חיפוש

כמה עולה לשכור עורך דין?

כמה עולה לשכור עורך דין?

כמה עולה לשכור עורך דין?

כשאנחנו נמצאים בבעיה משפטית או רוצים לנסח מסמך משפטי כמו צוואה או ייפוי כח מתמשך, אנחנו זקוקים לשירותיו של עורך דין. לרב נחפש עורך דין מומלץ אצל חברים ובני משפחה, נשאל שכנים וקולגות לעבודה או נחפש באינטרנט, אבל בסופו של דבר כולם יודעים שהשאלה החשובה ביותר היא לא מי יהיה עורך הדין אלא כמה עולה לשכור עורך דין?

עורך דין
עורך דין

שכר טרחה של עורך דין 

אנשים חושבים שעבור ייצוג טוב, צריך לשלם הרבה כסף אבל זה לא בהכרח נכון. לא הרבה יודעים אך קיים מחירון שנקבע על ידי ועדת שכר הטרחה של לשכת עורכי הדין. 

חברי הועדה בנו מחירון לכל התמחות וכל סוגי הייעוץ והייצוג המשפטי הניתנים. להן מספר דוגמאות למחירונים של עורכי דין שיעזרו לכם להבין כמה עולה לשכור עורך דין:

  • עבור עריכת צוואה תשלמו לעורך דין לענייני משפחה שכר טרחה בסך של 1835 ₪ 
  • עבור ייצוג בבית משפט המחוזי בתיק פלילי תשלמו לעורך דין פלילי שכר טרחה בסך של 3175 ₪ 
  • עבור הגשת תביעה להוצאה לפועל בסך של 471 ש"ח ועד 588 ₪ תשלמו לעורך דין להוצאה לפועל שכר טרחה בסך של 471 ₪ .
  • עבור תביעת נזיקין עד סכום של 161,238 ₪ תשלמו לעורך דין נזיקין שכר טרחה בסך של  15%  מהסכום הנפסק לאחר ניכוי גמלה שמשלם המוסד לביטוח לאומי. 

קיימות עוד דוגמאות רבות היות והמחירון מאוד מפורט וכולל סוגים רבים של עורכי דין ופעולות שהם עושים. ובכל זאת רבים שואלים איך יכול להיות ששכר הטרחה של עורך הדין עדיין נחשב לשכר גבוה ויקר? התשובה היא ששכר הטרחה של עורך הדין מגלם בתוכו גם את הוותק שלו, את ניסיון שלו ואת גודל המשרד שלו. ככל שלעורך הדין שבחרתם יהיו יותר ותק, יותר ניסיון ויותר אנשים שמטפלים בתיק שלכם, כך שכר הטרחה שלו יהיה גבוה יותר. 

שלוש דרכים לגביית שכר טרחה  

גובה שכר הטרחה (מעבר למחירון הקבוע על ידי לשכת עורכי הדין) נקבע לפי שלוש דרכים:

  1. תשלום שעתי עבור כל פגישה או שעת עבודה
  2. תשלום כללי עבור הייצוג המשפטי למשך כל התהליך (תשלום גלובלי)
  3. תשלום הנקבע מתוך הפיצוי שיקבע למיוצג (אחוזי הצלחה)
עורך דין
עורך דין

חשוב לדעת! 

לפני שמתחילים לחפש עורך דין שייעץ לכם או ייצג אתכם בתיק כזה או אחר, צריך להבין מהו המחיר שאתם יכולים לשלם לעורך הדין עבור השירותים שלו. 

אם לדוגמא נקלעתם לתאונת דרכים ונגרם לכם נזק בגוף וברכוש ואתם זקוקים לפגישת ייעוץ בכדי להבין האם אתם יכולים לתבוע את הנהג הפוגע, אך יש לכם רק 500 ₪ בתקציב הרי שלא תקבעו פגישת ייעוץ עם עורך דין הגובה 750 ₪ לפגישה. 

לאחר שתמצאו עורך דין שעומד במגבלות התקציב שלכם, חשוב שתבררו איתו עוד בטרם חתמתם על חוזה ייצוג משפטי על הסדרי התשלום. יש עורכי דין המבקשים חלק מהתשלום בתחילת הטיפול בתיק ואת יתרת התשלום גובים רק בסוף התהליך, יש כאלה המבקשים תשלומים בכל חודש ויש כאלה שרוצים תשלום רק לאחר שהטיפול בתיק יסתיים. 

חשוב להתאים את התשלומים של עורך הדין לתזרים המזומנים שלכם ולהימנע מבעיות כלכליות מיותרות. 

ומה עושה מי שלא יכול לממן עורך דין?

אדם שאינו יכול לממן עורך דין, יכול לפנות אל עמותות, אל מכללות ואוניברסיטאות למשפטים ואל משרד המשפטים ולבדוק מהי הזכאות שלו לייעוץ חינם או לייעוץ בתשלום סימלי. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue