חיפוש

מה תפקידו של עורך דין להוצאה לפועל

מה תפקידו של עורך דין להוצאה לפועל

מה תפקידו של עורך דין להוצאה לפועל

זכיתם בתביעה בבית המשפט אבל הנתבע מתעלם מפסק הדין? לקוח לא שילם לכם כבר כמה חודשים למרות שעמדתם בצד שלכם בחוזה? הגרוש לא שילם מזונות כבר חצי שנה? 

חובות שלא משולמים לאורך זמן גורמים לכל אדם או בעל עסק לחשוש שהכספים האלה יהפכו לחובות אבודים, אבל יש פתרון לעניין באמצעות הליך משפטי להשבת הכספים בלשכה להוצאה לפועל. 

ברחבי הארץ פזורות כ-25 לשכות הוצאה לפועל ותפקידן הוא לממש ולאכוף את ההליכים האזרחיים של גביית חובות. מדובר בהליך מורכב ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל בכדי למנוע טעויות בירוקרטיות שיובילו לאובדן כספים ומפח נפש, אם לא ידעתם   מה תפקידו של עורך דין להוצאה לפועל במאמר זה תדעו יותר.

למה כדאי לשכור עורך דין הוצאה לפועל?

למה כדאי לשכור עורך דין הוצאה לפועל
למה כדאי לשכור עורך דין הוצאה לפועל

אם מישהו חייב לכם כסף תוכלו להגיש תביעה עצמאית בהוצאה לפועל ולא להיעזר בעורך דין הוצאה לפועל, אך רב הסיכויים הם שתמצאו את עצמכם מסתבכים בניירת ובבירוקרטיה, מבזבזים ימי עבודה יקרים עד שתגיעו למסקנה שעדיף כבר לוותר על הכסף. 

אבל אם תגישו את התביעה בעזרת עורך דין להוצאה לפועל תראו כי התהליך המסובך הופך פתאום פשוט וקל מפני שעורך הדין עושה הכל עבורכם (ואתם לא תצטרכו לבזבז ימי עבודה). 

עורך דין הוצאה לפועל יתנהל עבורכם מול רשויות המס, רשויות עירוניות, מוסדות ממשלתיים וכמובן עורכי דין אחרים. הוא יעשה זאת ביעילות כי הוא כבר מכיר את כל התקנות והנהלים שבעבודה עם גורמים האלה וזהו ידע שאין לכל אדם מן הישוב. 

אם יש לכם זמן פנוי תוכלו להגיע ללשכה להוצאה לפועל ולהכיר שם עם עורכי דין להוצאה לפועל. 

איך תמצאו עורך דין הוצאה לפועל?

על מנת למצוא עורך דין הוצאה לפועל כדאי לשאול חברים, משפחה או קולגות לעבודה. אך מכיוון שהמצב הכלכלי הוא מצב שלא כל אחד מוכן לשתף בקלות, קיים סיכוי נמוך שתקבלו מהם המלצות. 

לכן מומלץ לחפש עורך דין הוצאה לפועל באינטרנט: ברשתות החברתיות, במנועי חיפוש ובאתרים מקצועיים כמו דפי זהב או מידרג. 

איך לבחור עורך דין הוצאה לפועל?

איך לבחור עורך דין הוצאה לפועל
איך לבחור עורך דין הוצאה לפועל

לאחר שכבר הכנתם רשימה של כמה שמות של עורכי דין להוצאה לפועל, תצטרכו לבחור מתוכם אחד אבל איך עושים את זה? מתחילים בכמה שיחות טלפון ראשוניות כדי להסביר את המצב בכלליות ולשמוע מה עורך הדין להוצאה לפועל חושב על המצב שלכם. 

לאחר כמה שיחות, כבר תדעו עם איזה עורך דין הוצאה לפועל אתם רוצים להיפגש לפגישת ייעוץ (בתשלום כמובן)  מעמיקה יותר. אחרי שתיים או שלוש פגישות כאלה, כבר תדעו להבחין מי נראה לכם מקצועי יותר ומי פחות ואז תוכלו לבקש לשוחח עם לקוחות ממליצים. מכאן תהליך הבחירה כבר יהיה הרבה יותר קל. 

הוצאה לפועל – מושגי יסוד חשובים

אם כבר מצאתם עורך דין להוצאה לפועל ואתם רוצים לספר לו על הבעיה שלכם, מומלץ שתכירו קצת את התהליך ותבינו את המשמעות של המושגים החשובים:

חייב – אדם או חברה אשר בית המשפט קבע כי עליהם לשלם כסף לתובעים. 

זוכה – אדם או חברה אשר בהתאם לפסק הדין שקבע השופט צריכים לקבל כספים מאדם או מחברה אחרת.

רשם – מהווה הסמכות העליונה בהוצאה לפועל, מעיין שופט. הוא עונה על תביעות ההוצאה לפעול על ידי מסמך הנקרא החלטה. 

אזהרה – מכתב המודיע לחייב כח נפתח נגדו הליך בלשכה להוצאה לפועל. במכתב זה יוסברו לו כל הדרכים בהם הוא יכול להחזיר את החוב לפני שינקטו כלפיו בהליכים משפטיים נוספים..

תקופת אזהרה – תקופת הזמן שעוברת מיום שליחת מכתב האזהרה לחייב ועד תחילת הפעלת ההליכים המשפטיים נגדו. 

עורך דין להוצאה לפועל מומלץ
עורך דין להוצאה לפועל מומלץ

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue