חיפוש

מה כדאי לדעת לפני שבוחרים עורך דין?

מה כדאי לדעת לפני שבוחרים עורך דין?

מה כדאי לדעת לפני שבוחרים עורך דין?

תחומי ההתמחות של עורכי דין הם רבים ומגוונים והם משתנים ומתאימים את עצמם לאורך החיים שלנו. אחת מהדוגמאות היא עורך דין המתמחה בתחום הסייבר כגון גניבת זהות, הטרדה ברשתות חברתית, פריצה לחשבונות ואתרים ועוד. לעומתו יש תחומי עריכת דין מסורתיים, כגון עורך דין מקרקעין, אשר עדיין שומרים על חשיבותם לאנשים רבים, בייחוד עבור אלה הרוצים לקנות דירה בפעם הראשונה. 

טיפים לקונה דירה בפעם הראשונה

כל רוכש דירה בפעם הראשונה עושה זאת מתוך התרגשות וחשש, כי מדובר בעסקה כלכלית מאוד גדולה ומשמעותית הדורש התנהלות מול מגוון מוסדות ממשלתיים, רשויות מקומיות ובנקים. התהליך הקנייה מורכב ואינו פשוט, אך אם יש לצידכם את העורך דין הנכון בתחום המקרקעין יהיה לכם קל הרבה יותר. 

אם אתם עומדים לרכוש דירה בפעם הראשונה, חשוב שתכירו את הטיפים הבאים: 

  1. הון ראשוני – על מנת לקבל משכנתא אן הלוואה לרכישת כסף עליכם להראות לבנק שיש לכם את הסכום ההתחלתי לרכישת הדירה. לרב ערכו של הסכום עומד על שליש ממחירה של הדירה. ככל שההון הראשוני שיש בידיכם יהיה גבוה יותר, כך יהיה לכם קל יותר לקבל את המשכנתא מהבנק. 
  2. בדיקת השכונה – בשכונות רבות נבנים עוד ועוד מגדלים, יש יותר ויותר פרויקטים של תמ"א והתחדשות עירונית ולא תמיד הדירה שאתם רוצים לקנות בשכונה קטנה ושקטה תישאר כזו לזמן רב. לפני שאתם קונים דירה  חשוב שתדעו איזו בניה עתידית מתוכננת בשכונה. 
  3. קריטריונים לבחירת דירה – הכינו רשימה של כל מה שחשוב לכם בבית החדש: מחסן, ממ"ד, חצר, חניה מקורה, אמבטיה גדולה וכו'. נסו להבין על איזה מהדרישות אתם מוכנים להתפשר ואל איזה לא. 
  4. לבחור את עורך הדין הנכון – אמנן תהליך הבחירה יכול להיות מעט ארוך, אך ההשקעה בבחירת עורך הדין הנכון תאפשר לכם לעבור את תהליך הקניה בראש שקט וללא דאגות. 
טיפים לבחירת עורך דין
מה כדאי לדעת לפני שבוחרים עורך דין? 3

בחירת עורך דין ברכישת דירה בפעם הראשונה

איך עושים את זה? איך יודעים לבחור את העורך דין הטוב ביותר לרכישת דירה בפעם הראשונה? הרי זו הפעם הראשונה שאתם עושים עסקה כזו גדולה. הדבר הטוב ביותר הוא כמובן לפנות לחברים ובני משפחה שכבר רכשו דירה או שתיים והם יוכלו לתת לכם המלצות על עורך דין טוב לרכישת דירה. 

בנוסף, תוכלו לבחור עורך דין באמצעות חיפוש באתרים וברשתות חברתיות. תוכלו לחפש באתרים מקצועיים או בקבוצות דיון ולמצוא עורכי דין שמגיבים וכותבים מאמרים. 

את הבחירה בעורך דין טוב לרכישת דירה, מומלץ לעשות לאחר שיחה טלפונית ופגישה אישית בה תוודאו כי יש לעורך הדין את הידע והניסיון הנדרש כדי לייצג אתכם בתהליך, חשוב שתשאלו אותו על:

  • ההשכלה האקדמית שרכש (חשוב לוודא כי יש לו רישיון בתוקף)
  • הותק והניסיון שצבר עם השנים (עורך דין מקרקעין עם הרבה ניסיון ידע לזהות מראש בעיות בתהליך הקניה וידע גם למנוע אותן או לתקן אותן בשעת הצורך)
  • שכר הטרחה ואופן גביית התשלומים (שכר שעתי, שכר גלובלי, אחוז ממחיר הדירה) 
  • המלצות של לקוחות קודמים (אלה יוכלו לספר לכם באמת על הליווי שמעניק עורך הדין לאורך תקופת הייצוג)
בחירת עורך דין ברכישת דירה בפעם הראשונה
מה כדאי לדעת לפני שבוחרים עורך דין? 4

ככל שיהיה לכם יותר מידע על עורך הדין, תוכלו לערוך השוואה מול עורכי דין אחרים ולהבין מי מהם יהיה עורך הדין הטוב ביותר עבורכם. 

לסיכום, ברכישת דירה בפעם הראשונה חשובה שילווה אתכם עורך דין הטוב ביותר בתחום המקרקעין. עורך דין כזה ינהל עבורכם את התהליך מול הרשויות ומול המוכרים והוא יאפשר לכם להיכנס לבית החדש בלב שקט וראש רגוע. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue