חיפוש

כיצד לבחור את עורך הדין המתאים למצבך

כיצד לבחור את עורך הדין המתאים למצבך

כיצד לבחור את עורך הדין המתאים למצבך

פעמים רבות אנשים נקלעים לסכסוך או לבעיה משפחתית והם לא יודעים כיצד לפעול על מנת להגיע לפתרון המצב. לפעמים הם מנסים למצוא פתרון בכוחות עצמם, לפעמים הם משוחחים עם בני משפחה וחברים על מנת לקבל חוות דעת אישית או רעיון מקורי וחדש לפתרון הבעיה. ברב המקרים, לאחר תקופת זמן בה הפתרון לא נראה לעין יש כאלה הפונים אל חוות דעת מקצועית מעורך דין, אך תמיד נשאלת השאלה: כיצד לבחור את עורך הדין המתאים למצבך?

עורך הדין
עורך הדין

הגדרת הבעיה המשפטית

עוד לפני שתתחילו לחפש עורך דין כזה או אחר חשוב להבין מהו המצב הבעייתי בו אתם זקוקים לייעוץ או לייצוג משפטי:

  • האם אתם תובעים אדם או חברה ומבקשים פיצוי ולכן אתם צריכים ייצוג וייעוץ משפטי?
  • האם אתם נתבעים על ידי אדם או חברה ומחפשים עורך דין שיגן עליכם בצורה הטובה ביותר? 

פעמים רבות להגדרת הבעיה המשפטית בצורה הנכונה תהיה השפעה מכרעת על הניהול ועל הטיפול בתיק. אגב, לא תמיד המצב המשפטי הוא בעיה שלילית. במקרים רבים מתעורר צורך בעורך דין על מנת לנסח מסמך או חוזה משפטי, לדוגמא: חוזה מכירה של דירה או ניסוח צוואה.

מומלץ לשוחח עם עורך דין מהתחום בו אתם זקוקים לייעוץ וייצוג משפטי (משפחה, תעבורה, מיסים, נזיקין, מסחרי ועוד) ולבדוק האם אתם זקוקים לעורך דין בעל התמחות מיוחדת או שמא עורך דין מן השורה יכול לספק את השירות גם כן. 

דוגמא מצוינת לכך היא אב למספר ילדים מנשים שונות הרוצה לנסח צוואה ולחלק את רכושו לאחר מותו בצורה שאינה שווה בין הילדים. אותו אב יזקק לשירותיו של עורך דין לדיני משפחה, אך נשאלת השאלה האם הוא צריך לבחור בעורך דין לדיני משפחה או עורך דין בעל התמחות בניסוח צוואות מורכבות. הבחירה בעורך דין המתאימה למצבו יכולה למנוע סכסוכים ומריבות בין היורשים. לרב, עורך דין בעל התמחות בתחומו ידע לשים לב לכל הפרטים הקטנים מתוקף ניסיונו ולמנוע מצבים אי נעימים בעתיד. 

בחירת עורך דין

קיימת חשיבות רבה לבחירת עורך דין טוב המתאים לטיפול במצב המשפטי שלכם. לאחר שוידאתם כי לעורך הדין שבחרתם יש ההשכלה הפורמלית לעסוק בתחום ורישיון עורך דין, חשוב שתבדקו איתו מספר דברים נוספים שחשוב לדעת לפני שמתחילים לעבוד יחד על התיק:

  1. שכר הטרחה – עבודת עורכי הדין כרוכה בתשלום רב, לכן חשוב לבחור בעורך דין שאתם יכולים לממן.  
  2. אופי התשלום – קיימות שלוש דרכים לשלם לעורך דין: עבור שעת עבודה, תשלום גלובלי ללא קשר לתקופת הייצוג ואחוז מסויים מהפיצויים שיקבעו לכם בסוף התהליך. מומלץ לבחור בעורך דין המאפשר תנאי תשלום נוחים והוגנים. 
  3. החלפת ייצוג במהלך העבודה המשותפת – לעיתים, עקב בעיה כזו או אחרת עורך הדין המטפל במקרה שלכם צריך לפנות את מקומו לעורך דין אחר. על מנת שלא תאלצו להתחיל את מלאכת חיפוש עורך הדין מההתחלה, חשוב שכבר בפגישת ההיכרות תבררו מי יהיה עורך הדין המחליף וכיצד תהיו איתו בקשר. 

לסיכום, על מנת להשיג ייעוץ וייצוג משפטי מקועי ואיכותי, חשוב לבחור בעורך דין המתאים למצבך. עורך דין שאינו בקיא בכל הפסיקות ובכל החוקים עלול אף לגרום נזק ולהשפיע לרעה על עתידכם. 

חשוב להשקיע זמן בבחירה וסינון של עורכי דין, אולי התאריך ימשך יותר מכמה ימים אבל בסופו תדעו שאותו עורך דין שנבחר לייעץ ולייצג אתכם הוא הטוב ביותר עבורכם.  

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue