חיפוש

2 סיבות עיקריות שאתה חייב עורך דין לענייני ירושה

עורך דין לענייני ירושה

שתי סיבות עיקריות שאתה חייב עורך דין לענייני ירושה:

 

מעוניינים לכתוב צוואה? לערוך צוואה בצורה חוקית? או שאולי אדם קרוב אליכם נפטר ועכשיו יש לכם צוואה שאתם צריכים להוציא אותה לפועל ועדיין בהלם ובאבל ולא יודעים כיצד ואיפה להתחיל…. במקרים שכאלה הדרך הטובה המקצועית והמומלצת ביותר להתנהל היא על ידי שכירת שירותיו של עורך דין לענייני ירושה.

אבל קודם כל כדאי שתכירו את חוק הירושה, את ההגדרה שלו ואת המושגים החשובים בתחום הירושה.

מה קובע חוק הירושה במדינת ישראל ולמה צריך עורך דין לענייני ירושה בכדי להוציאו אל הפועל?

ההגדרה של חוק הירושה מגדירה ומכסה את כל הנושאים ואת כל התת נושאים שקשורים מרגע כתיבת הצוואה ועד היורשים וקבלת הכסף.

מדובר בתחום מאוד מסועף שכן לחוק הירושה הרבה מאוד סעיפים והם כולם מתומצתים תחת דיני הירושות. במידה ואתם מתכוונים לכתוב צוואה או שעליכם להתעסק בכל הנודע בצוואות, ירושה ודיני עזבונות אל לכם לנסות להבין את החוק לבד שכן רק עורך דין לענייני ירושה שמכיר היטב את התחום ואת כל דיני הירושה ומעודכן עם הפסיקות הרלוונטיות ידע להוציא עבורכם לפועל את אשר נדרש.

עורך דין לענייני ירושה מסייע הן למוריד של הצוואה והן ליורשים של הצוואה ובכדי להבין מעט בנעשה ובעתיד להעשות כדאי שתכירו את התחום בכלליות.

עורך דין לענייני ירושה

חשיבותו של עורך דין לענייני ירושה בתחום דיני ירושה והנושאים בהם הוא מתעסק:

עורך דין לענייני ירושה מכיר את חוק הירושה בצורה הטובה ביותר ואת כל סעיפיו והוא עוסק בנושאים הבאים: כל סוגי הצוואה מבחינת כתיבה עריכה ואישור (צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה) וכן בהוצאה לפועל של הצוואה בהתאם.

בנוסף הוא מתעסק במקרים של צו ירושה וצו קיום צוואה, פסילת צוואה בהתאם לצורך, מיסוי צוואה, וניהול עזבונות. וזו כבר הסיבה הראשונה שאתם חייבים עורך דין לענייני ירושה- הוא מבין בכל אחד מהמושגים האלה ובדיני ירושה וידע כיצד להוציאם אל הפועל.

ארבעת סוגי הצוואה שקיימים בישראל: על פי חוק הירושה בארץ קיימים ארבעה סוגי צוואות שניתן להוציא אותן לפועל באופן חוקי והן כפי שציינו- צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה.

לכל אחת מהצוואות האלה תנאים ברורים על מנת להיחשב כחוקיות ולכן תמיד יש להיוועץ עם עורך דין ירושה טרם כתיבת הצוואה או לאחר כתיבת הצוואה על מנת לאשר אותה. בכדי להוציא את הצוואה אל הפועל לאחר פטירתו שלו המוריש, יש צורך להגיד בקשה לצו קיום צוואה וצו ירושה.

צו ירושה וצו קיום צוואה- מה הם הצווים האלה למי מגישים את הבקשה לקבל אותם ומי מספק אותם? כאשר המוריש, כותב הצוואה נפטר יש להגיש בקשה לרשם הירושה או להגיש בקשה לבית הדין הרבני וזאת על מנת לקבל מהם את צו הירושה הקובע באופן חוקי מי הם היורשים על פי חוק של המוריש.

כאשר הצוואה ברורה ולא משתמעת לשני פנים ונכתבה ואושרה בצורה חוקית, מגישים בקשה שנקראת צו קיום צוואה המאשר ומאפשר להוציא את הפועל את מה שכתוב באותה צוואה.

במקרים בהם אחד היורשים חושב ומרגיש שהוא נפגע מאשר כתוב בצוואה או מצו הירושה, או שהוא חושש שחלק מתהליך אישור הצוואה לא נעשה בצורה חוקית והוגנת הוא יכול להגיש התנגדות.

כאן חוזרת ההמלצה לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני ירושה שכן הוא מכיר, בקיא ומבין בדיני ירושה וידע לומר מתי יש אפשרות לתקן את צו הירושה או לשנות אותה ואת צו קיום הצוואה לשנות או לתקן בהתאם. כמו כן ישנם מקרים בהם ניתן להגיש בקשה לצורך פסילת הצוואה ולכך נדרש נסיון רב והבנה לא רק בתחום אלא בצורת ההגשה במקרים השונים.

עורך דין לענייני ירושה

עורך דין לענייני ירושה: נושאים נוספים

הגשת בקשה לפסילת צוואה- מתי אפשר להגיש כזו בקשה ואיך היא מתבצעת בפועל? במקרים בהם קיימת התנגדות לצוואה כלשהי או להוצאתה לפועל של אותה צוואה יש להגיש בקשה לצורך פסילת צוואה באופן רשמי לרשם הירושה.

ישנו פירוט ברור בחוק הירושה ובו מובהר מה הם המקרים בהם ניתן להגיש בקשה לצורך פסילת הצוואה ולהתנגד לקיומה. דוגמא לכך היא כאשר המוריש שנפטר חתם על הצוואה כאשר לא היה כשיר רפואית דבר השולל את חוקיות אותה צוואה.

עורך דין לענייני ירושה בקיא בצורה בה יש להגיש את הבקשה וידע גם איך לפנות אל רשם הירושה ואיך לנהל את ההתקשרות עם רשם הירושה על מנת שההתנגדות להוצאתה לפועל של הצוואה תהיה מהירה ויעילה.

תשלום מס על ירושה- בכדי שלא תשלמו מיסים מיותרים- חשוב לדעת שבמדינת ישראל לא קיים תשלום של מס ירושה אבל כן קיימים מקרים בהם יופיעו חיובים שונים של מס במהלך ההוצאה לפועל של הצוואה ויום צו הירושה.

על מנת להימנע מחיובי מס מיותרים ולהיזהר מתשלומי מס פתאומיים שיכולים להיות גבוהים למדי יש לבצע תכנון מס בירושה. תכנון מס בירושה מתבצע בזמן כתיבת הצוואה ותקף לזמן בה היא מוצאת אל הפועל ובזמן חלוקת העיזבון.

מי מנהל את העיזבונות של הנפטר משלם את החובות ומחלק את הנכסים בין היורשים על פי הכתוב בצוואה? כל העיזבונות של הנפטר צריכים להיות רשומים בצורה מפורטת ומסודרת בירושה על מנת שיהיה ניתן לנהל את העיזבון בצורה יעילה ונכונה.

במידה ואין עורך דין לענייני ירושה שמלווה את היורשים בתהליך זה בית המשפט לענייני משפחה או רשם הירושה יהוו הגוף שיקבל את ההחלטה מי יהיה מנהל העיזבון בירושה זו. התפקיד הינו תפקיד רגיש במיוחד וכן חשוב ביותר שכן הוא זה שמכנס את כל הנכסים אשר היו שייכים למוריש, משלם את כל החובות שהיו לו במידה וקיימים כאלה ולאחר מכן מעביר את היתרה ליורשים. וכאן נכנסת הסיבה השנייה שאתם חייבים עורך דין לענייני ירושה.

התקופה של ההוצאה לפועל של הצוואה וחלוקה של הירושה היא תקופה לא קלה מבחינה רגשית והיא מהווה מצב מורכב ורגיש במיוחד שכן היא מתבצעת תקופה קצרה לאחר שאיבדתם אדם קרוב ולעיתים הרגשות הצער והאבל משתלטים ולא מאפשרים לכם לפעול בצורה מושכלת ונכונה.

ברגע שמי שכתב את הצוואה ומוריש את הרכוש בחר בעורך דין לענייני ירושה על פי החלטתו ורצונותיו- אתם יכולים להיות רגועים ובטוחים שאתם בידיים טובות.

במקום להתנהל מול הבירוקרטיה המתישה והארוכה של הגופים השונים, להיכנס לוויכוחים מיותרים או לשלם סכומים מיותרים- עורך דין לענייני משפחה ינהל עבורכם את הכל בצורה ברורה חוקית מהירה ויעילה ללא עירוב של רגשות מיתרים.

עורך דין לענייני ירושה

לסיכום- אל תוותרו על שכירת שירותיו של עורך דין לענייני ירושה בכל הנוגע לנושא של צוואות וירושה:

שתי הסיבות העיקריות לשכירת שירותיו של עורך דין לענייני ירושה כפי שהופיע למעלה הן אלה- הסיבה הראשונה- הידע והבקיאות שלו בתחום של דיני ירושה, והסיבה השנייה- היכולת שלו להתנהל בצורה עניינית ומושכלת לטובת היורשים ללא עירוב של רגשות.

עורך דין לענייני ירושה הינו בעל מומחיות בתחום של ירושות וצוואת והוא בעל הידע הבקיאות וההבנה הנדרשים בתחום הכה מסועף וכה חשוב הזה. עורך דין לענייני ירושה מלווה את הלקוחות שלו מהשלב בו הם מעלים על הדעת שלהם לערוך צוואה, דרך כתיבתה ועריכתה, ועד להוצאתה לפועל ומימושה באופן סופי.

הוא יודע ומכיר את כל הסעיפים של החוק בעת הצורך וכיצד להתנהל אל מול הגופים השונים בעת הוצאה לפועל של הצוואה.

כמו כן, מכיוון שמדובר בתהליך רגיש למדי המערב הרבה מאוד רגשות סביב אדם קרוב שנפטר- צריך איש מקצוע שלא רק מבין ובקיא בתהליך אלא שיכול להתעסק בכל העניינים המנהליים בזמן רגיש שכזה אתם חייבים עורך דין מומחה צמוד.

לכן, במידה ואתם מעוניינים לכתוב צוואה או לערוך צוואה, במידה ויש לכם קרוב משפחה קרוב שנפטר ואתם מעוניינים להוציא את הצוואה שלו אל הפועל או שלא קיימת צוואה ואתם צריכים לפנות לקבלת צו ירושה או להגיש בקשה לצורך פסילת צוואה שנראת לכם לא הוגנת ולא חוקית- מומלץ בחום לחפש עורך דין לענייני ירושה המכיר את התחום, בעל הידע והניסיון שיוכל לבצע כל אחת מהפעולות האלה עבורכם.

עוד מומלץ לבקש אנשים אשר הוא ליווה אותם בעבר ומוכנים לדבר אתכם ולספק לכם המלצות על ההתנהלות שלו על מנת שתהיו בטוחים שאתם שוכרים את עורך הדין המתאים ביותר לביצוע השלבים בתהליך כה חשוב בזמן כה רגיש.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue