חיפוש

עורך דין הגבלים עסקיים

עורך דין הגבלים עסקיים

עורך דין הגבלים עסקיים

למרות שמדינת ישראל היה מדינה קטנה יש לה לא מעט ואפילו די הרבה עסקים. כאשר יש כמה עסקים שפועלים באותו תחום ומוכרים לאותו קהל לקוחות קיימת תחרות ביניהם ולצורך כך נבנתה מערכת חוקים שעוסקת בקידום של התחרות בין העסקים אבל למנוע תחרות לא הוגנת. לקידום התחרות ההוגנת והגבלת התחרות הלא הוגנת יש צורך בשירותיו של עורך דין הגבלים עסקיים.

חוקי ההגבלים העסקיים:

חוקי ההגבלים העסקיים
הגבלים עסקיים 3

תחרות היא דבר טוב ובריא כל עוד היא מתנהלת בצורה נכונה וחופשית. ההגבלים העסקיים נכתבו בהתאמה לחוק התחרות הכלכלית והם בעיקר נועדו למנוע מצב של מונופול או קרטל בו חברה אחת מובילה בשוק מנצלת את הכוח שלה לרעה.

יש הרבה מאוד יתרונות במצב של תחרות בין החברות השונות בתחומים השונים שכן תחרות על אותו קהל היעד מביא למצב של הורדת מחירים, ועלייה בשירות הלקוחות של החברה וכך הלקוח הסופי נהנה גם מהבחירה החופשית וגם מהיתרונות של התחרות. מדובר בעיקרון בסיסי בכלכלה של כל שוק בכל מדינה. אך מה קורה כאשר חברה או יותר מתנהלת בתחרות לא הוגנת? עוברת על החוקים והדינים של ההגבלים העסקיים? כאן נכנס לתפקידו עורך דין הגבלים עסקיים

ישנם כמה מקרים בהם יש לא רק צורך אלא חובה של התערבותו של עורך דין הגבלים עסקיים בעיקר כאשר, כמו שהוזכר, קיים מצב של מונופול או קרטל שמנוצל לרעה. קרטל הוא בעצם הסדר כובל שנחתם בעל פה או בכתב בין מספר צדדים עסקיים ובו אחד או יותר מהצדדים העסקיים מגבילים את עצמם מכורח ההסכם. המחירים מוסכמים מראש, הרווח מוגבל וחלוקת השוק אינה הוגנת. 

כאשר חברה אחת מקטינה באופן לא חוקי את יכולת הפנייה החופשית של חברה אחרת או יותר היא פוגעת בתחרות החופשית ויש צורך בהיוועצות עם עורך דין הגבלים עסקיים אשר יוכל לסייע לפתור את המצב עם או בלי הגעה לבית המשפט .

עורך דין הגבלים עסקיים
עורך דין הגבלים עסקיים

הגבלים עסקיים במדינת ישראל:

הגבלים עסקיים הוא תחום חדש יחסית אך תחום שמתפתח במהירות ומושפע בעיקר מאירופה ומארצות הברית. החוק העוסק בהגבלים עסקיים רוענן לאחרונה והוא מקיף ועדכני ועל עורך דין הגבלים עסקיים להכיר אותו ולעבוד בהתאם לתנאים של רשות ההגבלים העסקיים או ממונה על התחרות. כמו כן כאשר יש צורך להגיע להסדר בבית משפט בנושא של הגבלים עסקיים יש לעשות זאת בבית הדין להגבלים עסקיים. התחום מן הסתם ימשיך להתחדש כל עוד יש תחרות חופשית ושוק עסקים פורח מה שיחייב את חוק ההגבלים להתעדכן גם הוא כל כמה זמן ולעורך דין הגבלים עסקיים ולעקוב אחר השינויים ולהבין אותם לעומקם. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue