חיפוש

איך אני יכול לבחור איזה סוג של עורך דין הכי מתאים לי?

איך אני יכול לבחור איזה סוג של עורך דין הכי מתאים לי?

איך אני יכול לבחור איזה סוג של עורך דין הכי מתאים לי?

רבות אדם נקלע לבעיה משפטית מול אדם אחר, מול חברה או מול הרשויות והוא שואל את עצמו: איך אני יכול לבחור איזה סוג של עורך דין הכי מתאים לי? על מנת לענות על השאלה הזו בצורה הטובה ביותר חשוב להבין מהם אילו התמחויות יש לעורכי דין. 

עורכי דין בישראל – התמחויות

היות וקיימות אינספור סוגיות משפטיות בתחומים שונים, קבע בית המשפט לכל תחום ותחום חוקים, תקנות ונהלים על פי הם יש לקבוע מי האשם, כמה פיצוי צריך להעניק, תוך כמה זמן צריך לתקן נזק ועוד. 

מטרת החוקים והתקנות היא להסדיר את ההתנהלות בתחום ולפתור סוגיות משפטיות בדרך ההוגנת ביותר, הצודקת ביותר וכמובן גם המהירה ביותר. ככל שתבינו טוב יותר מהי הבעיה המשפטית ומהו הפיצוי שתרצו להשיג, כך תדעו לבחור איזה סוג של עורך דין הכי מתאים לכם. 

10 סוגים של עורכי דין 

ריכזנו עבורכם רשימה ארוכה של תחומים בהם ניתן להתייעץ עם עורכי דין:

  1. עורכי דין פליליים – מייצגים תובעים או נאשמים בעבירות הנחלקות לשלושה סוגים מן הקלה אל החמורה: חטא, עוון ופשע. ככל שחומרת העבירה עולה, כך עולה גם חומרת הענישה. בין העבירות הפליליות תמצאו רשוד וגניבה, רצח, איומים ועוד.
  2. עורכי דין לדיני משפחה – מייצגים יחידים ומשפחות בכל הקשור לחיי משפחה החל מניסוח הסכמי ממון, גירושין, ניסוח צוואות, חלוקת ירושה ועוד. 
  3. עורכי דין לדיני עבודה – מצייגים הן את העובדים והן את המעסיקים. לרב אלה שומרים על זכויותיו של העובד בהתאם לקבוע בחוק ומייצגים אותו מול המעסיק במקרים של הלנת שכר, אפלייה בעבודה, הרעת תנאי העסקה, פיטורין ללא שימוע ועוד. 
  4. עורכי דין למיסים – מייצגים אנשים פרטיים או חברות אשר ביצעו לא שילמו מס כחוק או עברו עברה הקשורה בניהול כספים כחוק לדוגמא: זיוף צ'קים, אי תשלום מע"מ, הלבנות הון ועוד. 
  5. עורכי דין לדיני תעבורה – מייצגים אנשים אשר הפרו את חוקי התנועה ונסעו ללא רישיון, נהגו שוב ושוב במהירות מופרזת, נסעו ללא ביטוח רכב תקף ועוד. 
  6. עורכי דין למרקרקעין – אלה מייצגים קונים, מוכרים או שוכרים של נכסי נדל"ן על סוגיהם השונים (החל מדירה ועד שטח חקלאי). עורכי דין למקרקעין מוודאים כי זכוכיות הקרקע רשומות כחוק ועוברות על פי החוק לקונה או לשוכר. 
  7. עורכי דין למסחר ותעשייה – מייצגים חברות הרוצות ליצור שותפות, מיזוג או פירוק, אנשים פרטיים וחברות הרוצות לשמור על קניין רוחני או לרשום פטנט מסוים ועוד.  
  8. עורכי דין המתמחים בניסוח חוזים – אלה מנסחים חוזים תוך שמירה על האינטרסים של הלקוחות שלהם, בין אם פרטיים ובין אם עיסקיים, תוך מתן דגש לפיצוי ותגמולים במקרה של הפרת חוזה. 
  9. עורכי דין לנזיקין – ניתן לתבוע פיצוי נזיקין בגין 3 דברים: נזק שנגרם לגוף, רכוש או נפש. תביעת נזיקין ניתן לתבוע נגד אדם פרטי, חברה, רשות מקומית ומוסדות ממשלתיים.  
  10. עורכי דין לפשיטת רגל – מסייע לחייבים להשיב את כספם לנושים בתהליך הנקרא חדלות פרעון. מדוברת בתהליך ארוך המתנהל מול הרשויות והבנקים, אך בסופו החייב מחזיר חלק מהחוב ולומד איך להתנהל כלכלית בצורה נכונה. 

לסיכום, אם אתם לא יודעים איזה סוג של עורך דין הכי מתאים לכם התייעצו עם חברים ובני משפחה. קיים סיכוי גבוה שאחד מהם כבר נתקל בבעיה משפטית דומה והוא יוכל להמליץ על עורך דין שיתן לכם את ייעוץ והייצוג המשפטי הטובים ביותר עבורכם.  

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue