חיפוש

כמה אחוזים לוקח עורך דין?

כמה אחוזים לוקח עורך דין?

כמה אחוזים לוקח עורך דין?

אם אתם מחפשים לשכור את שירותיו של עורך דין או שאתם מחפשים רק להתייעץ, אתם בטח כבר יודעים שזה יעלה כסף וסביר להניח שהרבה. וככל שעורך הדין יהיה טוב יותר כך הוא יגבה שכר טרחה גבוה יותר. האם כל עורכי הדין גובים שכר גבוה? הם יש מחיר אחיד לשעת ייעוץ? כמה אחוזים לוקח עורך דין? איך משלמים לו? ומה עושה מי שלא יכול לממן עורך דין? כל התשובות בהמשך. 

עורך דין
עורך דין

שכר טרחה של עורך דין 

הרבה אנשים הזקוקים לייעוץ או לייצוג משפטי מאמינים כי עבור ייצוג טוב, צריך לשלם הרבה כסף אבל זה לא בהכרח נכון. על מנת לאפשר לכל האנשים ייצוג הוגן ומקצועי השכילה ועדת שכר הטרחה של לשכת עורכי הדין לקבוע מחירון לכל התמחות וכל סוגי הייעוץ והייצוג המשפטי הניתנים. להן מספר דוגמאות לשכר טרחה שנגבה באחוזים:

  • עבור עריכת חוזה שכירות לדירה או לחנות תשלמו לעורך הדין 50% מערכו של חודש שכירות מלא. 
  • עבור רישום דירות מגורים שנרכשו מאת קבלן תשלמו לעורך הדין  1% מערך הנכס שקניתם
  • עבור הגשת תביעה לקצבה חודשית עד לגובה של 549.48 ש"ח לחודש תשלמו לעורך הדין 15% אך לא פחות מ-794 ₪. 

כמובן שהרשימה עוד ארוכה ולכל יש לכל תחום התמחות יש את המחירון . יחד עם זאת יכול עורך דין לגבות שכר טרחה בהתאם לגודל המשרד שלו, בהתאם לרמת המורכבות של התיק ובהתאם לניסיון ולידע שצבר במשך השנים. 

אם אתם צריכים ייעוץ נקודתי סביר להניח ששעת ייעוץ תהיה הפיתרון עבורכם, אך אם אתם זקוקים לייצוג משפטי ארוך ומורכב מומלץ שתבחרו בעורך דין הגובה שכר לפי אחוזי הצלחה. תשלום כזה מעודד את עורך הדין "לעבוד קשה" יותר ולהשיג ללקוח שלו יותר כסף, כך השכר שלו יהיה גבוה יותר.

לדוגמא, אם אתם תובעים פיצויים מחברה מסוימת בגובה של 200,000 ₪ והתשלום לעורך הדין הוא שני אחוזים מגובה הפיצוי כפי שיקבע בבית המשפט. אם תזכו בפיצוי מלא הרי ששכר הטרחה של עורך הדין יהיה 4,000 ₪. אך אם בית המשפט יקבע כי מגיע לכם פיצוי בסך של 128,000 ₪, שכר הטרחה של עורך הדין יהיה 2,560 ₪. 

עורך דין
עורך דין

איך משלמים לעורך דין?

ניתן כמובן לשלם בכרטיס אשראי, העברה בנקאית, צ'ק או מזומן. אך לפני שאתם מסדירים את תנאי התשלום, חשוב שתוודאו כי תוכלו לעמוד בתשלומים. הרי ידוע לכולם כי עורכי דין נוהגים לגבות תשלום גבוה עבור השירותים שלהם וחשוב שתשכרו את שירותיו של עורך דין שתוכלו לממן. 

לדוגמא, אם אתם תובעים את השכן מבדירה מעליכם כי נזילה אצלו בדירה גרמה לכם נזק, הרי שתרצו לשכור את שירותיו של עורך דין נזיקין. כעת תצטרכו לבחור בעורך דין נזיקין שגובה שכר טרחה המתאים לתקציב שלכם. הרי עורך דין שגובה 600 ₪ לשעה לא יתאים לכם, אם יש לכם אפשרות לשלם רק 250 ₪. 

מצאתם עורך דין שמתאים לתקציב שלכם? מעולה! עכשיו מומלץ לברר מולו מהם הסדרי התשלום. חשוב שתוודאו כי התשלום לעורך הדין לא מתנגש עם תשלומים אחרים. יש עורכי דין שדורשים מקדמה ויש כאלה המוכנים לפרוס את שכר הטרחה לתשלומים, מומלץ לבחור בעורך דין שמאפשר גמישות ונוחות בתשלומים. 

אין לי כסף לעורך דין – מה אפשר לעשות? 

אם נקלעתם לבעיה משפטית או שאתם זקוקים לייעוץ משפטי ואינכם יכולים לממן עורך דין, יתוכלו לקבל סיוע מעמותות או מסטודנטים למשפטים. ניתן לפנות אל משרד המשפטים ולבדוק האם אתם זכאים לייעוץ משפטי על חשבון המדינה. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue