חיפוש

עורך דין מסחרי

עורך דין מסחרי

ההגדרה המילונית של המושג 'מסחר' הינה: מערך של עסקאות חליפין מרצון, לרוב של סחורות ושל שירותים בעד תשלום.  בשביל שכל העסקאות האלה תתקיימנה בצורה חוקית שטובה לשני הצדדים ושלא תיווצרנה אי הבנות יש צורך בהסכמים וחוזים. בשביל לנהל את אותם חוזים והסכמים בצורה הטובה ביותר צריך עורך דין מסחרי.

במה מתעסק עורך דין מסחרי?

עורך דין מסחרי מתעסק בכל הנושאים הקשורים למשא ומתן מסחרי, כלומר- בכתיבה ועריכת הסכמים- הסכמי עבודה, הסכמי שותפות וכן התעסקות בדינים וחוקים שונים בנושאי רכישות, צרכנות, זכויות יוצרים ועוד. מכיוון שמדובר במסחר, ברוב המקרים הלקוח המיוצג יהיה חברה מסחרית או תאגיד או ארגון גדול ולא לקוח פרטי וזה מכיוון שההתייחסות הינה לחברה באופן כללי ולא ייצוג של אדם ספציפי גם אם הוא מייצג את החברה.

ההתעסקות בדיני מסחר היא לא רק בין נותני השירות והלקוחות ולא רק בין התאגידים המעוניינים לחתום הסכמים ביניהם אלא גם בין אותן חברות ותאגידים שעורך הדין המסחרי מייצג לבין הרשויות השונות. עורך הדין מסחרי מייצג את הלקוחות שלו אל מול רשם החברות, אל מול משרדי המע"מ ומס ההכנסה, מול ההוצאה לפועל, רשם הפטנטים, רשויות מס ומקרקעין ובמידת הצורך גם מול הועדות הממשלתיות השונות. 

ההתעסקות אמנם מתחילה בהחלטה על עריכת חוזה אבל עד החתימה שלו מתקיים משא ומתן. מדובר בתהליך שלם שמורכב מלא מעט שלבים ובעיות שצצות בדרך ועל עורך הדין המסחרי לדעת לטפל בהן בצורה הטובה והיעילה ביותר, ולהוביל את התהליך. עורך הדין אחראי על התהליך כולו מההחלטה לחתום חוזה ועד חתימתו הסופית והוצאתו אל הפועל כולל כל ההתמודדויות שבדרך. עליו לדעת להתנהל ולהתבטא היטב ובאופן רהוט וברור בכתב- לצורך התקשרויות בנושא חוזים והסכמים ובעל פה לצורך ניהול משא ומתן והגעה להסדר מיטבי ומקסימלי ללקוחות שלו אל מול הרשויות השונות או חברות וארגונים אחרים.

ברוב החברות והארגונים הגדולים יש עורך דין מסחרי המלווה אותם בכל התהליכים המסחריים הקטנים והגדולים המקומיים והבין לאומיים. הוא אחראי לעבור על החוזים, לוודא את התנאים, לייצג את החברה או הארגון בעת הצורך וכן לנהל עבור הלקוחות שלהם את תהליכי המשא ומתן הפשוטים יותר והמורכבים יותר. מכיוון שחברות גדולות עוסקות בפעולות מסובכות שדורשות בדיקה משפטית כמו רכישות, זכויות יוצרים ופעילויות מסחריות נוספות בדרך קבע, עליהן לדאוג לעורך דין מסחרי צמוד. אותו עורך דין יידע לנתח כל מקרה לגופו, לנהל משברים במידה ויצוצו ולדאוג בראש ובראשונה לצרכים ולדרישות של החברה מול כל הגופים מסביבה. בחברות קטנות יותר נהוג לשכור את שירותיו של עורך דין מסחרי לפי פעולה חד פעמית במקרים השונים בהם יש צורך בניהול משא ומתן, עריכת חוזה, הקמה או פירוק של שותפות ועוד.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue