכסי מגורים, כמה חפצים ערכי ערך, וכמובן כמה ביטוחי חיים ופיצויים שעליו לקבל בעת הליכתו מן העולם. י' שמע על הרבה מקרים של סכסוכים בגין ירושות משפחתיות. אך לעולם הוא לא חשב שסכסוך כזה יכול לקרות לילידיו מפני שהם היו משפחה מאוד מלוכדת שלעולם לא רבו בגלל צרות עין ודברים מן הסוג הזה. 

י' כותב צוואה

למרות שי' שמע על הרבה מאוד מקרים של סכסוכים משפחתיים על ירושות, הוא החליט לכתוב את הירושה שלו בעצמו ללא עורך דין ירושות, ולשמור אותה בכספת המשפחתית שלו. י' לא היה מודע לחשיבות של כתיבת צוואה באמצעות העזרה של עורך דין ירושות, הוא לא היה מודע לבעיות שזה יכול לגרום, הוא לא היה מודע לבעיות המשפטיות שזה יכול לגרום, ובעיקר הוא לא היה מודע איזה דלת הוא פותח לסיטואציות מאוד רעות שיכולות לקרות.

עורך דין ירושות
עורך דין ירושות

י' הולך לעולמו והצוואה נפתחת

כאשר י' נכנע למחלה, ילדיו ישבו עליו שבעה, ולאחר שבוע מעת הסיום, הם פתחו את הכספת המשפחתית ופתחו את הצוואה על מנת לממש אותה. תלוי את מי שואלים, אבל הצוואה לא הייתה מחולקת שווה בשווה בגלל עליית המחירים של הנכסי מגורים שהיו בבעלות י'. הפיצויים שהוא קיבל לאחר מותו, לא היה שווי ערך לאותם הנכסים. כמובן שי' לא עשה זאת בכוונה, הוא לא היה מודע שהשווי של של הכנסים עלה בכל כך הרבה אחוזים לקראת סוף חיוו. 

הריב המשפחתי החל

אחד מן הילדים של י' הרגיש שהוא יצא מקופח. למעשה נכס מגורים אחד י' הוריש בן הבכור. את הנכס השני שהיה גדול יותר, הוא חילק בין שני ילדיו, ואת הפיצויים הכספיים הוא הוריש לבן הצעיר ביותר. אותו בן צעיר הרגיש מאוד מקופח מן הסיטואציה שנוצרה. אותו בן גם היה עורך דין, הוא הכיר את החוקים של צוואות וירושות יותר טוב מכולם, וידע שהצוואה שי' השאיר לא נכתבה על ידי עורך דין ירושות מומחה. אותו בן הבין את הבעיות המשפטיות שיש בצוואה הזאת, הבין את האופציה שניתנה לו לערער עליה ובכך לנסות להשיג מאחיו יותר ממה שי' הוריש והשאיר לו בפועל.

עורך דין ירושות
עורך דין ירושות

סכסוך ארוך לאורך שנים

אם חשבתם שאחד מן האחים ויתר לאותו אח בקלות, ישנה טעות גדולה בידכם. סכסוכים משפחתיים על ירושות, הם מהסכסוכים הארוכים ביותר ובאותה נשימה גם המכוערים ביותר בעולם המשפטי הישראלי וגם העולמי. אלו סכסוכים שמפרקים את המשפחות הטובות ביותר בגלל תאוות ממון וכוח. הם נמשכים שנים ארוכות ולוקחות איתם הרבה מאוד אנרגיה וכוחות נפשיים. לא משנה איך הסיפור בסופו של דבר נגמר, כל הצדדים תמיד מפסידים.

הכול היה נפתר עם עורך דין ירושות

המסקנה העיקרית מן הסיפור של המשפחה של י' היא שכאשר עושים צוואה, חובה לעשות אותה עם עורך דין ירושות מומחה. על צוואות שנכתבות על ידי עורך, אי אפשר לערער עליהן ברמה המשפטית, וחובה לקבל אותן. אם י' היה רושם את הצוואה שלו בליווי עורך דין, המשפחה שלו לא הייתה מגיעה לסכסוך הארוך והכי חשוב המיותר הזה.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue