חיפוש

כמה עולה לעשות צוואה אצל עורך דין

כמה עולה לעשות צוואה אצל עורך דין

כמה עולה לעשות צוואה אצל עורך דין

ככל שהפרידה מבני המשפחה מתקרבת יותר ויותר אנשים מסדירים את ענייניהם המשפטים על ידי עריכת צוואה אשר ברב המקרים מונעת סכסוכים ומריבות על חלוקת הרכוש וההון בין בני המשפחה. 

מה הופך צוואה לחוקית?

חוק הירושה קובע כי על צוואה לכלול שלושה מרכיבים על מנת שתחשב חוקית – 

  1. תאריך 
  2. חתימה – של מנסח הצוואה, של העדים ושל הגורם המשפטי המעורב בהכנת הצוואה
  3. ניסוח המסמך המשפטי בלשון ציווי 

מומלץ להפקיד את הצוואה לשמירה בידיו של הרשם לענייני צוואות. את ההפקדה ניתן לביצע באמצעות הפקדה באינטרנט או בהפקדה באחת מהלשכות (חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע) והיא כרוכה בתשלום אגרה בסך 106 ₪. 

עורך דין
עורך דין

עריכת צוואה – תשלום לעורך דין

כל עורך דין יכול לדרוש תשלום כראות עיניו עבור עריכת צוואה ולכן מומלץ לערוך השוואה בין מספר עורכי דין לירושות. לרב, המחיר אותו תשלמו לעורך הדין משתנה בהתאם לארבעה גורמים:

  1. גובה השכר השעתי של עורך הדין או תשלום קבוע עבור ניסוח הצוואה. לרב שכרו של עורך דין צוואה ינוע בין 150-300 ₪ לשעה. 
  2. מורכבות הצוואה – ככל שהצוואה מכילה יותר סעיפים וחלוקת הרכוש נעשית בין מספר גדול יותר של בני משפחה, כל מחירה יהיה גבוה יותר. 
  3. צוואת יחיד או צוואה הדדית? – במידה ומדובר בצוואה הדדית בה בני הזוג כותבים מורישים את כספם לבן הזוג הנותר בחיים, יהיה שכרו של עורך הדין גבוה יותר. 
  4. סוג הצוואה שתבחרו לכתוב. 

4 סוגי צוואות 

למרות שניתן לכתוב צוואה עצמאית ללא עזרה של עורך דין צוואות, מומלץ להיעזר בייעוץ משפטי ומקצועי ולכתוב צוואה רישמית בהתאם לחוק הירושה. כיום קיימים 4 סוגים של צוואות:

  1. צוואה בפני עדים – הצוואה יכולה להיות מודפסת או כתובה בכתב יד, אך על מנת שתהיה חוקית עליה להיות חתומה על ידי שני עדים. עדים אלה צריכים להיות נטולי אינטרס או קשר לאדם שכותב את הצוואה ולבני משפחתו. מחיר עריכת צוואה מסוג זה נע בין 1000-1500 ₪. במקרים בהם ניסוח הצוואה הוא מורכב, יהיה שכר הטרחה של עורך הדין גבוה יותר וינוע בטווח שבין 1500-3000 ₪. 
  2. צוואה בפני הרשות – הצוואה נחתמת בנוכחותו של אחד מנציגי הרשויות בבית הדין לענייני משפחה, כלומר: שופט, רשם, חבר בית דין דתי והרשם לענייני ירושה אין צורך בעדים. בגין הפקדת צוואה זו במשרדי רשם הצוואות תשלמו אגרה בסך של 235 ₪. ניתן גם לחתום צוואה בפני הרשות בפני נוטריון, אך זה יהיה כרוך בתשלום לנוטריון שינוע בין 1500-2000 ₪. אגרת הפקדת צוואה שהוכנה על ידי נוטריון אצל רשת הירושות תהיה בסך 243 ₪. 
  3. צוואה בכתב יד – צוואה הנכתבת בכתב ידו של האדם שנפטר ובחתימתו ואינה עולה דבר, אך לרב צוואות מסוג זה מעוררות הרבה דיונים וויכוחים בין בני המשפחה הגוררים מאבקים משפטיים. 
  4. צוואה שבעל פה – ניתנת על ידי אלה השוכבים על ערש דווי. הצוואה נאמרת בפני בני המשפחה והיא תקפה למשך 30 ימים מרגע אמירתה. במידה והמצווה לא נפטר במהלך 30 הימים אלה, תוקפה של הצוואה פג ורכושו של יחולק בהתאם לקבוע בחוק הירושות ולא על פי חוק הצוואות. זוהי כמובן הצוואה הזולה ביותר כי היא לא עולה דבר, אך היא גוררת איתה לרב הרבה מריבות וסכסוכים משפחתיים. במקרים מסוימים, בני המשפחה מקליטים או מעלים על הכתב את דברי המצווה ומחתימים על המסמך שני עדים ואז הצוואה הופכת להיות צוואה בפני עדים. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue