חיפוש

בדרך לכתוב צוואה? על מה צריך להקפיד?

בדרך לכתוב צוואה? על מה צריך להקפיד?

בדרך לכתוב צוואה? על מה צריך להקפיד?

כל בנאדם בעולם וכמובן במדינת ישראל בסופו של דבר יגיע למצב שהוא יצטרך לכתוב צוואה מסודרת. בין אם זה בגלל הגיל המתקדם או מחלה, הרגע הזה יקרה מתישהו. הרבה אנשים לא יודעים אך צוואה היא מסמך משפטי לכל דבר והוא צריך להיות רשום בצורה מסוימת על מנת שלא יהיה עליו כל עוררין. הסכסוכים המשפטיים בין בני משפחה (ילדים, אחים, בני דודים וכולי) קורים בגלל הסיבה הזאת, מפני שכותב הצוואה עשה זאת לבד בלי העזרה והליווי של עורך דין צוואות. על מנת להסביר זאת בצורה הטובה ביותר, נבחן את המקרה של א'.

תיאור מקרה

א' היה איש משפחה. היו לו חמישה ילדים שהביאו לו 12 נכדים. אישתו הלכה לעולמה לפני הרבה שנים עקב מחלה, והוא נשאר לבדו ללא בת הזוג. השנים עברו וא' הגיע לגיל 88. מצבו הבריאותי לא היה בשיאו. היו לו מחלות לב רבות, והריאות שלו היו שחורות עקב עישון רב במשך 65 שנה. הוא בילה הרבה מאוד בבתי חולים, והצליח להבין לבד שלא נותר לו הרבה זמן והוא צריך לכתוב צוואה על מנת שאחרי מותו, כל ילד יידע במדויק מה הוא הולך לקבל.

צוואה
צוואה

א' החליט לעשות זאת לבד

בין אם א' רצה לחסוך כמה שקלים או שהוא חשב שהילדים שלו לעולם לא יריבו על רכוש, הוא החליט לעשות זאת בעצמו. אפשר להגיד שלא' היה הרבה רכוש. היו לו שני בתים, אחד למגורים ואחד שקנה לפני שנים רבות להשקעה. ובנוסף היו לא הרבה חסכונות נזילים בבנק ופיצויים שהיה צריך לקבל מחברות הביטוח. א' החליט לכתוב את הצוואה שלו לבד ובלי עזרה של עורך דין צוואות ולאכסן אותה אצל החבר הכי טוב שלו שגר בניין אחד לידו. הוא החליט לחלק את הרכוש שלו כך:

  1. שני הילדים הבוגרים יתחלקו ביניהם בנכס המגורים שהוא היה גר בו.
  2. הילד השלישי והילדה הרביעית יתחלקו בנכס שהוא קנה להשקעה.
  3. הילד החמישי יקבל את הכספים הנזילים והפיצויים שהיה אמור לקבל מחברות הביטוח.

הצוואה נפתחה

לצערנו הרב א' בסופו של דבר הלך לעולמו, ולאחר השבעה, חמשת ילדיו החליטו לפתוח את הצוואה ולראות מה כל אחד מקבל. אפשר להגיד שהרוב המוחץ של הילדים היו מרוצים מהחלוקה, חוץ מהילד החמישי. לטענתו, הפיצויים שהוא אמור לקבל מחברות הביטוח לא שווי ערך לכספים שכל ילד קיבל מהחלוקה בנכסי המגורים שהיו 

צוואה
צוואה

הילד יצא למלחמה

הילד החמישי התגורר מרחק לא גדול מן הבית של א'. והוא החליט לתבוע את האחים שלו על כך שהצוואה היא לא כבילה משפטית, היא לא נכתבה על ידי עורך דין צוואות, ואי אפשר לדעת באיזה מצב היה אביהם כאשר הוא כתב אותה. הוא טען שבגלל שהוא היה הכי קרוב אל א' פיזית, הוא ידע שהמצב הנפשי שלו לא היה בשיא, וששאר האחים שלו השפיעו עליו לבצע את החלוקה הזאת בדרך הזאת. המאבק המשפחתי שלהם ערך יותר מ-5 שנים. כל מי שאי פעם (לא עלינו) חווה ריבים משפחתיים שנגררו לבית המשפט, יודע שהמאבקים האלו יכולים לקחת כמה שנים טובות עד שיפתרו.

מה המסקנות מן המקרה?

המסקנה היא ברורה, צוואה היא מסמך משפטי שצריך להיכתב אך ורק על ידי עורך דין צוואות וכמובן להישמר על ידו עד לרגע שכותב הצוואה הולך לעולמו. מקרים של ריבים וסכסוכים משפחתיים קורים לרוב בגלל הסיבה הזאת בלבד. לכן, אם אתם בהליך של כתיבת צוואה, עשו זאת אך ורק עם עורך דין צוואות מומחה.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue