חיפוש

עורך דין לדיני אינטרנט

עורך דין לדיני אינטרנט

עורך דין לדיני אינטרנט

מי מאיתנו לא משתמש כיום באינטרנט לפחות כמה שעות ביממה. האינטרנט מקל על החיים שלנו משמעותית ונראה שבאמת אי אפשר בלעדיו. ההתפתחות העצומה שלו בשנים האחרונות הפכה אותנו להיות מאוד תלותיים בו.

בין אם אנחנו מחפשים בעל מקצוע, מחפשים מסעדה או סתם רוצים לדעת דבר מסוים בזה הרגע, המידע הזה יכול להתגלות אלינו תוך שניות אחדות. אך בעת שכרוב העולם משתמש באינטרנט למתרות פנאי ומידע, ישנו חלק לא מבוטל מהאוכלוסייה שעושה בו שימוש מסחרי למטרות רווח.

אנחנו חשופים לפרסומות כל היום, מוצרים, ושירותים שונים, ומאחורי של פרסומת כזאת בסופו של דבר עומדת חברה גדולה או בעל עסק מקומי.

עורך דין לדיני אינטרנט

לאינטרנט חוקים משלו

מרבית המפרסמים כיום באינטרנט עושים זאת על ידי הרשתות החברתיות, מפני שמחירי הפרסום שם זולים משמעותית מפרסום בטלוויזיה או פרסום בעיתונים.

יש כיום הבדלים עצומים בין שיווק ישן לשיווק חדש והרבה מאוד בעלי מקצוע אינם מודעים לחוקים ולאילו דברים מותר להם לעשות ואילו דברים אסור להם לעשות בתכלית האיסור.

לכן, לפני כל מהלך שבעל עסק מתכנן לעשות במרחב הוירטואלי הוא חייב להתייעץ עם עורך דין לדיני אינטרנט מומחה, כמו שלכל חברה גדולה במשק יש.

מהם דיני אינטרנט?

דיני אינטרנט נועדו להסדיר את כל הפעילות הנעשית במרחב הוירטואלי. אך היות ומדובר בעולם שלא מפסיק להשתנות ולהתפתח למעשה נוצרו דיני אינטרנט תוך כדי תנועה.

ככל התפתחה וגדלה רשת האינטרנט, כך נאלץ המחוקק להתמודד עם סוגיות משפטיות שלא נתקל בהם מעולם.

יחד עם זאת השכיל המחוקק הישראלי לעשות ובספטמבר 2017 נכנס לתוקפו חוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט, התשע"ז-2017.

חוק זה קובע כי יש לבית המשפט את הסמכות לחסום או להסיר אתרי אינטרנט המעודדים או מאפשרים פעילויות לא חוקיות (עברות)כגון זנות, סמים, הימורים וטרור.

בסוגיות משפטיות אחרות הקשורות לדיני אינטרנט למעשה פועל בית המשפט בהתאם לחוקים שהותקנו במדינות אחרות ועל פי פסיקות קודמות שהתקבלו בישראל.

דוגמא טובה לכך הוא חוק אסדרת נכסי קריפטו שנחקק לא מזמן בדובאי. למעשה דובאי הקימה את רשות הסחר לנכסים ורטואליים (VARA) כך שתהווה מסגרת משפטית ותסדיר התנהלות הוגנת וחוקית מבחינת רגולציה, רישוי ופיקוח וכל הקשור לנכסים וירטואליים, ביניהם גם נכסי NFT.

למעשה, מתנה דובאי את הפעילות בנכסים וירטואליים במדינה בקבלת רישיון מרשות הסחר המוסמכת בדובאי.

עורך דין לדיני אינטרנט

עורך דין לדיני אינטרנט – תפקידים

אנשים רבים שומעים שאדם מסוים עובד כעורך דין לדיני אינטרנט והם חושבים מיד שהוא עוסק בהפרת זכויות יוצרים או בתביעות לשון הרע, אך כאשר בוחנים לעומק את עבודתו מגלים כי נחלק ל- 3 תחומים עיקריים:

  1. ייצוג משפטי בתביעות לשון הרע, הוצאת דיבה, דואר זבל (ספאם), הונאות קליקים, הפרת זכויות יוצרים, הטעיית צרכנים ועוד.
  2. ייעוץ משפטי בהקמת אתרי אינטרנט ומאגרי מידע, בשימוש בסימני מסחר ושמות מתחם (דומיין), שמירה על פרטיות הגולשים ועוד.
  3. ניסוח מסמכים משפטיים כגון תקנון אתר איטרנט, תקנון חנות אלקטרונית תקנון לאפליקציות בסלולר, הסכמים של חברות הקשורות בעיצוב ובניית אתרים
  4. ייצוג וייעוץ משפטי בכל הקשור לניהול נכסים דיגיטליים כגון מטבעות קריפטו ו – NFT.
עורך דין לדיני אינטרנט

מהן העברות הנפוצות שבעלי עסקים עושים באינטרנט?

על מנת לציין את כל החוקים שבעלי עסקים עוברים עליהם באינטרנט, כנראה שנצטרך לכתוב ספר של דיני אינטרנט. בכדי לא להעמיס עליכם במידע ולבלבל אתכם יותר בחרנו להתייחס ל לעברות הנפוצות ביותר ביותר שבעלי עסקים עוברים עליהם על מנת למנוע טעויות עתידיות שיכולות לעלות הרבה מאוד כסף.

  • הפרת זכויות יוצרים: הרבה מאוד מהתמונות והסרטונים שבעלי עסקים משתמשים בהם, הם ממאגרים חינמיים של כגון שאטרסטוק, פיקסלס, אנספלאש, יוטיוב וגוגל. בעלי העסקים אינם מודעים לעובדה שהורדת התמונה או הסרטון, אינה נותנת להם את הזכות לעשות בה שימוש מסחרי. כנ"ל לגבי קטעי מוזיקה, אנימציות וכדו'. על מנת לוודא במאת האחוזים ולהימנע מתביעת הפרת זכויות יוצרים מומלץ לוודא שהשימוש בתמונה הוא אכן חוקי. עורך דין לדיני אינטרנטיוכל לאשר את השימוש בתוכן ובמקרים אחרים אף ייצור קשר עם בעל התוכן על מנת לקבל ממנו את האישור החוקי לשימוש בתוכן.
  • הפצת דואר זבל (ספאם): מי מאיתנו לא משאיר את הפרטים שלו במקומות שונים באינטרנט לפחות כמה פעמים ביום. אנחנו משאירים את הפרטים שלנו כדי לקבל עוד פרטים על שירות או מוצר שמעניינים אותנו באותו הרגע. לרוב, לאחר שאנחנו משאירים פרטים, אותו בעל עסק נוהג לשלוח לנו הרבה מאוד סמסים ותכנים במייל. מה שבעל העסק אינו יודע שעל מנת לקבל את האישור לעשות זאת עליו להשאיר תקנון ספציפי באתר שהלקוח הפוטנציאלי אמור לקרוא אותו ולאשר אותו, אחרת הוא חשוף לתביעת ספאם.
עורך דין לדיני אינטרנט

עורך דין דיני אינטרנט: כל מה שלא ידעת

  • הטעיית צרכנים – מתבצעת כאשר בעל עסק או נותן שירות מפרסמים דבר מה וכאשר הלקוח רוכש מוצר או שירות בעקבות הפרסום הוא מגלה כי מה קיים פער בין הפרסום ובין מה שהוא קיבל. לדוגמא, בעל חנות חיות פרסם מודעה באתר שלו בה נאמר לגולשים שבמידה והם ירכשו מזון לכלב בשווי 100 ₪ הם יקבלו אריזה נוספת במתנה. אך בפועל הם קיבלו אריזה בשווי 100 ₪ ואריזה נוספת קטנה הרבה יותר. הגולשים יכולים לטעון כי מדובר בהטעיית צרכנים היות וניתן להבין כי מדובר בשתי אריזות זהות בגודלן (מבצע 1+1). מה יכול עורך דין לדיני אינטרנט לעשות? לתבוע את בעל חנות החיות ולבקש ממנו לפצות את הלקוח בפיצוי כספי הולם.
  • שמירה על פרטיות המידע – כל בעל אתר או אפליקציה אשר שומר נתונים עעל הגולשים שלו מחוייב לשמור על פרטיות המידע שלהם ולא למכור אותם לצד שלישי. במידה ונעשתה הפרה מסוג זה יכול עורך דין לדיני אינטרנט לתבוע את בעל האתר או האפקליקציה בגין הפרת חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981. יחד עם זאת חשוב לסייג את הדברים ולומר כי כאשר אדם מכניס את פרטיו מרצונו אל אתר או אל אפליקציה הוא מאשר את השימוש בהם. עורך דין לדיני אינטרנט ידע לומר לכם מתי חלה הפרה של הפרטיות שלכם ומתי פעם בעל האתר או בעל האפליקציה על פי החוק.
עורך דין לדיני אינטרנט

עורך דין לדיני אינטרנט : זכויות יוצרים ברשת

  • הפרת סימן מסחרי – כאשר בעל עסק או נותן שירות מעתיק או עושה שימוש בסימן מסחרי של עסק או נותן שירות אחר הוא מבצע למעשה שתי עברות? הראשונה היא הטעיית הצרכנים והשנייה היא פגיעה בקניינו ובמוניטין שצבר בעל העסק שעל שמו רשום הסימן המסחרי. עורך דין לדיני אינטרנט יתבע את הגורם אשר עשה שימוש לא חוקי בסימן המסחרי וידרוש להפסיק את השימוש בו באופן מיידי. תביעות מסוג זה נמשכות זמן רב ולכן מומלץ לבחור בעורך דין לדיני אינטרנט המתמחה ברישום סימנים מסחריים.
  • תביעות לשון הרע – המרחב הוירטואלי הפך רבים מאיתנו לגיבורי מקלדת שיכולים לכתוב כל מה שהם רוצים, מתי שהם רוצים, על מי שהם רוצים. היכולת להסתתר מאחורי פרופיל מזויף מאפשר לאנשים להשתלח באחרים בתגובות, פוסטים וסרטונים. עורך דין אינטרנט יכול לייצג הן את התובע בתביעת לשון הרע והן את הנתבע. תביעה נפוצה בלשון הרע היא תביעה נגד לקוח שפרסם תגובה שלילית על רכישה בעסק. לא מזמן החליט בית המשפט כי אישה מדרום הארץ תפצה בעל מסעדה בסכום של 200,000 ₪ לאחר שפרסמה עליו פוסט פוגעני בקבוצת פייסבוק המונה כ – 120,000 חברים. בעל המסעדה קבע כי הפוסט שהופץ ברבים נכתב בכדי לפגוע בשמו הטוב ובכדי לגרום לנזק כלכלי. בית המשפט קיבל את טענתו והמקרה פורסם בחדשות בגלל גובה הפיצוי ועורר תדהמה רבה.
עורך דין לדיני אינטרנט

5 טיפים לבחירת עורך דין לדיני אינטרנט

היות שהמרחב הויטואלי לא מפסיק להתפתח ולהשתנות בקצב מסחרר, חשוב לבחור עורך דין לדיני אינטרנט שמעודכן בכל הפסיקות, החידושים והדרישות של דיני אינטרנט. אך קיימים גורמים נוספים המשפיעים על בחירת עורך דין שייעץ או ייצג אתכם בהליך המשפטי.

 ריכזנו עבורכם 5 עצות לבחירת עורך דין לדיני אינטרנט:

  1. ידע מקצועי עדכני – המרחב הוירטואלי לא נח לרגע ונדמה שבכל יום מתפרסמים עוד ועוד חידושים, המצאות, טכנולוגיות ופיתוחים המשפיעים על ההתנהלות במרחב הויטואלי. מומלץ לבקש מעורך דין לדיני אינטרנט שיציג בפניכם תעודות המעידות על הכשרתו בתחום זה. עורכי דין רבים נוהגים לתלות בגאווה את התעודות על קירות המשרד, כל שכדאי להביט סביב כשאתם מגיעים לפגישת הההיכרות.
  2. הצלחה בניהול תיקים דומים – אומרים שההיסטוריה חוזרת על עצמה ומניחים כי עורך דין שצבר הצלחות בתחום מסוים ימשיך להצליח בתחום זה. כך שקיים סיכוי גדול כי עורך דין בעל הצלחות רבות בניהול הליכים משפטיים בתחום האינטרנט בעבר, ימשיך להצליח גם בהווה ובעתיד. שאלו את עורך הדין ובקשו ממנו לספר כיצד התנהל בתיקים הדומים לתיקים שלכם.
  3. עדות מלקוחות קודמים – במקרים מסוימים קיים הבדל גדול בין מה שעורך דין מבטיח ללקוח לפני שהוא מתחיל לנהל את התיק ובין התהליך עצמו. מומלץ לבקש לשוחח עם לקוחות קודמים על מנת להבין האם יש פער בין מה שעורך הדין מבטיח לבין מה שהוא מקיים. לקוחות קודמים יוכלו לשתף אתכם מניסיונם האישי ולספר האם היו מרוצים או לא.
  4. הפשטת הדברים – השפה המשפטית והמרחב הוירטואלי לא תמיד ברורים ונהירים לאדם הפשוט, לכן מומלץ לבחור בעורך דין לדיני אינטרנט שיסביר לכם את המשמעות המשפטית של התהליך המשפטי ושל ההחלטה בצורה ברורה כך שתבינו כיצד הם משפיעים על החיים שלכם.
  5. שמרו על מגבלות התקציב שלכם – ידוע לכולם כי ייצוג וייעוץ משפטי אינו דבר זול. לכן חשפו כמה משרדים גדולים וקטנים ובחרו במשרד שתוכלו לממן את שירותיו. חשוב שתדעו כי במידה ואתם בוחרים עורך דין יחיד, תוודאו מי ימשיך את הטיפול בתיק שלכם במידה והוא יאלץ להפסיק את הייצוג שלכם מכל סיבה שהיא.
עורך דין לדיני אינטרנט

מה להביא לפגישה עם עורך דין לדיני אינטרנט?

בשעה טובה הצלחתם למצוא עורך דין לדיני אינטרנט ואתם נערכים לקראת פגישת הייעוץ הראשונה. על מנת שהפגישה תהיה עניינית ותישא תוצאות מומלץ להביא איתכם לפגישה כל מסמך, התכתבות,, הקלטה או עדות כתובה או מצולמת (כתמונה או כסרטון וידיאו) הקשורה למקרה שבו אתם צריכים ייעוץ משפטי.

לדוגמא, אם אתם רוצים לתבוע אדם בתביעת לשון הרע לאחר שפרסם עליכם אמירה פוגענית בקרב קבוצת פייסבוק, תוכלו להביא לפגישה צילומי מסך של הפוסט עצמו, צילום מסך של מספר חברי הקבוצה (שיעיד על מידת הפומביות של הפגיעה), צילום מסך או צילום התכתבות עם מנהל הקבוצה בה אתם מבקשים ממנו לפעול כנגד התגובה הפוגענית, צילום מסך של התגובות לאמירה הפוגענית וכדו'.

ככל שתציגו יותר עדויות והוכחות לאמירה הפוגענית, כך יהיה קל יותר לעורך הדין לתת לכם הכוונה וייעוץ משפטי. יכול להיות שלאור העדויות ימליץ לכם עורך דין, דווקא לחתור לפשרה ולא להגיע אל בית המשפט.

עורך דין לדיני אינטרנט

איך תמצאו עורך דין לדיני אינטרנט?

בניגוד לחיפוש אחר עורכי דין אחרים כגון עורך דין דיני חוזים או עורך דין לדיני משפחה בהם אפשר לשאול חברים או בני משפחה, כשתרצו למצוא עורך דין לדיני אינטרנט תצטרכו לחפש (כמה לא מפתיע) באינטרנט.

תוכלו לחפש בקבוצות ייעוץ משפטי כללי ברשתות חברתיות, באתרי אינדקס משפטיים או לחפש בגוגל. אם מצאתם את עצמכם מבולבלים ולא מצליחים לבחור כי כל עורך דין לדיני אינטרנט מעיד על עצמו שהוא הטוב ביותר בתחום, נשמח לעזור לכם. השאירו את הפרטים שלכם כאן למטה, ואנחנו נדאג שעורך דין מומחה ומקצועי יחזור אליכם בשיא המהירות.

לסיכום,

עורך דין לדיני אינטרנט עושה הרבה סדר בכל הקשור להתנהלות עיסקית או אישית במרחב הוירטואלי. היות והמרחב הוירטואלי משתנה בקצב מסחרר, חשוב לבחור בעורך דין לדיני אינטרנט שמעודכן בכל הפסיקות האחרונות ובכל החידושים הטכנולוגיים בקשורים לבניית אתרים, ניהול אתרים, מטבעות וירטואליים, NFT, הגנת פרטיות ועוד.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue