חיפוש
עורך דין NFT

עורך דין  NFT

אם לא שמעתם על המושג NFT אז כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא. המושג החדש והייחודי הזה הוא בעצם ראשי תיבות של Non Fungible Token  כלומר- אסימון חסר תחליף. והכוונה היא סוג של חתימה דיגיטאלית ייחודית ומיוחדת שלא ניתן להעתיק או לשכפל. NFT מיועד ליוצרים מכל סוג שהוא- צלמים, אמנים מוסיקאים ועוד ומכיוון שבעצם מדובר בזכויות יוצרים ובמקרים כאלה יש צורך בשירותיו של עורך דין זכויות יוצרים אז במקרה של NFT יש צורך בשירותיו של עורך דין NFT.

העולם הדיגיטלי מתקדם ויש צורך בסימון דיגיטלי בצורת ה NFT:

גם ה NFT מבוסס על טכנולוגיית הבלוקצ'יין המתקדמת שכולם מדברים עליה ומשתמשים בה לאחרונה ובצדק. אין ספק שבקרוב כל הנכסים הדיגיטליים שלנו יהיו בנויים על טכנולוגיה זו והגיע הזמן שנבין לעומק במה מדובר וכמה זה שונה מכל טכנולוגיה אחרת שהורגלנו אליה בעבר.

וזה בדיוק הקטע של NFT. מדובר במעין תעודה דיגיטלית המתבססת כאמור על טכנולוגיית בלוקצ'יין באמצעות המטבע הווירטואלי "אתריום". אלא שבניגוד למטבעות וירטואלים אחרים כמו ביטקוין, ה-NFT הוא מטבע חד-פעמי מעצם הגדרתו. הוא בעל מידע ייחודי, ומכוון בעיקר לאספנים להתגאות בבעלות של יצירות דיגיטליות, הגם שאינו מאפשר להם כאמור להגביל את השימוש או התפוצה שלהן.

כאשר יוצר מכל סוג שהוא- אמן, צלם, מוזיקאי ואפילו משפיען רשת מעוניין לסחור ביצירה הדיגיטלית שלו אונליין עליו לדאוג לחותמת של NFT. ה NFT משמש בעצם כמטבע דיגיטאלי עם חתימה אלקטרונית שמאמתת את העובדה שהוא מקורי ואותנטי ובחתימה זו ייחתם גם שם הבעלים המקוריים שלו. בשביל להשתמש באותו מטבע יש לשלם, לעיתים סכומים גבוהים במיוחד אבל אין על הפעולה רווח. הרווח היחידי הוא אם מוכרים את הNFT הלאה. וכבר הבנתם שאם מדובר בזכויות יוצרים, רכישה מכירה וסחר גם בעולם הדיגיטאלי יש צורך בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום- עורך דין NFT.


עורך דין NFT

קניה ורכישה דיגיטאלית של יצירות מקוריות דורשות עורך דין NFT

NFT, אם עוד לא הבנתם לעומק את משמעותו הוא מטבע ווירטואלי דיגיטלי מאוחסן מאובטח וגם מאומת בטכנולוגיית הבלוקצ'יין- הטכנולוגיה שבה משתמשים בכל המטבעות הווירטואליים דיגיטליים. ה NFT מאפשר להוכיח בעלות ולאמת את המקוריות של כל יצירה דיגיטלית באשר היא. ה NFT הוא ייחודי והוא פריט אספנות של ממש מכיוון שהוא אחד ויחיד ואינו ניתן לשכפל מה שתורם לעליית ערכו. חתימת NFT היא בעצם תעודה של בעלות על אותו נכס דיגיטלי שמאפשר לדעת למי אותו נכס לא מוחשי שייך וגם כמובן למכור אותו. עולם האמנות התחיל להשתמש בטכנולוגיית ה NFT וסביר להניח שבעתיד אף יצירה לא תהיה בלעדיו.

וכאן נכנס לתמונה עורך דין NFT. ברגע שיש צורך להוכיח את הבעלות של נכס דיגיטלי ווירטואלי, למכור אותו ולספק הוכחות של מקוריות ולבצע מכירה ורכישה חוקית- יש צורך בעורך דין. אך שלא כמו בביצוע מכירה או רכישה של עסק מוחשי כלשהו- בעולם הווירטואלי דיגיטלי יש חוקים אחרים והתנהלות אחרת אך זו עדיין צריכה להיות חוקית. ברגע שיש צורך להגן על זכויות יוצרים ולהוכיח בעלות וברגע שיש צורך לבצע סחר ברשת בצורה חוקית יש לא רק צורך אלא חובה בשירותיו של עורך דין. ומכיוון שלא כל עורך דין מכיר את טכנולוגיית הבלוקצ'יין המתקדמת או איך מתבצע אימות ומכירה של NFT- יש צורך בשירותיו של עורך דין NFT שמכיר את עולם עריכת הדין וגם מתמקד ומתמחה בעולם הNFT.

איסוף פרטים נדירים ומכירות בהון עתק- טכנולוגיית ה NFT נוגעת בכל העולמות:

זה לא חדש שאנשים אוהבים פריטי אספנות ומוכנים להוציא סכומי עתק לא מובנים על פריטים ייחודיים ונדירים. אז לא פלא שברגע שיש יצירה דיגיטלית ייחודית עם חותמת ייחודית המקנה לה מקוריות והופכת אותה לאחת יחידה ונדירה אנשים ירצו לרכוש אותה ויהיו מוכנים לשלם עליה הרבה. אך עם הפופולאריות של טכנולוגיית ה NFT עולות גם לא מעט שאלות ותהיות בנוגע למסחר ולדרך שבה הוא מתבצע ולחוקיות שלו ולכן יש צורך לבדוק להתייעץ ולקבל ליווי מעורך דין שמבין בתחום הלא הוא עורך דין NFT.

כמו בכל תחום חדש גם בתחום הבלוקצ'יין באופן כללי ובתחום ה NFT באופן ספציפי הדברים נלמדים תוך כדי תנועה והרבה מאוד אנשי מקצוע בעיקר אנשי מקצוע כגון עורכי דין ורואי חשבון החלו ללמוד לעומק את התחום ולהבין כיצד הוא מתנהל וזאת על מנת לספק שירותים ללקוחות שלהם שמתעניינים ועוסקים בתחום זה.

ה NFT רלוונטי לכל נכס דיגיטלי באשר הוא וזה אומר סרטונים, שירים, תמונות ואפילו גיפים. משחקי מחשב, זמרים מוכרים ואפילו מותגים ורשתות הבינו את הפוטנציאל שגלום בNFT והחלו לייצר קבצי גיף ותמונות בנושא וכמובן למכור אותן הלאה. וברגע שמדובר בעסק – מותג, רשת או עסק פרטי- שמוכר את הנכסים הדיגיטליים עליו להיוועץ עם עורך דין NFT על מנת לבצע פעולות עסקיות נכונות, נבונות וכמובן חוקיות. וכמובן שגם יש צורך בדיווח לרשויות המס ולכן אין להתקדם בפעולות אלא ללא עורך דין NFT שייעץ ויכוון את התהליך.

עורך דין NFT

עורך דין זכויות יוצרים ועורך דין NFT:

הוזכר ולא פעם אחת קודם שברגע שמדובר ביצירה מקורית, גם אם מדובר ביצירה דיגיטאלית- יש להגן עליה בזכויות יוצרים. ולכן כל התפתחות בתחום זכויות היוצרים כגון טכנולוגיית הNFT היא בלתי נפרדת ויש להבין את החשיבות.

עורך דין NFT צריך להבין ולהתמקצע בדיני זכויות יוצרים שכן ההגדרה של זכויות יוצרים היא מבלבלת לעיתים בעיקר בעולם הדיגיטלי. אם עולם הדפוס שאפשר להדפיס חיקוי של יצירות מקוריות בצורות שונות ובכמויות מסחריות הביא לשינוי החקיקה בנושא זכויות היוצרים- אין כלל ספק שטכנולוגיית ה NFT מחייבת שינוי בחקיקה בהתאם. ועד שתותאם החקיקה ישנם שינויים ועדכונים כל המזן ולכן יש צורך לשכור עורך דין NFT המודע לשינויים אלה, מכיר את עולם זכויות היוצרים מקרוב וגם את החקיקה בתחום ומתעדכן בכל חידוש בתחום. 

חשוב מאוד להבין שמי שיוצר את ה NFT הוא בעל זכויות היוצרים עליה וכאשר אותה יצירה נמכרת לאדם אחר הוא לא מקבל עליה את זכויות היוצרים אבל יש לו את הבעלות על היצירה המקורית. אם נשווה את זה לעולם שאנחנו מכירים היום- אדם שרוכש תמונה מקורית של וואן גוך בצורה חוקית לגמרי הוא הבעלים של התמונה אך אין לו את זכויות היצירה עליה לעשות בה שימוש ככל שעולה על רוחו שכן אינו האמן שיצר את התמונה אך הוא בהחלט יכול לומר בקול רם ובגאווה שהוא הבעלים של תמונה מקורית של האמן וואן גוך. כך גם ביצירות מסוג NFT. אפשר להשתמש ביצירה עצמה אך אין זכויות יוצרים עליה ועל שינוי כלשהו בה. ואם כן ייעשה שינוי? ואם ישתמשו בה ללא רשות היוצר? גם כאן יש צורך בשירותיו של עורך דין זכויות יוצרים על מנת להוכיח , לבדוק, ובמידת הצורך אף לתבוע על שימוש לא חוקי ביצירת NFT.

אם עד כה מותגים קטנים ומותגים גדולים נעזרו במוצרים מוחשיים לצורך החדרת המותג שלהם כגון- ביגוד ממותג (חולצות, כובעים), תכשיטים וכדומה- היום הם יכולים לקחת כל נכס לא מוחשי שלהם וכל סוג קיים של קניין רוחני של המותג ולהפוך אותו ל NFT. ברגע שמדובר בקניין רוחני המוצר יותר בעל ערך ולכן סחיר. מכיוון שזה לא ברור לרוב האנשים בתחום וגם לאלה שזה ברור זה יכול להוות לעיתים בעיה או לעורר תהיות- יש צורך בליווי צמוד של עורך דין NFT.

עורך דין NFT

העולם הופך להיות יותר דיגיטלי אך עדיין יש צורך בעורך דין ובמקרה הזה – עורך דין NFT:

טכנולוגיית הבלוק'ציין המתקדמת והמתפתחת במהרה מוכיחה שוש שבעתיד כל הנכסים ייחתמו דיגיטלית והסחר בהם ייעשה דיגיטלית. אך גם בעולם הדיגיטלי המתקדם אי אפשר לוותר על שירותיו של עורך דין שמבין בדיני חוזים ודיני זכויות יוצרים ונכון להיום ובהתאם למצב בשטח- גם בNFT.

הטכנולוגיה המתקדמת והמשודרגת לא יכולה לבטל את האותנטיות והמקוריות של יצירות אמנות מכל סוג וגם אין בכך צורך. מה שכן, היא יכולה לסבך את המכירה והרכישה והוכחת הבעלות במקום להקל על היוצרים והיא מכניסה לעיתים יותר שאלות מתשובות. לכן כל אדם המעוניין לייצר NFT צריך עורך דין NFT שיידע להדריך אותו כיצד לבצע זאת בצורה נכונה, וגם ילווה אותו לאורך כל התהליך ויוודא שאכן היצירה המקורית שלו תישאר מקורית שלו בצורה חוקית.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue