חיפוש

עורך דין משפט מנהלי

עורך דין משפט מנהלי

עורך דין משפט מנהלי

עורכי הדין השונים מתמחים ומתעסקים בתחומי המשפט השונים כאשר עורך דין משפט מנהלי מתעסק בתחום המשפט המנהלי. תחום זה מהווה התייחסות למערכת הכללים שלפיה מתקבלות החלטות מנהליות של הרשות המבצעת בכדי לבצע ביקורת שיפוטית של בתי המשפט. בקצרה- משפט מנהלי מסדיר את האופן בו הגופים הממשלתיים שנמצאים תחת הרשות המבצעת.

מידע כללי על המשפט המנהלי:

המשפט המנהלי הוא תחום ששייך לתחום המשפט הציבורי והוא מרכז את כל הדינים והחוקים המנהליים של המנהל הציבורי. המשפט המנהלי בודק את העבודה של אותן רשויות מנהליות- בכל ההחלטות והמעשים שהן מבצעות והקשרים הפנימיים והיחסים עם נבחרי ציבור כמו שרים וחברי כנסת.

עוד עוסק המשפט המנהלי בהסדרה של היחסים בין האזרחים של המדינה ובי הרשות המנהלית וגם בים אותה רשות מנהלית לעסקית ולתאגידים השונים, וכל זאת תחת תהליך של רגולציה

עורך דין משפט מנהלי
עורך דין משפט מנהלי

למשפט המנהלי חוקים משלו:

בכדי להבין כיצד מתנהל המשפט המנהלי, מי מבצע את ההסדרה ומי מבצע את הבדיקה והביקורת יש צורך בשירותיו של עורך דין משפט מנהלי. כמו כן במקרים שיש אי סדירות או פעולות שדורשות בדיקה מעמיקה יש צורך בשירותיו של עורך דין משפט מנהלי. שלא כמו שאר תחומי המשפט בהם מתעסקים עורכי הדין בתחום המשפט המנהלי לא ניתן לתבוע ולקבל פיצוי כספי וההליך המשפטי מטרתו לספק לתובע תגובה שמהווה פתרון. אך למרות שאין פה פיצוי כספי עדיין יש צורך בשירות של עורך דין משפט מנהלי שידע להוציא מהתהליך את המיטב ולהשיג פתרון המותאם לתובע. דבר נוסף שחשוב לדעת בתחום המשפט המנהלי הוא שקיים פרק זמן מוגבל במהלכו ניתן לבצע את התהליך ולכן יש צורך בעורך דין משפט מנהלי כדי שיבצע את התהליך בזמן ולא יביא לפסילתו של התהליך.

חשיבותו של עורך דין משפט מנהלי בתהליך:

בנוסף להליך המשפט המנהלי על הרשויות המנהליות השונות הוא מקיים גם ביקורת שיפוטית על ההחלטות של הרשות המבצעת עצמה. ביקורת כזו נעשית על ידי פנייה לבית משפט לעניינים מנהליים וכן על ידי הדשת עתירה לבג"צ- בית דין גבוה לצדק. ברגע שיש צורך להגיש עתירה או לפנות לבית המשפט יש צורך בעורך דין משפט מנהלי שמכיר את כל הנהלים וידע כיצד לבצע את העתירה או את הפניה בצורה הטובה ביותר וגם ידע לייצג את הלקוח בבית המשפט במקרה הצורך. 

המשפט המנהלי דומה מאוד למשפט החוקתי וחשוב להבדיל ביניהם. המשפט החוקתי מגדיר את שיטת המשטר הקיימת ומגדיר את היחסים בין הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת והרשות המבקרת המשפט המנהלי עוסק אך ורק בבדיקה והעברת ביקורת על הפעילות של הרשות המבצעת שהינה הרשות הגדולה מבין שלושת הרשויות.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue