חיפוש
עורך דין תמ"א 38

את המושג תמ"א 38 מכיר כל מי שהציעו לו לשפץ את דירתו הישנה ולקבל בתמורה לכמה שנים של עבודה מסיבית דירה חדשה שערכה גבוה הרבה יותר ממקודם.  תמ"א הם ראשי תיבות לתוכנית מתאר ארצית שמטרתה לחזר מבנים קיימים במצב של רעידת אדמה. התוכנית עצמה היא אוסף של תקנות וחוקים שיש לעמוד בהם בכדי לדאוג שאותו מבנה יעמוד בפני כל הסיכונים שקיימים בזמן רעידת אדמה ולאחריה.

תמריץ כלכלי לחיזוק מבנים קיימים:

העלות של חיזוק מבנים ישנים והתאמה שלהם לתקן המחמיר היא עלות גבוהה ויש צורך במימון שלה. מתוך הצורך הזה קמה תמ"א 38 שמעניקה תמריץ כלכלי לחיזוק אותם מבנים וזאת על ידי הענקה של זכויות בנייה מוגדלות במקביל לקיצור של תהליכים לקבלת היתרי בנייה. בצורה כזו ניתן ביתר קלות לעודד אתם אותם בעלי הבתים להצטרף לתוכנית זו.

אם במקרים רגילים של בנייה או במקרים של שיפוצים יש צורך בהגדת תוכניות מפורטות, תמ"א 38 מאפשרת לקבל את היתר הבנייה לצורך חיזוק המבנה או המבנים ללא צורך בהגשה של תוכנית כזו ובאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. כך ניתן לשדרג את נראות הבניין ולחזק אותו בהתאם לתקן מבלי לפגוע כלל בחזות העיר ובהפרעה מינימלית לתושבי הבניין והרחוב.

מתי ולמה יש צורך בעורך דין תמ"א 38?

תהליך של ביצוע תמ"א 38 מצריך התעסקות עם הרבה מאוד גורמים ואנשי מקצוע. יזמים, קבלנים, אנשי מקצוע לתיקונים ופעילויות שונות בבניין- וכל אלה מתנהלים אל מול הדיירים שגרים בבניין שצפוי לעבור תמ"א. בשביל שהזכויות שלהן לא תפגענה והתהליך יעבור בצורה נכונה ותקינה יש צורך בהתערבות של עורך דין תמ"א 38. תפקידו של עורך דין תמ"א 38 הוא לספק לדיירים יעוץ מקדים טרם החתימה על הצטרפות לתוכנית וכן ללוות אותם באופן מקצועי בכל הקשור לפרויקט.

עורך דין תמ"א 38 הוא בעל הידע והיכולת לבחון את כל הסוגיות המשפטיות שקשורות לפרויקט, לעבור על ההצעות השונות של היזמים והקבלנים ולסייע לדיירים לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר, לא רק בטווח המיידי אלא גם בטווח הרחוק.

עורך דין תמ"א 38 צריך לדעת ולהבין את כל החוקים הקשורים לתמ"א 38 והם:

-חוק מיסוי ומקרקעין- להנחות את הדיירים בנוגע למס שבח ומס רכישה

-חוק המקרקעין שעוסק בחיזוק בתים משותפים מפני רעידות אדמה

-חוק התכנון והבנייה שעוסק בעידוד חיזוק של מבנים מפני רעידות אדמה ותחתיו ניתן למצוא את תקנות התכנון והבנייה המעניקות פטור מהיטל השבחה וזאת לצורך עידוד חיזור מבנים מפני רעידות אדמה.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue