חיפוש

כמה עולה עורך דין ללשון הרע

עורך דין ללשון הרע

כמה עולה עורך דין ללשון הרע

בעולם הרשתות החברתיות כל אחד מרגיש שהוא יכול להעביר ביקורת או לפרסם תלונה על אדם או עסק שגרמו לו עוול או פגעו בכבודו. במשך שנים היה נהוג לחשוב כי ביקורת אלה עוברות "חלק" והצד המאשים יכול לכתוב ככל העולה על רוחו (ואף לגרום לנזק רב הן מבחינה כלכלית והן מבחינת המוניטין שנצבר עם השנים) והצד המואשם פשוט ממשיך להגן על עצמו בתגובות ולספוג את הנזקים. 

אך בשנים האחרונות, ככל שיותר ויותר אנשים התנהלו כשידם קלה על המקלדת הבין המחוקק כי יש לאפשר למואשמים (אלה שכבודם נפגע) להשמיע את קולם ולאפשר להם להגן על עצמם. 

מי שנפגע משיימינג, ,הוצאת דיבה או לשון הרע יכול לפנות את עורך דין המתמחה בתחום ולדרוש פיצוי. אך לפני הכל חשוב לדעת שני דברים : מה ההבדלים בין אלה וכמה עולה עורך דין ללשון הרע?

לשון הרע, הוצאת דיבה ושיימינג – הבדלים 

עורך דין ללשון הרע, הוצאת דיבה ושיימינג
עורך דין ללשון הרע 3

לשון הרע והוצאת דיבה הינן פעולות שמטרתן לפגוע בשמו הטוב וכבודו של אדם, קבוצת אנשים או ארגון על ידי פרסום אמירה בכתב (עיתונים, ספרים וכדומה) או בעל פה (שיחות, ישיבות, כנסים ועוד). 

בעוד לשון הרע מתייחסת לאמירות המבוססות על דברי אמת, הרי שהוצאת דיבה מתייחסת לאמירות המתבססות על דברי שקר ועל כן היא נחשבת לחמורה יותר. 

חוק איסור לשון הרע, תשכ"ה-1965 קובע כי מי שנפגע על ידי לשון הרע או הוצאת דיבה יכול לתבוע את אומר הדברים או מפרסמם בתביעה אזרחית ולקבל פיצוי. 

שיימינג, הוא מושג חדש שנוסף בשנים האחרונות, ככל שעלה השימוש ברשתות החברתיות והן הפכו לקרקע פוריה ללשון הרע והוצאת דיבה. השם המתבסס על המילהshae  שפירושה בושה. אנשים מפרסמים תגובות ופוסטים ברשתות החברתיות מתוך כוונה לבייש, לפגוע ולגרום נזק לאנשים, לעסקים ולחברות. היד שלהם קלה על המקלדת מכיוון שהם חושבים שהם בטוחים "מאחורי" הפרופיל שלהם. 

כל מי שכותב ומוציא דיבה, אומר לשון הרע או עושה שיימינג מעמיד את עצמו חושף בפני תביעה אזרחית היכולה לדרוש פיצוי כספי עבור הנפגע בגין הנזק שנגרם לו בעקבות הפרסומים השיקריים. 

כמה עולה עורך דין ללשון הרע?

היות ותביעות מסוג זה הן תביעות אזרחיות, יכול אדם לתבוע תביעת לשון הרע ולקבל עד 75,000 ₪ ללא הוכחת נזק. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בתביעה שמטרתה לנקות את שמו הטוב של הנפגע שהוחתם על ידי פרסום הדברים, אנשים רבים פונים אל עורך דין המתמחה בתביעת לשון הרע לשם ייעוץ והכוונה. 

עורך דין לשון הרע יכול לייצג גם אדם או עסק התובעים אדם אחר בגין לשון הרע (קטגור) וגם אדם הנתבע בתביעת לשון הרע (סנגור). 

עורך דין ללשון הרע, המשמש כקטגור, יגבו אחוז מסוים מגובה הפיצוי אותו יקבל האדם או העסק אותו הם מייצגים. לרב גובה הפיצוי ינוע בין 10%-15% מגובה התביעה. חשוב לדעת, כי במידה ואתם מגישים תביעת לשון הרע יהיה עליכם לשלם לבית המשפט אגרה בגובה של 2.5% מגובה הפיצוי אותו אתם דורשים לקבל. 

אך אם מדובר בעורך דין ללשון הרע המשמש כסנגור, העלות תהיה שונה. לרב, הוא יגבה תשלום עבור שעת עבודה, עבור פגישת ייעוץ או יבקש תשלום גלובלי עבור למשך כל תקופת הייצוג.  

כמה עולה עורך דין ללשון הרע
עורך דין ללשון הרע 4

לסיכום, אם פרסמו עליכם ברבים דבר שיקרי אשר פגע בשמכם הטוב או גרם לכם נזק כספי, חשוב שתתייעצו עם עורך דין ללשון הרע ולא תגידו גם זה יעבור. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue