חיפוש

מהו עורך דין מקרקעין ומדוע אני צריך אותו?

מהו עורך דין מקרקעין ומדוע אני צריך אותו?

מהו עורך דין מקרקעין ומדוע אני צריך אותו?

עורך דין מקרקעין הוא עורך דין המוסמך לבצע עיסקאות מכירה או קניה של נדל"ן. רב האנשים חשובים לעצמם מדוע אני צריך אותו? למה לא לקחת כל עורך דין שיודע לערוך חוזה? ובכן, התשובה היא שחשוב לקחת עורך דין מקרקעין כדי להבטיח שלאחר הקנייה או המכירה של הנכס תוכלו להיות רגועים ושקטים שהכל טופל בהתאם לחוקים ולתקנות הקבועות בחוק.  

למכור או לקנות? זה לא כזה פשוט

בכל רכישה או מכירה של נכס (חנות, משרד, חניה, מחסן, מגרש, שטח, דירה או בית פרטי) צריך לוודא מראש מה מצב הנכס (שמיש, מצריך שיפוץ ותיקונים, חדש). 

אנשים רבים חושבים שזו הבדיקה היחידה שצריך לעשות לפני שחותמים על ההסכם, אבל כשמוכרים או קונים נדל"ן כזה או אחר חשוב לוודא שאין עליו עיבודים או עיקולים, שהזכויות רשומות על הבעלים כחוק ועוד.

כמובן שמומלץ לעשות את כל הבדיקות הנדרשות על פי חוק כדי להבטיח שאתם קונים את בית חלומותיכם ולא קונים חתול בשק. הדבר נכון גם עבור עסקאות מכירה והשכרה.    

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין

מהן זכויות מקרקעין?

עורך דין מקרקעין ידע לבדוק לפני ניסוח ההסכם, לפני החתימה ולפני העברת התשלומים, על שם מי רשום הנכס בהתאם להגדרת החוק.

כיום, קיימות על פי חוק חמש זכויות מקרקעין המאשרות בעלות על נכסים:

  1. בעלות  – אתם הבעלים החוקיים של הנכס ואתם יכולים לעשות איתו כל עסקת מכירה או השכרה ובתנאי שהיא חוקית.
  2. השכרה – הבעלות נמצאת בידיכם, אך אתם מאשרים לאדם אחר לעשות שימוש בנכס. השימוש חייב להיות מעוגן בחוזה שהוסכם על שני הצדדים. 
  3. משכנתא – אתם בעלי הנכס, אך אין לכם את כל ההון כדי לשלם עליו. את המימון החסר ישלים הבנק והנכס יהיה משועבד לטובתו עד סיום התשלומים. לאחר שתשלומי המשכנתא יסתיימו, יוסר השיעבוד. 
  4. זיקת הנאה- כאשר אדם אחד עושה שימוש בנכס אחר שלא לצורך שכירות. לדוגמא, שימוש בחניה או מעבר בשטח שאינו ברשותכם. על מנת להן על זכויותיו של בעל הנכס או השטח, נדרש חוזה בין הצדדים המסדיר את אופי השימוש בנכס או בשטח. 
  5. זכות קדימה- הזכות מתחייסת למכירה של נכס. בעלי הנכס מחויבים להציע את הנכס למכירה לבעלי זכות הראשונים על אותו הנכס. בעלי הנכס אינו חייב לקבל את ההצעה שיתנו בעלי זכות הראשונים. 

הבירוקרטיה של זכויות מקרקעין

על מנת להגן על בעלי הנכסים באשר הם קבע המחוקק הרבה חוקים, תקנות ונהלים לגבי מכירה, קנייה או השכרה של נכסי נדלן. ההשכרה, המכירה או הקנייה מצריכות עבודה מסודרת עם מנהל מקרקעי ישראל, העירייה, הבנקים, הקבלנים, רשויות המס ועוד.

לכן, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין מקצועי הבקיא בכל ההתנהלות מול הגורמים האלה. כמובן שתוכלו לעשות את הכל לבד, אבל תאלצו לבזבז ימי עבודה יקרים ואולי אף חמור מזה לטעות בהגשת טופס כזה או אחר, דבר העלול לעכב את העסקה בכמה חודשים ואף לגרום לביטול העסקה. 

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין – ייצוג משפטי גם לבתים משותפים

עורך דין מקרקעין יוכל לעשות עבורכם ועבור הבניין שלכם עוד דברים רבים, ביניהם: ניסוח תקנון לבתים משותפים, ליווי קבוצות רכישה, פתרון סכסוכי שכנים, ייצוג בתהליכי תמ"א 38 ועוד. 

כמובן שבכל בית משותף ובכל עסקת נדל"ן יש צרכים שונים והתנהלות שונה, לכן מומלץ לבחור בעורך דין מקרקעין מקצועי ובעל ותק שיוכל לתת לכם את המענה הטוב ביותר בכל סוגיה שתעלה לאורך התהליך. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue