חיפוש

מהו עורך דין מקרקעין ואיזה סוגי מידע הם מספקים?

מהו עורך דין מקרקעין ואיזה סוגי מידע הם מספקים?

מהו עורך דין מקרקעין ואיזה סוגי מידע הם מספקים?

כדי לוודא שאתם מוגנים על פי החוק וכדי להבטיח את מעבר הדירה בראש שקט, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין שידע להתנהל מול הרשויות, מול הבנקים ויוכל לנסח את החוזה בהתאם לחוקים ולתקנות הקבועות בחוק.  

קונים? מוכרים? שוכרים? לפעמים זה די מסובך

לכל נכס יש בעלים. בין אם מדובר בחנות, משרד, חניה, מחסן, מגרש, שטח, דירה או בית פרטי חובה על הקונה לוודא מראש מה מצב הנכס שהוא עומד לרכוש ויתרה מכך חובה עליו לבדוק מיהם הבעלים החוקיים של הנכס. 

מלבד בדיקת בעלות על הנכס יש לבדוק כי כנגד הנכס אין עיקולים או שיעבודים המונעים את מכירת הנכס, הרי לא הייתם רוצים לקנות נכס שלא תוכלו להיכנס אליו כי התגלו בעיות רישום בטאבו או הסתבר שהוא משועבד לבנק.

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין

זכויות מקרקעין – חשוב להכיר!

עוד לפני שמחליטים על תאריך מסירת המפתח, עוד לפני שמחליטים על תנאי התשלום צריך לבדוק מהן זכויות המקרקעין הרשומות על הנכס. על פי חוק הקובע כי קיימות 5 זכויות זכויות מקרקעין המאשרות בעלות על נכסים:

  1. בעלות – המוכר הוא בעליו החוקיים של הנכס והוא יכול לעשות עסקת מכירה או השכרה ובתנאי שהיא חוקית. 
  2. השכרה – בעל הנכס שומר על הבעלות בידיו, אך בכפוף לחוזה המוסכם על שני הצדדים הוא מאפשר לאדם אחר להתגורר בו לתקופה מוגדרת מראש. 
  3. משכנתא – הנכס נמצא בבעלותיכם אך היות ואין לכם מספיק כסף לשלם עליו הוא ישועבד לטובת הבנק שמלווה לכם כסף לצורך מימון התשלום. לאחר שכל תשלומי המשכנתא יסולקו ותחזירואת כל הכסף לבנק, יוסר השיעבוד. 
  4. זיקת הנאה – כאשר בעלי הנכס מאפשרים לאדם אחר להשתמש בנכס שלהם, לדוגמא – שכן ללא רכב מאפשר לשכן עם רכב לחנות בחנייה שלו. חשוב להסדיר את השימוש בחוזה משפטי על מנת למנוע בעיה בעתיד. 
  5. זכות קדימה- כאשר רוצים למכור נכס, ,לעיתים קיימת עליו זכות קדימה. בעלי הנכס מחויב להציע את הנכס למכירה לאדם אחר לפני שהוא מציע אותו למכירה לציבור הרחב. לדוגמא: דירה שהתקבלה בירושה ונקבע כי זכות ראשונים תהיה לאחד מהילדים. 

הבירוקרטיה של המקרקעין – מידע חשוב על הנכס 

עורכי דין העוסקים בעסקאות נדל"ן יודעים כי עליהם להעניק לצד אותו הם מייצגים את המידע האמין ביותר והמדויק ביותר הקשור לנכס הנידון. לדוגמא: אם זוג צעיר ירצה לקנות דירה, עורך הדין ידאג שהם ידעו:

  1. מי הם בעלי הנכס החוקיים 
  2. מה המצבו של הנכס
  3. האם רישום הנכס תואם לתשריט הבנין 
  4. האם יש עיקול בבנק על הנכס
  5. מה ערכו של הנכס בהתאם להערכת שמאי מקרקעין
  6. ייצוג אותם בהתנהלות מול הרשויות ומול הבנקים

מחויבותו הראשונית של עורך הדין היא לנסח חוזה מכירה, קנייה, השכרה או חכירה כך שהאינטרסים של הצד אותו הוא מייצג ישמרו על הצד הטוב ביותר. 

במקרים רבים, מייעץ עורך הדין לבעל הנכס, לשוכר או לקונה אילו בדיקות עליו לעשות על מנת לוודא כי הנכס המדובר נמצא במצב תקין. 

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין – ייצוג לבתים משותפים

עורך דין מקרקעין מעניק שירותים גם לבתים משותפים. בין היתר הוא מנסח עבורם תקנון, מלווה אותם בהליכי קבוצת רכישה או התחדשות עירונית מול הקבלן והרשויות, פותר סכסוכי שכנים, ומייצג בתהליכי תמ"א ועוד. 

כמובן שכל עסקת מקרקעין (קניה, מכירה, השכרה או חכירה) תהיה שונה ולכל אחת יש את המורכבויות שלה, לכן מומלץ לבחור בעורך דין מקרקעין ותיק שיוכל לתת לכם את המענה הטוב ביותר בכל סוגיה שתעלה לאורך התהליך. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue