חיפוש

כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה

כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה

כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה 

מכירת דירה היא דבר מלחיץ. להכניס אנשים זרים הביתה, להשאיר מאחור זכרונות, להיפרד מהשכנים – אלו הם לא דברים פשוטים בכלל. אבל אלה בעיות ריגשיות שרובנו מתגברים עליהם די בקלות, הקושי מתגלה כאשר מתעוררות בעיות כלכליות בנושא מכירת הדירה כגון: כמה עולה מוביל זול ואיכותי, כמה משלמים? כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה?. 

שכר טרחה של עורך דין על מכירת דירה

שכר הטרחה של עורך דין מקרקעין על מכירת דירה נקבע על פי כמה פרמטרים: תשלום עבור העבודה שלו בפועל (התשלום יכול להיות שעתי, גלובלי או אחוז מסוים מערך הנכס), מורכבות העסקה, גובה המיסוי המוטל על העסקה, פעולות נוספות הכרוכות בתהליך המכירה כגון התנהלות מול הבנקים ומול הרשויות ועוד. 

רב עורכי הדין המתמחים במקרקעין ובמכירה דירה בפרט יגבו שכר טרחה לפי אחוז מסוים מערך הדירה. על מנת שתהיה אחידות והוגנות בין עורכי הדין השונים קבעה לשכת עורכי הדין בישראל כי שכר טרחה מומלץ עורך דין על מכירת דירה יהיה בטווח שנע בין 0.25% ועד 1% מערך הדירה. 

חשוב לוודא כי התשלום לעורך הדין מתבצע בהלימה לתשלום שתקבלו מהקונים. כך תוודאו שאתם לא צריכים לקבל הלוואה מהבנקק כדי לגשר על העלויות. 

עורך דין
עורך דין

איך מוצאים עורך דין המלווה רכישת דירה?

מכיוון שמדובר בעסקה בסכומים גדולים ומכיון שלא תרצו שהקונים יבואו אליכם בטענות לאחר שתהליך המכירה הסתיים מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין בעל התמחות במכירת דירה. 

רב האנשים שעומדים בפני מכירת דירה פשוט שואלים חברים מהעבודה, שכנים ובני משפחה. מישהו מהם הרי כבר התנסה בעבר פעם ואולי פעמיים במכירת נכס ויוכל לתת המלצות על עורך דין טוב למכירת דירה. 

לאחר שאספתם כמה המלצות, תוכלו לחפש גם ברשתות החברתיות ובאתרי משפט וחוק. עכשיו כשיש בידיכם רשימת שמות תוכלו לעשות השוואה בין כמה עורכי דין ולבחור את זה שינהל עבורכם את תהליך מכירת הדירה. 

מומלץ כמובן לנהל כמה שיחות טלפון, פגישות אישיות ואף לשוחח עם לקוחות קודמים ולא לבחור עורך דין למכירת דירה בפזיזות. 

דגשים למכירת דירה

כל מי שהעמיד את הדירה שלו למכירה רוצה למכור אותה כמה שיותר מהר ובמחיר כמה שיותר גבוה. על מנת להגדיל את אחוזי ההצלחה במכירת הדירה מומלץ לסדר אותה לפני שהקונים מגיעים לראות אותה. דירה מסודרת ומאורגנת מאפשרת לקונים לדמיין את עצמם חיים בדירה, דירה מבולגנת תגרום להם לברוח כי הם יאמינו שהם יצטרכו לנקות ולסדר הרבה לפני הכניסה. 

הדגש השני הוא לוודא כי אתם דורשים מחיר ריאלי עבור הנכס שלכם. הזמינו שמאי מקרקעין או בדקו את מחירן של דירות שנמכרו בשכונה או ברחוב. אלה יעזרו לכם לתמחר את הדירה בצורה הוגנת וריאלית התואמת את מחיר השוק, דבר המבטיח שהקונים יגיעו. 

דגש שלישי הוא לפרסם לפרסם לפרסם. אל תסמכו על אתר אחד או שניים. הפיצו את הבשורה! שתפו את ההורים בגן, בבית הספר, ברשתות החברתיות, תלו שלט על החלון. ככל שתגדילו את החשיפה כך יגיעו יותר אנשים לראות את דירה והסיכוי שהיא תימכר מהר יעלה בצורה משמעותית. 

דגש רביעי ואולי החשוב מכולם הוא לוודא כי הדירה אכן רשומה על שמכם בטאבו. לעיתים רישום לא נכון של בעלי הדירה עלולים להוביל לעיכובים במכירת הדירה ואף לביטול העסקה.

לסיכום, מכירת דירה היא דבר שרובנו עושים פעם או פעמיים בחיים ומכיוון שמדובר בסכום גדולים מומלץ כמובן לשכור את שירוציו של עורך דין למכירת דירה מקצועי ואמין. אך חשוב לוודא כי ינהל את תהליך המכירה תוך התחשבות בהווה ובעתיד כך שתוכלו למסור את המפתח ולעבור לבית החדש בראש שקט.  

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue