חיפוש

מבוא: מהו עורך דין ולמה הוא יכול לעזור לך?

מבוא: מהו עורך דין ולמה הוא יכול לעזור לך?

מבוא: מהו עורך דין ולמה הוא יכול לעזור לך?

כשיש לכם בעיה ברכב, אתם תוכלו לתקן אותה בעצמכם אך רב הסיכויים הם שהדבר ידרוש ממכם הרבה זמן והשקעה. כמובן, שיהיה קל יותר לקחת את הרכב לתיקון במוסך מורשה ולהשאיר את העבודה למקצוענים. 

אמנם בעיה משפטית איננה בעיה במנוע או בקרבורטור, אך גם היא בעיה שצריך לטפל בה אך ורק עם מקצוענים  ואנחנו מתכוונים כמובן אל עורכי דין. 

קיימים מגוון תחומים בהם תוכלו למצוא ייעוץ או ייצוג משפטי: עורך דין לדיני עבודה, עורך דין לדיני משפחה, עורך דין לדיני תעבורה, עורך דין לדיני סייבר ועוד תחומים רבים ומגוונים

מהו עורך דין?

עורך דין הוא אדם אשר רשאי על פי חוק לעסוק בעריכת דין ובתנאי שעמד בשלושה קריטריונים חשובים:

  1. רכש השכלה משפטית גבוהה וסיים את לימודיו כחוק באחת מהאוניברסיטאות או המכללות למשפטים בארץ.
  2. סיים תקופת התמחות באורך של שנה וחצי. 
  3. עבר מבחני ההסמכה של לשכת עורכי הדין בישראל
עורך דין
עורך דין

למה עורך דין יכול לעזור לך?

תפקידו של העורך דין הוא להגן על האינטרסים של המיוצגים שלו ולוודא כי החוזה או העסקה הנחתמת על ידם תהיה הטובה ביותר עבורם מכל הבחינות הן בהווה והן בעתיד. אפשר לומר כי עורך דין בעצם אמור לחשוב על כל מה שעוד עלול לקרות והוא צריך להעניק לגם ביטחון נפשי בטווח הרחוק (הרי אף אחד לא רוצה למכור דירה ולקבל תלונות עליה חמש שנים לאחר המכירה). 

עבודת עורך הדין נחלקת לשניים:

ייצוג בבית המשפט – עורך דין המייצג את הלקוחות שלו בבית המשפט יודע איך להציג את הראיות ואת ההוכחות כך שיעידו כי הלקוח שלו חף מפשע או נאשם בעבירה קלה בלבד. במקרים כאלה מדובר בייצוג ארוך שיכול להימשך כמה וכמה חודשים והוא יכול לכלול גם ייצוג בועדות ביטוח לאומי, רשויות מקומיות, רשויות המס ועוד. 

ייעוץ בניסוח מסמכים וחוזים – עורך דין המעניק ייעוץ לרב יעשה זאת בפגישה או שתיים על מנת לזרז את התהליך ולהגיע אל פתרון הבעיה כמה שיותר מהר. לדוגמא, ניסוח חוזה למכירה דירה או ניסוח צוואה. 

עורכי דין רבים מהווים לא רק אנשי מקצוע להתייעץ איתם, אלא גם כתף תומכת בעת תקופות קשות כמו אבל לאחר מותו של אדם אהוב, גירושין או תביעת דיבה. 

בימים בהם ההתנהלות בבתי המשפט וברשויות השונות כוללת בתוכה המון בירוקרטיה, דפים וטפסים, הרי שעורך הדין עושה את כל שביכולתו על מנת שכל הדפים וכל הטפסים יוגשו כשהם כתובים כמו שצריך ובעלי חתימות ראויות. מוטב שיהיה לצידכם עורך דין המכיר היטב את כל נהלי העבודה, מאשר לשכור את שירותיו של עורך דין שאינו בקיא בנהלים ואף עלול לגרום לכם נזק רב. 

עורך דין
עורך דין

איך בוחרים עורך דין?

לאחר שגיבשתם רשימה של מספר עורכי דין מומלצים, כדאי שתקבעו איתם פגישת היכרות מקדימה. במהלך הפגישה תסבירו לעורך הדין מה מביא אתכם אליו ותבדקו התאמה. ככל שעורך הדין יהיה מנוסה יותר ומקצועי ביותר, כך יעלה הסיכוי שתזכו בתיק. 

כמה משלמים לעורך דין?

שכר הטרחה של עורכי הדין בארץ משולמים באחת משלושת הדרכים הבאות: תשלום לפי שעה, תשלום גלובלי שאינו משתנה ביחס למשך הייצוג ואחוזים משכר הטרחה (לרב אלו אחוזים קטנים מזכום הזכיה של המיוצג). 

לסיכום, אם אתם מחפשים עורך דין מקצועי ואמין שייצג אתכם או רק יעניק לכם ייעוץ משפטי חשוב לבחור בעורך דין שיעזור לכם לזכות את התיק. 

בהצלחה 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue