חיפוש

כמה עולה עורך דין הוצאה לפועל?

מהו עורך דין נזיקין

כמה עולה עורך דין הוצאה לפועל?

ההוצאה לפועל היא הזרוע המבצעת של רשות האכיפה והגבייה במשרד המשפטים העוזרת בגביית חובות וביישום החלטות בית המשפט. ברחבי הארץ פרושות 25 לשכות אליהן ניתן לפנות באופן פרטי. 

אך היות וההתנהלות בלשכת ההוצאה לפועל נמשכת חודשים ארוכים, דורשת התנהלות מול בית המשפט, חברות הביטוח, בנקים והיכרות מעמיקה של נהלים, תקני וסדרי עבודה, מומלץ להעביר את הטיפול בתיק שלכם אל עורך דין הוצאה לפועל

תפקידו של עורך דין הוצאה לפועל 

עורך דין הוצאה לפועל יכול לייצג גם את הנושים (אלה שחייבים להם כסף) וגם את החייבים (אלה שצריכים להחזיר את החוב). עבור כל אחד מהצדדים מבצע עורך דין הוצאה לפעול פעולות ייצוג שונות.

עבור הנושים יוציא עורך דין הוצאה לפועל מכתב דרישה, יפתח את התיק בלשכה ובמידת הצורך ינקוט בהליכים משפטיים נגד החייב. 

עבור החייבים יכתוב עורך דין הוצאה לפועל מכתב התנגדות לדרישה לתשלום, יגיע לפרישת חובות, יטען לתשלום החוב (טענת פרעתי), יבצע חקירת יכולת, יביא לאיחוד תיקים ועוד.

לא משנה אם תצטרכו עורך דין הוצאה לפועל כי אתם נושים או כי אתם חייבים, מוטב שיהיה מקצועי וייצג אתכם בכל הדיונים (מה שיחסוך לכם בזבוז זמן יקר). 

עורך דין הוצאה לפועל
עורך דין הוצאה לפועל

כמה עולה עורך דין הוצאה לפועל?

רב עורכי הדין להוצאה לפועל יגבו תשלום באחת מהצורות הבאות:

  • תשלום לפי שעה
  • תשלום גלובלי על כל תקופת הייצוג ועד סגירת התיק 
  • תשלום המחושב כאחוז מסוים מגובה התביעה (לרב שכר הטרחה של עורך דין הוצאה לפועל ינוע בין 10%-15% מגובה התביעה)

חשוב לדעת כי מלבד התשלום עבור שירותי הייצוג והייעוץ של עורך הדין, יש תשלומים נוספים כגון אגרות ללשכת ההוצאה לפועל, לדוגמה: תיק פסק דין – צו עשה (187 ₪), אגרה בעד הגשת תביעת חוב על ידי נושה (30 ₪), הוצאת מטלטלין (450 ₪) ועוד. 

חשוב לזכור כי תהליכי הוצאה לפועל הם תהליכים ארוכים וחשוב לבחור בעורך דין הוצאה לפועל שיוכל ללוות אתכם בצורה המקצועית ביותר, הרי שככל שיהיה מקצועי יותר ובקיא יותר בנהלים כך קיים סיכוי גבוה יותר שיוחזר לכם חלק נכבד יותר מהחוב אם אתם נושים, או שהתהליך יסתיים מהר יותר עם החזר חוב קטן אם אתם החייבים. 

איך מוצאים עורך דין הוצאה לפועל?

הדרך הטובה ביותר היא לבקש המלצות מחברים ובני משפחה שנעזרו בעורך דין כזה. אך היות ומדובר בענייני כספים וחובות ולא כל אחד מוכן לחשוף את מצבו הכלכלי, מומלץ להרחיב את החיפוש ולפנות דווקא אל אתרים מקצועיים, חיפוש ברשתות חברתיות או במנועי חיפוש. 

תוכלו למצוא הרבה אתרים של עורכי דין המעידים על עצמם, תוכלו לבדוק בבלוגים או פורומים ואפילו בקבוצות ייעוץ חינמיות של עורכי דין המתמחים בתיקי הוצאה לפועל. לרב הם יענו על שאלות או יספרו על ההצלחות שלהם. מתוך התגובות והשיתופים תוכלו להיתרשם מדרך העבודה שלהם ובמידת הצורך לקבוע פגישת היכרות. 

איך מוצאים עורך דין הוצאה לפועל?
איך מוצאים עורך דין הוצאה לפועל?

איך בוחרים עורך דין הוצאה לפועל?

לאחר כמה ימים של חיפושים די מהר תהיה בידיכם רשימה של מספר עורכי דין להוצאה לפועל, מתוכה תצטרכו לבחור את האחד שייצג אתכם. חשוב לשוחח עם כמה עורכי דין ולשמוע מהם איך הם רואים את הטיפול במקרה שלכם וכמובן לשוחח עם לקוחות קודמים שלהם על מנת לקבל המלצות. 

עורך דין להוצאה לפועל ילווה אתכם תקופה ארוכה בתחום שאינו פשוט כלל מבחינה ריגשית, לכן חשוב לבחור בעורך דין היודע להתנהל בצורה נעימה ואנושית ולהסביר בפשטות מה עומד לקרות בכל שלב. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue