חיפוש

שאלות נפוצות לגבי שכירת עורך דין

שאלות נפוצות לגבי שכירת עורך דין

שאלות נפוצות לגבי שכירת עורך דין

בעיה משפטית היא דבר שלא נעים להתמודד איתו ולכן אנחנו מנסים לפתור את המצב כמה שיותר מהר על ידי קבלת ייעוץ משפטי ושכירת עורך דין לייצוג משפטי במידת הצורך. 

בין אם נרצה לנסח צוואה, לחתום על הסכם ממון או למכור דירה נצטרך לשכור עורך דין ותוך כדי תהליך החיפוש אחר עורך הדין הטוב ביותר, קיים סיכוי גדול שיעלו לכם הרבה שאלות. 

בחרנו לענות על שאלות נפוצות לגבי שכירת עורך דין בכדי להקל על תהליך החיפוש שלכם וכדי לעזור לכם למצוא את עורך הדין הטוב ביותר עבורכם. 

שכירת עורך דין
שכירת עורך דין

איך למצוא עורך דין? 

בכדי לבחור עורך דין אחד, תצטרכו להרכיב רשימה של מספר עורכי דין. רב האנשים פונים לבני משפחה, לחברים, לשכנים או לעמיתים לעבודה ומבקשים המלצות מניסיון אישי בעבר. הרי ישראל היא מדינה קטנה ותמיד יש מישהו שמכיר מישהו שהוא עורך דין ויכול להמליץ.  מי שלא מבקש המלצות מחברים ובני משפחה, לרב יחפש עורך דין מקצועי ברשתות החברתיות, בפורומים של ייעוץ משפטי ובאתרי אינדקס. שם הוא יחפש עוד המלצות ויבדוק עוד דירוגים של עורכי דין המעניינים אותו. 

בחירת עורך דין

אחרי שהצלחתם להרכיב רשימת שמות של עורכי הדין, תצטרכו לבחור שם של עורך דין אחד שייצג אתכם – אבל איך עושים את זה? התשובה די פשוטה – על ידי עריכה השוואה בין מספר קריטריונים. 

רב האנשים המחפשים עורך דין עורכים השוואה בין עורכי דין לפי הקריטריונים הבאים:

  1. המוסד האקדמי  – האוניברסיטה או המכללה בו למד עורך הדין
  2. שנות הוותק בתחום
  3. אחוזי ההצלחה בבית המשפט
  4. עורך דין יחיד או חלק ממשרד גדול – לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות
  5. מספר ההמלצות או גובה הדירוג שקיבל עורך הדין
  6. שכר הטרחה  – האם מדובר בשכר שעתי, גלובלי או על בסיס אחוז מסוים מגובה הפיצויי הכספי שיתקבל. 

מומלץ כמובן לא להרכיב רשימה ארוכה מדי של עורכי דין ולא רשימה ארוכה של קריטריונים, כי אלה יהפכו את תהליך הבחירה לארוך יותר. 

הדרך הטובה ביותר לבחור עורך דין שיטפל בבעיה המשפטית שלכם היא לבחור חמישה קריטריונים וחמישה עורכי דין ומתוך ההשוואה לצמצם את הרשימה לשלושה שמות. 

עם שלושת עורכי דין שנבחרו מומלץ לשוחח בטלפון ואף לקבוע פגישת היכרות אישית ולהתרשם מהם פנים מול פנים. רב הסיכויים הם שלאחר שיחת טלפון או פגישה אישית, כבר תהיה לכם העדפה לשכירת עורך דין כזה או אחר.

שכירת עורך דין
שכירת עורך דין

מהם היתרונות של שכירת עורך דין? 

לשכירת עורך דין ארבעה יתרונות עיקריים: 

  1. הכרת הבירוקרטיה המשפטית וההתנהלות מול הרשויות
  2. צבירת ניסיון וידע אישי מתיקים קודמים שניתן ליישם בבעיה המשפטית שלכם 
  3. חיסכון בזמן היות והוא מגיע במקומכם אל הדיונים בבית המשפט 
  4. שמירה על האינטרס שלכם הן בזמן הייצוג והן בעתיד (לדוגמא, עורך דין מקרקעין שעורך חוזה לרכישת דירה יגן על הקונים מבחינת הסדרי התשלום ותקלות שעתידות להתגלות בדירה לאחר מסירת המפתח).

לסיכום, אם נתקלת בבעיה משפטית ואתם זקוקים לייעוץ משפטי או לייצוג משפטי אל תהססו ופנו אל עורך דין. תהליך בחירת עורך הדין ימשך מספר שבועות או מספר חודשים, אך מדובר בבחירה משמעותית וחשובה שיכולה להשפיע על כל העתיד שלכם. לכן, מומלץ להשקיע מחשבה ותשומת לב רבה לתהליך האיתור והבחירה של עורך הדין על מנת לוודא שמי שבחרתם יהיה עורך הדין הטוב ביותר והמקצועי ביותר. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue