חיפוש

3 דברים חשובים לפני בחירת עורך דין מכירת דירה

עורך דין מכירת דירה

3 דברים חשובים לפני בחירת עורך דין מכירת דירה

אם הינו צריכים לתת לכם אך ורק טיפ אחד בנושא של מכירת דירה הטיפ היה- שכרו את שירותיו של עורך דין מכירת דירה.

יש הרבה מאוד טיפים שאנחנו, או כל מי שאתם מכירים לצורך העניין יכולים לתת לכם, יש הרבה מאוד דגשים שתמצאו בכתבות שונות ברשת- כולל בכתבה הבאה, אבל הטיפ טוב ביותר והמוצלח ביותר שסביבו יכולה לעמוד וליפול עסקת מכירת דירה שלמה הוא בשום פנים ואופן על תוותרו על שירותיו של עורך דין מכירת דירה.

עורך דין מכירת דירה

עורך דין מכירת דירה- אל תתפשרו על שכר טרחה שעדיף שתשלמו עכשיו במקום אלפי שקלים לאחר מכן:

אם אתם מתכננים למכור את הדירה שלכם בקרוב סביר להניח שכבר התחלתם להתעניין בשירותיו של עורך דין מכירת דירה. היום ידוע לכל שלא מבצעים עסקה של מכירת נכס או עסקה של רכישת נכס ללא עורך דין מכירת דירה או רכישת דירה.

ואם התכוונתם או עלתה לכם לרגע המחשבה לוותר על שירותיו של עורך דין מכירת דירה טוב שתפסנו אתכם בזמן.

אחת מהסיבות העיקריות שאנשים נוטים לוותר על עורך דין מכירת דירה היא שכר הטרחה שהוא לוקח.

והרי כל עורך דין על כל עבודה שהיא לוקח שכר טרחה. אבל בתהליך של מכירה רבים משומה בטוחים שהם יכולים לבצע את המכירה במהירות ובקלות וחבל על הכסף שישלמו לעורך הדין על העבודה שלו.

אז דעו לכם ששכר הטרחה שתשלמו כעת עבור עורך דין מכירת דירה הוא סכום שמומלץ לכם לשלם עכשיו בכדי שעסקת המכירה תתבצע בקלות וביעילות ועם כמה שפחות בעיות בדרך- מאשר שתאלצו לשלם קנסות ועמלות מיותרות במהלך תהליך המכירה או לאחריו. עם זאת, זה לא אומר שאתם צריכים לשלם ללא אבחנה ומעל ומעבר למה שצריך.

עורך דין מכירת דירה

דבר ראשון שחשוב לדעת לפני בחירת עורך דין מכירת דירה: איך מחושב שכר הטרחה וכמה עליכם לשלם לו.

כל עורך דין גובה עבור השירות שלו שכר טרחה, ועליכם להיות מוכנים לשלם את גובה שכר הטרחה בהתאם ולא למצוא את עצמכם מופתעים באמצע או בסוף התהליך.

שכר הטרחה של עורך דין מכירת דירה מבוסס על מספר פרמטרים- הפרמטר הראשון הוא תשלום עבור העבודה בפועל, תשלום שנקבע לרוב מראש כאחוז מסוים מהערך של הנכס שעומד למכירה.

פרמטרים נוספים הם מורכבות העסקה ומספר הפעולות הנוספות שיש לבצע עבור הלקוח במשך תהליך המכירה וכן גובה המיסוי שמוטל על העסקה עצמה.

מכיוון שרוב עורכי הדין בתחום הנדל"ן אם ברכישה של דירה ואם בקנייה של דירה נוטים לקחת שכר טרחה לפי אחוז מסוים מגובה ערך הנכס שנרכש או נמכר הוחלט לבוא לקראת הלקוחות ולקבוע תעריף קבוע.

לשכת עורכי הדין בישראל הגיעה להחלטה ששכר הטרחה המומלץ לשלם עבור שירותי עורך דין מכירת דירה יהיה לא פחות מגובה רבע אחוז מערך הנכס ועד גובה של אחוז אחד מערך הנכס.

יש כמובן עורכי דין שגובים יותר מאחוז אחד מערך הנכס ולעיתים נותנים הנחה בשכר הטרחה אם מבצעים גם את רכישת הדירה החדשה דרכם.

ואם כבר בתשלומים אנחנו עוסקים… מכיוון שרוב המוכרים ישלמו את שכר הטרחה של עורך הדין שלהם מהכסף שיקבלו עבור הדירה שהם מוכרים- יש לשים לב שהתשלומים נעשים במקביל ובהלימה על מנת שאותם מוכרים לא ימצאו את עצמם מגישים בקשה להלוואה על מנת לגשר על פערי תשלום ולשלם את שכר הטרחה לעורך הדין עבור מכירה הדירה.

עורך דין מכירת דירה

דבר שני שחשוב לדעת לפני בחירת עורך דין מכירת דירה- וותק, ניסיון ידע וקשרים שיש לאותו עורך הדין מכירת דירה שאתם מתעניינים בשירותיו:

עורך דין מכירה דירה או רכישת דירה לצורך העניין הוא עורך דין עם מומחיות וידע בתחום הנדל"ן והמקרקעין.

עליו להכיר את כל חוקי המקרקעין ולהתעדכן בשינויים ועדכונים על בסיס יומי.

מעבר לכך עליו להיות בעל ניסיון וותק עם התעסקות בסוגים שונים של עסקאות והכרות כמה שיותר קרובה עם הרשויות ודרכי ההתנהלות מולן.

כאשר אתם מעוניינים למכור דירה ומחפשים עורך דין למכירת דירה בדקו מולו את כל הנתונים הרלוונטיים ושאלו את כל השאלות לפני שאתם חותמים איתו על הסכם ומחויבים לשלם לו. דוגמאות לשאלות שחשוב לשאול עורך דין מכירת דירה כבר בשיחה הראשונה ועוד טרם חתמתם איתו על הסכם:

-האם הוא מכיר את סוג העסקה? האם היא מסובכת או קלה לביצוע? האם יש לו ניסיון בעסקאות מסוג זה?

-האם הוא מכיר את האזור ויודע מה הפוטנציאל של מכירת הדירה? על עורך דין למכירת דירה לסייע בבדיקת האזור ולוודא שאכן מדובר בעסקת מכירה עם פוטנציאל ולא להכניס אתכם לתהליך בו תחכו למכור את הדירה בעסקה שנועדה לכישלון.

-האם הוא מודע להוצאות נוספות העלולות להיות בהמשך? האם הוא יכול לומר מה יהיה גובה המיסוי אילו עמלות יש לשלם ואם ישנם תשלומים עתידיים?

-כמה הכרות יש לו עם הרשות המקומית או העירייה והגופים השונים אליהם יש לפנות על מנת להוציא את העסקה לפועל?

מעבר לשאילת השאלות בקשו מאותו עורך דין מקרקעין שמות וטלפונים של לקוחות אשר ביצע עבורם מכירה של דירה בעבר ויכולים לתת לכם המלצות עליו ועל דרכי ההתנהלות שלו בתחום.

עורך דין מכירת דירה

דבר שלישי שחשוב לדעת לפני בחירת עורך דין מכירת דירה- לא להתפשר על רק על המלצה שקיבלתם על עורך דין.

 נכון, אנחנו חיים בעידן בו רוב הבחירות שלנו מתבצעות על פי פוסטים במדיה החברתית והמלצות של חברים ומכרים אבל מכירת דירה היא לא עסק פשוט ומדובר בעסקה שיכולה ללכת בקלות ובמהירות ויכולה להסתבך ולעלות הרבה והרוב אם לא הכל תלוי בעורך הדין שתבחרו לביצוע העסקה.

אז למה שתתפשרו? כמובן שחשוב לקבל המלצות- ממי שמכר כבר דירה באזור שלכם ואם אפשר בבניין או ברחוב, מחברים שלכם שאתם סומכים עליהם ועל שיקול הדעת שלהם וגם אפשרי בהחלט לשאול את המתווך במקרה שלקחתם אחד ובקבוצות השונות במדיה החברתית ובפורומים השונים שיש ברשת. לאחר שקיבלתם כמה המלצות השוו ביניהם ובצעו סקר שוק.

שאלו את כל עורכי הדין את אותן השאלות, בדקו מה גובה שכר הטרחה שהם מבקשים, בקשו לדבר עם לקוחות שלהם ולקבל המלצות. כמו כן הכי חשוב להיפגש לקפה ולבדוק את הכימיה ביניכם ואם אתם סומכים על עורך הדין שיושב מולכם כי אם לא- לאורך כל תהליך ביצוע העסקה ומכירת הדירה אתם לא תהיו רגועים.

עורך דין מכירת דירה

עורך דין מכירת דירה- איש המפתח שלכם בתהליך מכירת הדירה:

הדמות הראשית בתהליך מכירת הדירה היא לא אתם בעלי הדירה שמוכרים אותה וגם לא הקונים שרוכשים אותה אל עורך הדין ששכרתם את שירותיו.

הוא זה שמתמקח על התנאים בכדי שיהיו כמה שיותר מתאימים עבורכם ויענו על הרצונות והדרישות שלכם, הוא זה שכותב ועורך את הסכם המכר- מעביר לעורך הדין של הצד הקונה וחוזר חלילה עד שיש חוזה מדויק שמתאים עבורכם.

הוא הדמות שמתנהלת אל מול כל הרשויות והגופים הקשורים לניהול התיק והוא זה שמסביר לכם ומדריך אתכם לאן ללכת, אילו טפסים צריך, מה לבדוק ואיך לבצע את הדברים בכדי שתהליך המכירה יזרום.

עורך דין מכירת דירה לא רק כותב את הסכם המכר גובה שכר טרחה ונעלם- הוא זה שעוקב אחר כל מה שכתוב בהסכם המכר ומוודא שאכן כל מה שהוסכם אכן מתבצע ובזמן הנכון.

הוא יעקוב אחר התשלומים ויזרז את הבנק, יבדוק איפה הניירת עומדת וגם לפעמים יתזז אתכם אבל הכל למען מטרה אחת והיא- מכירת הדירה שלכם בתנאים הטובים ביותר בהתאם לדרישות לרצונות ולצרכים שלכם.

כפי שכבר הבנתם עורך דין מכירת דירה הוא דמות חשובה ואף דמות קריטית בתהליך של מכירה דירה.

מכיוון שהוא גם אחראי על מכירת הנכס שלכם וגם צריך ללוות אתכם לאורך תהליך ארוך וצמוד בו מעורבים כספים ואמוציות ולעיתים לחצים ותקלות לא מתוכננות- כדאי שתבחרו בעורך דין מקצועי אמין ובעל ניסיון וותק בתחום.

עורך דין מקצועי עם הבנה בתחום מכירת דירות ידע להרגיע אתכם ולספק לכם הרגשה של ביטחון שאתם בידיים טובות תוך טיפול בכל הדברים הקשורים לתיק שלכם והתמודדות עם תקלות לא צפויות ואף התפרצויות רגשיות או התמודדויות אחרות לא מתוכננות מהצד שלכם או מהצד הקונה.

לכן בחרו עורך דין מכירת דירה שאתם מרגישים איתו בנוח וסומכים עליו.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue