חיפוש

עורך דין הסכם ממון

עורך דין הסכם ממון

עורך דין הסכם ממון

זוגות רבים יודעים כי הרכוש והון אותם צברו במהלך החיים המשותפים, יחולקו שווה בשווה ביניהם כאשר יחליטו להיפרד. לכאורה, פשוט וקל נכון? אך מה קורה כאשר בני הזוג חותמים על הסכם ממון? האם הוא גובר על החלוקה השווה הקבוע בחוק? האם ניתן לשנות את הסכם הממון במהלך הנישואין? אם אתם שוקלים לערוך הסכם שכזה מומלץ להתייעץ עם עורך דין הסכם ממון.  

מה זה הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך משפטי הנכתב ונחתם בהסכמת שני בני הזוג. עורך דין מומלץ לעריכת הסכם שכזה ידע לכוון ולהדריך את בני הזוג כך שניסוח ההסכם יהיה בדרך שלא תתייחס רק לנכסים ולהון שהיו ברשותו של כל צד לפני מיסוד הקשר, אלא גם לנכסים ולהון שיצברו בני הזוג במהלך החיים המשותפים.

בעבר היה נהוג להתייחס בהסכם הממון רק לסיומו של הקשר, אך כיום יש זוגות המשלבים בו סעיפים הקשורים לחיי הזוגיות עצמם. לדוגמא: לאחר עשר שנות נישואין יקבל אחד מבני הזוג סכום כסף גדול לשימושו האישי והסכום הזה לא יהיה כלול בחלוקת הרכוש במידה והזוג יפרד בעתיד. 

הסכם ממון מאפשר לבני הזוג להיפרד מבחינה כלכלית בצורה מהירה ועניינית ומאפשר להם להימנע מהתנגחויות והתנצחויות. 

את ההסכם ניתן לנסח בצורה עצמאית או בעזרת עורך דין מומלץ אך חשוב לדעת כי על מנת שההסכם יקבל תוקף משפטי עליו לקבל את אישורו של בית המשפט לענייני משפחה. 

עורך דין הסכם ממון
עורך דין הסכם ממון

המלצות לניסוח הסכם ממון 

בני זוג המנסחים בצורה עצמאית את הסכם הממון לרב שוכחים או לא יודעים שעליהם להתייחס גם לסעיפים כגון קרנות פנסיה וקרנות השתלמות, הוצאות עתידיות על הילדים, הלוואות, הקמת עסק, קבלת ירושות, מזונות ועוד. 

אך לא רק ההשלכות הכלכליות הן חשובות בניסוח ההסכם, אלא גם ההתייחסות אל הכתובה הנחתמת בין הבעל והאישה ביום החתונה. הרי בכתובה קובע הבעל סכום כסף אותו יעניק לאישה במידה והם יתגרשו – אז מה גובר על מה? הכתובה או הסכם הממון?

התשובה היא שהיות והגירושין מצריכים בסופו של דבר הן את אישור של בית הדין לענייני עבודה והן את אישורו של בית הדין הרבני, חשוב להתייחס במפורש בהסכם הממון אל הכתובה. 

על בני הזוג יהיה להחליט יחד ולהסכים ביניהם האם הסכם הממון:

  1. מבטל את הכתובה והאישה לא תקבל אך ורק את הכספים שצוינו בהסכם הממון
  2. מתבטל לעומת הכתובה והאישה תקבל רק את סכום הכסף המצוין בכתובה
  3. מתווסף אל הכתובה ואז האישה מקבלת גם את הסכום המצוין בכתובה וגם את הכספים והרכוש כפי שצוינו בהסכם הממון
  4. מציין כי חלק מסוים מהסכום שצוין בכתובה יצורף לכספים שתקבל האישה במסגרת חלוקת ההון המשותף

על מנת להימנע מבעיות משפטיות ומניסוחים היכולים להשתמע לשתי פנים מומלץ לפנות לייעוץ משפטי של עורך דין הסכם ממון שידע להתייחס לכל הסוגיות הכלכליות הקשורות ברכושם ובהונם של בני הזוג בהווה ובעתיד. 

איך בוחרים עורך דין מומלץ לניסוח הסכם ממון?

מכיוון שהסכם ממון מתייחס לרווחה כלכלית שלכם לאחר הפרידה, מומלץ לבחור בעורך דין הסכם ממון שיהיה בעל ניסיון רב בתחום. תוכלו לבקש המלצות מחברים או מבני משפחה או לעשות חיפוש באינטנרט. 

כמובן שהדרך הטובה ביותר לבחור עורך דין הסכם ממון היא להיפגש עם שניים או שלושה ולבקש מהם לשוחח עם לקוחות קודמים. כך תוכלו להתרשם מהם לגבי ההתנהלות של עורך הדין בתקופת הדיונים על ההסכם וגם לגבי התוצאה הסופית. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue