חיפוש

כמה לוקח עורך דין על קניית דירה

כמה לוקח עורך דין על קניית דירה

כמה לוקח עורך דין על קניית דירה

אין ספק שקניית דירה כוללת בתוכה עלויות רבות: שמאי מקרקעין, פתיחת תיק משכנתא, שיפוצים, עמלת תיווך וכמובן תשלום לעורך דין על ליווי במהלך תהליך הקניה. לא הרבה אנשים יודעים כמה לוקח עורך דין על קניית דירה ולכן הם עורכים השוואה בין מספר עורכי דין מקרקעין

עורך דין
עורך דין

שכר טרחה של עורך דין על קנייה דירה

רב עורכי הדין גובים שכר טרחה לפי שלוש אפשרויות המשקפות את הידע ואת הניסיון שלהם: תשלום לפי שעה, תשלום גלובלי עבור ליווי וייעוץ משפטי למשך כל תהליך הייצוג ואחוז מסוים מסך העיסקה או מסך הפיצויים שיקבל הלקוח. 

עורך דין מקרקעין לרב יגבה אחוז מסוים מערך הדירה, כאשר הנוהג בתחום הוא לגבות שכר טרחה כאחוז מסוים מגובה העסקה. על מנת שלא יהיו פערים בין עורכי הדין השונים בתחום השכילה לשכת עורכי הדין על טווח של שכר מומלץ של עורך דין על קניית דירה הנע בין 2% לשווי נכס נמוך ועד 0.75% לשווי נכס גבוה (המחירים אינם כוללים מע"מ). 

חשוב לדעת כי קיים הבדל בגובה שכר הטרחה של עורך הדין אם קונים את הדירה מאדם פרטי או אם קונים אותה מקבלן. 

בעת קניית דירה מאדם פרטי לא יהיה תשלום לעורך הדין המייצג את המוכר, אך בעת קניית דירה מקבלן תצטרכו לשלם גם שכר טרחה עבור עורך הדין המייצג את הקבלן (סכום זה מוגבל עד גובה של 5000 ₪). 

מלבד שווי הנכס, וותק ומקצועיות קיימים עוד מספר גורמים המשפיעים על גובה שר הטרחה של עורך הדין:

  1. אופי העסקה – מכירת דירה עקב גירושין, העברת דירה במתנה, או עסקת מכר.
  2. סוג הנכס – האם מדובר בדירה הרשומה על הבעלים או שהיא בבעלותה של חברה משכנת. 
  3. מיסוי – מה גובה המיסים שיוטל על העסקה?
  4. פעולות מעטפת לחוזה המכירה  – פעולות הנעשות על מנת לקדם ולתמוך בתהליך המכירה לדוגמא: טיפול בשיעבוד לבנק, הזמנת קונסטרוקטור ועוד. 

איך מוצאים עורך דין שמלווה קניית דירה?

עורך דין המלווה בקניית דירה יהיה עורך דין מקרקעין וחשוב שתהיה לו התמחות בתחום. עורך דין מקרקעין בעל התמחות ידע לנסח את החוזה בצורה כזו שהוא יגן על הקונים מבחינת תנאי התשלום ותיקון ליקויים שהתגלו בדירה לאחר המכירה. 

כדי למצוא עורך דין כזה מומלץ לשאול חברים מהעבודה, שכנים ובני משפחה הרי סביר להניח שלפחות אחד מהם השתמש בשירותיו של עורך דין עבור קניית דירה. 

באם קיבלתם מספר מצומצם של המלצות, תוכלו להרחיב את החיפוש באתרי משפט וחוק, חיפוש באתרים של בעלי מקצוע וכמון תוכלו גם לחפש ברשתות החברתיות, בקבוצות ובבלוגים. 

לאחר שיהיו בידיכם מספר שמות מומלצים תוכלו לעשות השוואה בין שנות הותק שלהם, גובה שכר הטרחה, זמינות וכמובן ההכשרה האקדמית שיש להם. מומלץ גם לשוחח בטלפון ולערוך היכרות אישית על מנת להתרשם ולראות אם אתם רוצים פגישת היכרות. 

עורך דין לקניית דירה – חשוב לדעת 

היות ורכישת דירה היא עסקה גדולה ומשמעותית שאנשים לרב עושים פעם או פעמיים בחיים, מוטב יהיה שעורך דין מקצועי ילווה אותם בתהליך. הליווי נעשה לא רק מול המוכרים או מול הבנקים אלא גם מול הרשויות ומול מוסדות הממשלה. עורך דין לקניית דירה יגיש עבורכם את הטפסים והמסמכים וימנע ממכם טרטור מיותר ואובדן ימי עבודה לצורך סידורים. 

לסיכום, אם אתם עומדים בפני חתימה על חוזה לרכישת דירה אל תתמהמו וחפשו עורך דין שילווה אתכם לאורך תהליך הקנייה ויבטיח לכם שתיכנסו לבית החלומות בראש שקט. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue