חיפוש

כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין?

כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין?

כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין?

לאחר שאחד ההורים או שניהם הלכו לעולם כל הונם ורכושם יעברו על פי חוק הירושה אל ילדיהם או אל היורשים כפי שנקבעו כחוק בצוואה שהשאירו אחריהם. לצורך מימוש הצוואה יש להוציא צו צוואה מרשם הירושות. אך מה קורה כאשר אין צוואה? אז יש להוציא צו ירושה אצל עורך דין

מהו צו ירושה? 

צו ירושה הוא צו המאשר כי הנפטר לא השאיר אחריו צוואה וכי רכושו והונו (עזבונו) יועברו אל היורשים החוקיים והם יחולקו ביניהם בצורה שווה. כלומר, כאשר אין צוואה הופך צו הירושה למעיין צוואה חלופית על פיה תתבצע חלוקת הנכסים. 

חשוב לדעת כי קבלת צו הירושה כוללת ארבעה שלבים:

  1. תשלום אגרה לקבלת צו ירושה – ניתן לשלם את האגרה באתר משרד המשפטים בעלות של  426 ₪ או לשלם במשרדי רשם הירושות או בבנק בדואר בעלות של 501 ₪. 
  2. פרסום הבקשה לקבלת צו ירושה – רשם הירושות יפרסם את פרטיו של הנפטר על מנת לתת להם אפשרות להתנגד לחלוקת העזבון. עבור הפרסום עליכם לשלם אגרה בסך 130 ₪. 
  3. הגשת הבקשה לצו הירושה – יחד עם מסמכים נוספים כגון תעודת זהות של היורשים, תעודת פטירה של הנפטר, קבלות על תשלום אגרות ועוד. חשוב לוודא כי יש בידיכם את כל המסמכים הנדרשים להגשת הבקשה על מנת למנוע עיכוב בטיפול בבקשה שלכם. ניתן להגיש את הבקשה באמצעות אתר רשם הירושות, שליחה בדואר או על ידי הגשת הטפסים באחת מהלשכות ברחבי הארץ. 
  4. להמתין עד שתקבלו את צו הירושה. התהליך יכול להימשך עד שלושה חודשים.
עורך דין
עורך דין

עלות צו ירושה אצל עורך דין 

אנשים רבים חוששים לבצע טעויות בעת הגשת הבקשה לצו ירושה ולכן הם נעזרים בעורך דין המתמחה בדיני ירושות וצוואות. על מנת להקל על משפחת הנפטר ולא להכביד עליה בהוצאות נוספות קבעה לשכת עורכי הדין מחיר להגשת צו ירושה על ידי עורך דין והוא עומד על 1.5% מערך הירושה, אך לא פחות מ – 3630 ₪. 

אך בפועל, עורכי הדין מעדיפים לגבות סכום קבוע הנע בין 1500 ₪ ל-5000 ₪. מנין נובע הפער הגדול הזה? יש לכך מספר סיבות:

  1. התנגדות – במידה ולאחר הפרסום תעלה התנגדות לצו הירושה, תאלצו להיכנס להליך משפטי מורכב עם המתנגדים. עורך הדין שאיתו הגשתם את הבקשה לרשם הירושות יהיה זה שייצג אתכם בהליך מול המתנגדים. ייצוג זה כולל תשלום נוסף שעלול להגיע לעשרות אלפי שקלים.  
  2. רישום זכויות מקרקעין – במידה וירשתם דירה או בית פרטי לאחר קבלת צו הירושה, עליכם לרשום אותו על שמכם. במידה ותבקשו מעורך הדין לעשות את זה עבורכם, זה יעלה את שכר הטרחה שלו ב -3000 ₪ לערך.  
  3. גודל המשרד – ככל שתבחרו לעבוד עם משרד גדול יותר, כך שר הטרחה שלו יהיה גבוה יותר. 

תוכלו גם להגיש את צו הירושה בעצמכם, אך מדובר בהליך בירוקרטי ומתיש ועדיף להימנע מטעויות.

האם ניתן להוזיל את עלויות צו הירושה?

תתפלאו לשמוע אבל זה בהחלט אפשרי, אם תבחרו באחת משתי הדרכים הבאות:

  1. להגיש את הבקשה לצו ירושה בצורה עצמאית וללא עורך דין. במקרה כזה תצטרכו לשלם רק את האגרות הקבועות בחוק. 
  2. קשר מקצועי ארוך טווח עם עורך דין – במידה ואתם נמצאים בקשרים מקצועיים עם עורך דין הוא יוכל לבצע עבורכם את הגשת הבקשה ולהוזיל את שכר הטרחה שלו בצורה משמעותית.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue