חיפוש

איך לצאת מהצבא דרך עורך דין

איך לצאת מהצבא דרך עורך דין

איך לצאת מהצבא דרך עורך דין

עד לפני כמה שנים נשים שרצו להימנע משירות צבאי ידעו כי עליהן להתחתן. אחת הדוגמאות הידועות לפטור שכזה הוא סיפורה של הדוגמנית בר רפאלי אשר נישאה לגבר המבוגר ממנה ב- 22 שנים. אך מה קורה כאשר מדובר בגבר ולא באישה? האם יש דרכים נוספות לצאת מהצבא? האם עורך דין צבא יכול לעזור למי שרוצה להשתחרר מהצבא לפני הגיוס או במהלך השירות הצבאי? התשובה היא – כן. 

איך יוצאים מהצבא בגלל נסיבות בריאותיות ?

הצבא קובע לכל חייל וחיילת פרופיל רפואי. זהו מעיין דירוג בריאותי של היכולות הפיזיות של אותו אדם. ככל שהפרופיל הרפואי שנקבע הוא גבוה יותר, כך התפקיד יהיה קרבי יותר ובהתאמה ככל שהפרופיל הרפואי יהיה נמוך יותר, כך התפקיד יהיה פשוט יותר. מיועדים לגיוס שקיבלו פרופיל רפואי 21 יקבלו פטור משירות רפואי. 

ניתן לצאת מהצבא דרך עורך דין אם המצב הרפואי כולל:

  1. מחלה כרונית לדוגמא מחלת לב, סוכרת או קרוהן 
  2. מחלות נפשיות לדוגמא סכיזופרניה 
  3. אלרגיות לדוגמא צליאק, ביצים או אגוזים 

במידה וסיבת השחרור היא פרופיל רפואי נמוך, לא יצויין זאת על גבי תעודת השיחרור וזא על מנת שלא לפגוע באפשרויות התעסוקה העתידיות של אותו חייל או חיילת. 

איך יוצאים מהצבא בגלל מצב כלכלי?

שחרור מהצבא על רקע כלכלי אפשרי במידה והתנהלות המשפחה התיקנית תלויה בצורה משמעותית באותו חייל או חיילת. לדוגמא, אותו צעיר הוא המפרנס היחיד של אחיו הצעירים לאחר מות ההורים. 

כמובן שכדי לקבל את הפטור משירות צבאי יש להגיש מסמכים ועדויות על המצב המשפחתי לועדה מיוחדת הקובעת האם יאושר הפטור. מומלץ כמובן להיעזר בשירותיו של עורך דין צבא היות והפטור ניתן במקרים קיצוניים וחריגים בלבד. 

איך יוצאים מהצבא בגלל נישואין והריון?

נערה שנישאה או נכנסה להיריון לפני שהתגייסה לצבא, תקבל פטור מהשירות הצבאי. אך מה קורה אם במהלך השירות היא נישאת או נכנסת להיריון? 

חיילת שנישאה ורוצה להשתחרר, תיגש עם כל המסמכים המעידים על נישואיה אל אגף כח אדם ותשוחרר באופן מיידי. חייל שנישא במהלך שירותו הצבאי לא ישוחרר. אך תיתן לו חופשה מיוחדת לרגל האירוע והוא יהיה זכאי לבקש החלפה בתפקיד או הקלה בשרות. 

חיילת שנכנסה להיריון במהלך השירות הסדיר, מחויבת להודיע למפקד האישי, לאגף כח אדם ולעובדת סוציאלית. היא תשוחרר מיידית מהצבא בתהליך הנמשך כ-3 ימים, כאשר על מסמכי השחרור יופיע כי סיבת השיחרור היא רפואית. מפאת רצון לשמור על פרטיותה של החיילת לא יצויין בטופס כי היא בהיריון.   

איך יוצאים מהצבא בגלל דת או אידיאולוגיה?

במהלך השירות הצבאי נחשפים החיילים והחיילות למגוון דעות, אנשים ומעשים. לאורך השירות הסדיר אלה יכולים להוות השפעה מכרעת על דעותיהם והשקפותיהם של החיילים והם יכולים אף להוביל לשינוי משמעותי. לדוגמא, חייל שחזר בתשובה במהלך השירות הצבאי. כאשר חל חוסר התאמה בין ערכי הצבא ופעולות הצבא ובין האמונה והמוסר האישיים של החיילים, עלול להתעורר כאב וסבל. כאשר אלה הופכים להיות גדולים מנשוא, כאשר אלה פוגעים בתפקודו התקין על החייל ובתפקודה התקין של המערכת הצבאית, ניתן לבקש פטור מטעמי דת או אידיאולוגיה. 

לסיכום, מי שרוצה לצאת מהצבא צריך להגיש מסמכים המעידים על קושי בשירות. לרב ניתן להגיש את המסמכים האלה בצורה עצמאית אך ההתנהלות מול המערכת הצבאית ומול הרשויות יכולה להיות מורכבת וכל טעות יכולה להסב נזק גדול. לכן, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין צבא שילווה את התהליך. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue