חיפוש

עורך דין פשיטת רגל

עורך דין פשיטת רגל

עורך דין פשיטת רגל

במקרים רבים אנשים אשר צברו חובות גבוהים פונים אל עורך דין פשיטת רגל ומבקשים ממנו להתחיל בהליך פשיטת רגל. 

במסגרת הליך זה עורך דין פשיטת רגל יפנה כונס הנכסים הרישמי בשם החייב ויבקש ממנו להתחיל בהליכים משפטיים שיגדירו את החייב כפושט רגל. כאשר מתקבלת הבקשה, עורך דין פשיטת רגל יגיש אותה אל בית המשפט וזה יתן את הסכמתו להתחיל את הסדר החזרת החובות באמצעות כונס הנכסים הרשמי.

בית המשפט יטיל על החייב איסורים והגבלות שימשכו עד להסדרת כל החובות, ביניהם: צו איסור יציאה הארץ, איסור לבצע עסקות מסחריות, ביטול השימוש בכרטיס אשראי, ביטול השימוש בפנקסי צ'קים ועוד. 

כל ההליכים המשפטיים נגד החייב כגון עיקול משכורת או צווי הוצאה לפועל מוקפאים עד לסוף תהליך פשיטת הרגל והוא יכול לפתוח חשבון בנק חדש עם כרטיס דביט לשימושו האישי ובמהלך תקופת החזר החובות.

עורך דין פשיטת רגל
עורך דין פשיטת רגל

האם כל אחד יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל?

החוק מגדיר כי ניתן להגיש בקשה להתחיל בהליך של פשיטת רגל במידה וצברתם חובות העומדים על סך של 17,514 ₪. עלות פתיחת התיק בבית המשפט היא 1,600 ₪. חשוב לדעת כי גם בעל החוב, כלומר הנושה, יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל. 

שתי מטרות של הליך פשיטת רגל

  1. מטרה כלכלית המעודדת את החייב להחזיר לנושים חלק גדול יותר ככל הניתן מהחוב. 
  2. מטרה שיקומית המאפשרת לחייב לחזור ולנהל את חייו מבחינת כלכלית, ללא חובות וללא חשש משלטונות החוק. 

לאחר החזרת כל החובות, יקבל החייב מבית המשפט צו הנקרא צו הפטר המעיד כי כל החובות הוחזרו לנושים וכי כל ההגבלות ואיסורים על החייב הוסרו. 

מכיוון שמדובר בהליך ארוך ומורכב הכולל בתוכו התנהלות מול בית המשפט, רשויות המס, רשויות עירוניות וגורמים אחרים מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין פשיטת רגל שידע להדריך ולהנחות אתכם בכל שלב ושלב של ההליך. 

עורך דין פשיטת רגל
עורך דין פשיטת רגל

חוק חדלות פירעון החדש – פשיטת רגל כדרך לשיקום כלכלי

בשנת 2019 שונה שמו של חוק פשיטת הרגל ומאז הוא נקרא חוק חדלות פירעון החדש. מטרת החוק היא להקל על החייבים במטרה שיחזרו להתנהלות כלכלית תקינה כמה שיותר מהר וזאת בניגוד להתנהלות הקודמת שנחשבה לתהליך סבוך שארך זמן רב בו החייב לא עבד והנושים המתינו להחזר החובות במשך זמן רב. 

במסגרת החוק החדש, קיימת הבחנה בין חייבים שיש להם חובת מתחת לסכום של 150,000 ומעל סכום זה והגופים שאחראים על הוצאת התהליך לפועל הם ביתת המשפט, ההוצאה לפועל וכונס הנכסים הרשמי של מדינת ישראל.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue