חיפוש

עורך דין תביעות ייצוגיות

עורך דין תביעות ייצוגיות

תביעה ייצוגית היא תביעה בה יש ריבוי נפגעים מאותו הגוף ומיוצגים על ידי אותו עורך דין, במקרה הזה- עורך דין תביעות ייצוגיות. לרוב מדובר בקבוצה גדולה של אנשים שנפגעו מאותו מקרה מגוף ציבורי או גוף ממשלתי, ותביעה יחידה של כל אחד מהם לא משתלמת מבחינת עלות מול תועלת ולכן הם מתאגדים ביחד ותובעים ביחד.

מדוע ומתי יש צורך בהגשה של תביעה ייצוגית?

כאמור, כאשר יש קבוצה גדולה של לקוחות אשר רכשו את אותו השירות או את אותו המוצר ונפגעו מאותו מקור- הם מעוניינים לתבוע. ברוב המקרים תביעה יחידה של אדם אחד אל מול אותו גוף או אל מול אותו ארגון לא תשתלם ולכן עדיפה התארגנות של קבוצה של אנשים. אותה קבוצה מיוצגת על ידי עורך דין תביעות ייצוגיות שיודע לדלות מהם את כל המידע הרלוונטי, את כל הנתונים החשובים ולהגיש את התביעה אל מול הגוף, לא משנה באיזה גוף מדובר. ברוב המקרים אדם אחד שנפגע לא יצליח להוכיח את הנזק שנעשה לו או שהנזק לא יהיה משמעותי במיוחד, אך כאשר מוכח שיש נזק משמעותי של קבוצת אנשים או שכמה וכמה אנשים נפגעו מאותו הגורם- ניתן להגיש תביעה ייצוגית.

עורך דין תביעות ייצוגיות
עורך דין תביעות ייצוגיות

מה תפקידו של עורך דין תביעות ייצוגיות?

תפקידו של עורך דין תביעות ייצוגיות היא להוכיח שאותה קבוצה של אנשים אכן נפגעו מאותו המקרה ונגרם לכל אחד מהם נזק ולכן הוא מייצג בעצם כל אחד מהאנשים בתביעה אבל כתביעה אחת כללית מייצגת של המקרה מול הגורם הפוגע. עורך דין תביעות ייצוגיות ידע להנחות את כל האנשים שמהווים חלק מהתביעה איזה מידע נדרש, כיצד לפעול במהלך התביעה וגם כמובן לייצג אותם בבית המשפט ולייעץ להם איך לפעול ומתי. השלב הראשון והחשוב ביותר הוא לשכנע את בית המשפט שאכן התביעה המוגשת עומדת בתנאים של תביעה ייצוגית ורק לאחר מכן ניתן לנהל את התביעה באופן משפטי.

על אותו עורך דין תביעות ייצוגיות להכיר לעומק את המקרה האישי של כל אחד מהתובעים בתביעה הייצוגית, לקשר בין כל המקרים אל מול אותו גורם בכדי להוכיח שאגן נגרם נזק בעל אופי זהה אצל כל התובעים ושיש קשר בין כל אחד מהם. חשוב מאוד כאשר בוחרים עורך דין תביעות ייצוגיות זה שכל התובעים בתביעה יסכימו על בחירתו ויאמינו בו שכן הוא זה שיהיה אחראי לייצג אותם אמנם כקבוצה אך בעצם משמש כעורך דין פרטי לכל אחד ואחד מהם והוא זה שינצח עבור כולם את המשפט או יפסיד עבור כולם את המשפט.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue