חיפוש

עורך דין סכסוכים עסקיים למקרים מורכבים

עורך דין סכסוכים עסקיים

עורך דין סכסוכים עסקיים למקרים מורכבים

כל מי שפתח עסק פעם בחיים שלו או הקים מיזם עם עוד אנשים, כנראה חווה (או רוב הסיכויים שהוא יחווה) סכסוך עסקי על רקע מסוים. יכול להיות שזה יהיה סכסוך עסקי בלי משקל כבד במיוחד כמו אי הסכמה על עלויות, מחירים או התקדמות מסוימת בעסק. וזה גם יכול להגיע לסיטואציות פחות נעימות של סכסוכים בנוגע לסכומי כסף גדולים או סכסוכים משפטיים. בכל מקרה כזה או אחר, את ההליך מומלץ לא לבצע לבד אלה רק באמצעות עורך דין שמומחה בסכסוכים עסקיים.

האם ישר כדאי ללכת לבית המשפט?

התשובה היא חד משמעית שלא. הליכים שמתקדמים לבית המשפט יכולים לקחת הרבה מאוד זמן אנרגיה ומאמץ. לכן המטרה הראשונה של עורך דין סכסוכים עסקיים היא לנסות ולגשר בין כל הצדדים המעורבים בפרשה, ולגרום להם להבין את ההשלכות של מקרים כאלה. לפעמים זה מצליח, ולפעמים זה לא. אך חד משמעית כדאי לנסות למצוא את עמק השווה לפני שהולכים לבית המשפט. כי ברוב המקרים, לא משנה מי מנצח, שני הצדדים מפסידים. באותו הזמן שהם היו בבתי המשפט הם היו יכולים לעשות דברים מדהימים בחייהם האישיים וכמובן בשביל צמיחה וגדילה של העסק. על מנת להבין את החשיבות של פשרות עסקיות וגישור בין שני גורמים בעסק, נתאר לכם את הסיפור של זוג יזמים צעירים מדרום הארץ שפתחו עסק מצליח ולאחר כמה שנים הגיעו למספר חילוקי דעות.

עורך דין סכסוכים עסקיים
עורך דין סכסוכים עסקיים

תיאור מקרה

ח' וא' היו שני חברי ילדות מהעיר דימונה שלאחר שחרורם מהצבא החליטו לפתוח ביחד עסק משותף של טיולים בדרום הארץ. מי שלא יודע או לא בקיא בנושא, כאשר פותחים שותפות עסקים, מומלץ תמיד (וזה אפילו בגדר חובה) לרשום חוזה מסודר אשר מסדיר את היחסים המשפטיים בין כל הצדדים אשר מקימים ביחד עסק משותף. שני השותפים הצעירים ידעו שהם צריכים לעשות זאת, אך הם לא הרגישו נעים באמת לעשות את זה. הם חשבו שהחברות שלהם חזקה יותר מכל דבר והם לא צריכים חוזה שיגיד להם מה לעשות במקרה של סכסוך או אי הסכמה בין שני הצדדים. בשנתיים הראשונות של העסק הכול עבד חלק, והיו רווחים מאוד יפים בעסק. בשנה השלישית העסק גם הצליח להגיע למחזורי מכירות מאוד יפים. מבלי לשים לב, הם כבר היו חברה בע"מ שהחזיקה מעל ל-20 עובדים, והיו להם כמה סניפים בדרום הארץ. בשנה הרביעית, פקד אותם המשבר הגדול שפקד את כל העולם, ואנחנו כמובן מדברים על משבר הקורונה. זוג היזמים הצעירים לקח הרבה מאוד הלוואות על מנת לנסות ולתחזק את העסק, הם לא חשבו שהמשבר ייקח כל כך הרבה זמן ויימנע מתיירים להגיע להגיע לארץ ישראל, שכמובן תיירים היו המנוע הכלכלי של העסק שלהם. כאן המריבות התחילו, כספים שהם היו חייבים לגופים שונים. בגלל שהם לעולם לא חתמו על חוזה שמסדיר את היחסים שלהם באמצעות עורך דין עסקי, הם לא ידעו כיצד לנהל את המשבר הזה בין שניהם. מי אחראי על מה וכיצד לפעול. כל מה שהם התעסקו בו זה להפיל את האשמה אחד על השני במקום לפעול. כאשר הם הבינו שהמקרה בין שניהם מתחיל ללכת לכיווניים משפטיים, הם החליטו לשמוע לעצה של חבר משותף, ולשכור את השירותים של עורך דין סכסוכים עסקיים. אותו עורך דין ישב עם שני היזמים הצעירים ובאמת גרם להם להבין מה יהיו ההשלכות אם הם לא יתפסו את עצמם בידיים כרגע. אותו עורך דין גם עזר להם לבנות תוכנית עסקית שלמה על מנת להוציא אותם מהבור הכלכלי שבו הם נמצאים. לבסוף שני היזמים הצעירים מצאו את עמק השווה ביניהם ונזכרו מדוע הם פתחו את העסק מלכתחילה, החליטו לתפוס את עצמם בידיים ולמצוא את הדרך להחזיר את הכספים לכל הגורמים. ובכך הם חסכו לעצמם הרבה מאוד מאבקים משפטיים מיותרים שהיו מכניסים אותם לבור הרבה יותר עמוק.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue