חיפוש

עורך דין נזיקין

עורך דין נזיקין

עורך דין נזיקין

דיני נזיקין עוסקים בהכרעה האם ניתן לדרוש פיצוי במקרה או אירוע בו נגרם נזק בגוף או ברכוש. בהכרעה לוקחים חלק שני צדדים: הצד ניזוק – זה שנפגע ברכוש או נפצע בגוף ונגרם לו נזק ומנגד הצד המזיק – הצד שגרם לפגיעה בין אם במתכוון ובין אם לא. 

באילו מקרים ניתן לתבוע פיצוי על נזק?

קיימים שלושה מקרים עיקריים בהם ניתן לקבל פיצוי עבור לקוחותיו:

  1. פיצוי לאחר תאונה – תאונת דרכים או תאונת עבודה 
  2. פיצוי במקרה של רשלנות – רשלנות רפואית, תקיפה או לשון הרע
  3. פיצוי בגין מטרד – זיהום אוויר או רעש 

כמובן שאלה הם רק חלק מהמקרים ועל מנת לדעת האם מגיע לכם פיצוי או לא מומלץ להתייעץ עם עורך דין נזיקין.  לאחר שהוגשה תביעה בבית המשפט הוא ידון בשני נושאים עיקריים:

  • האם הצד המזיק היה אחראי לנזק שנגרם?
  • מה הפיצוי שצריך לתת המזיק לניזוק?

עורך דין נזיקין – למה צריך אותו?

רב הנפגעים בתאונת נזיקין לעיתים לא יודעים שהם יכולים להגיש תביעה והם ממשיכים בחייהם מלבי לקבל את הפיצוי המגיע להם. אלה שכן בוחרים להגיש תביעת נזיקין לא תמיד מודעים לזכויות ולחובות שלהם ולכן מוצאים את עצמם מתוסכלים מהתהליך. 

עורך דין נזיקין
עורך דין נזיקין

עורך דין נזיקין ידע להתנהל מול חברות הביטוח, ידע להמציא ולהגיש את כל המסמכים הרפואיים, להביא הוכחות מצולמות והוא ידע לנהל את תהליך התביעה הארוך בצורה יעילה ויסייע לכם להשיג את הפיצוי הראוי ביותר עבורכם. 

פיצויים נפוצים בדיני נזיקין

רב הניזוקים שזכו בתביעת נזיקין יקבלו פיצוי כספי. מטרת הפיצוי הכספי היא לעזור להם להחזיר את המצב לקדמותו או לפצות אותם על הפסדים שנגרמו בעקבות האירוע. לעומת זאת, קיים פיצוי כספי שנועד להעניש את הצד שגרם לנזק והוא נקבע בהתאם לראשי נזק.

קיימים שני סוגים של ראשי נזק:

  1. ראשי נזק ממוניים הניתנים כפיצוי על הוצאות בעבר ובעתיד (לדוגמא, העסקת אחות לילה)  וכפיצוי על הכנסות מעבודה בעבר או בעתיד. 
  2. ראשי נזק לא ממוניים הניתנים כפיתוי על נזק פיזי ונפשי הנגרם לניזוק (ביניהם גם קיצור תוחלת החיים). 

במקרים נוספים יכול בית המשפט להורות על הטלת צווי עשה או הטלת צווי מניעה על הצד המזיק בכדי למנוע פגיעה נוספת בעתיד של הצד הניזוק ושל אנשים אחרים. 

לסיכום, במידה ונפגעתם ברכוש או בגוף במהלך תאונת דרכים או תאונת עבודה, אם ילדכם נפגע במהלך יום הלימודים או אם טיילתם עם הכלב ברחוב ונפלתם לבור שאינו חסום חשוב שתפנו אל עורך דין נזיקין ותקבלו ייעוץ מקצועי ולא תגידו גם זה יעבור.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue