חיפוש

כמה עולה עורך דין לקניית דירה

כמה עולה עורך דין לקניית דירה

כמה עולה עורך דין לקניית דירה

קניית דירה היא עסקה גדולה ומורכבת שרובנו עושים פעם או פעמיים בחיים. מכיון שהעברת הבעלות מהמוכר לקונה כוללת הרבה בירוקרטיה מול הרשויות ומול הבנקים מומלץ לשכור עורך דין טוב שילווה אתכם בתהליך ויעניק לכם ליווי משפטי. ליווי כזה יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף והרבה מאוד כאב ראש. 

שכר טרחה של עורך דין 

על מנת ליצור הוגנות ושיוויון ולאפשר לכל אדם ללא קשר למצבו הכלכלי לקבל ייעוץ וייצוג משפטי הולם וראוי קבעה ועדת שכר הטרחה של לשכת עורכי הדין בישראל מחירון אחיד לשירותים שונים על פי תחומי התמחות.

אך למרות המחירון הקבוע, עורכי הדין נוהגים לגבות שכר טרחה נוסף בהתאם לידע ולניסיון שרכשו עם השנים, בהתאם לגודל המשרד ובהתאם למורכבות של הבעיה. כך שרב עורכי הדין נוהגים לגבות שכר עבור שעת ייעוץ או פגישת ייעוץ, שכר גלובלי עבור כל התהליך או אחוז מסוים מגובה העסקה או גובה הפיצוי שיקבע בסופו של התהליך המשפטי.

עורך דין לקניית דירה
עורך דין לקניית דירה

כמה עולה עורך דין לקניית דירה?

האם גם עורך דין מקרקעין יכול לגבות מחיר קבוע יותר הנקבע במחירון? התשובה היא לא. אך לאורך השנים התגבש לו מעיין טווח מחירים אותו נהוג לגבות בגין עריכת חוזה לקניית דירה. 

כאשר תרצו לקנות דירה עורך הדין יגבה ממכם שכר טרחה שינוע בין 2% מערך הדירה לשווי נכס נמוך ובין 0.75% מערך הדירה לשווי נכס גבוה (המחירים אינם כוללים מע"מ). 

חשוב שתדעו כי אם אתם עומדים לרכוש דירה מקבלן, תצטרכו לשלם גם שכר טרחה של עורך הדין המייצג את הקבלן. על פי חוק ניתן לגבות תשלום עד סך של 5000 ₪. 

איך מוצאים עורך דין מקרקעין לקניית דירה?

קודם כל חשוב לדעת שבחירת עורך דין לקנייית דירה היא בחירה משמעותית וחשובה. עורך דין מקרקעין טוב יוכל לעזור לכם להתמודד מול בעיות מול הבנקים, מול הרשויות ואפילו מול המוכרים. 

עורך דין מקרקעין טוב ידע לנסח את חוזה הקנייה בצורה כזו שהוא יגן עליכם מפני תקלות וליקויים שיתגלו בבית לאחר שתקבלו את המפתח. בנוסף הוא יוודא כי הסדרי התשלומים מתבצעים בצורה כזו שלא תצטרכו לקחת הלוואת גישור מהבנק או מההורים. 

אז איך מוצאים עורך דין לקניית דירה? שואלים חברים ומשפחה. סביר להניח שאחד מהם עבר דירה בחודשים האחרונים או מכיר מישהו שעבר דירה. אחרי שתהיה לכם רשימה עם כמה שמות תוכלו לחפש את האתר שלהם באינטרנט ולקרוא על השירותים שהם נותנים, תוכלו לקרוא המלצות ואפילו לקבוע פגישת היכרות ראשונית. 

רב עורכי הדין יגבו תשלום עבור פגישת היכרות, אך הם נוהגים לקזז אותו משכר הטרחה שאותו יקבלו עבור הייצוג מול הקונים. אל תחששו לשוחח עם כמה עורכי דין ולהשוות ביניהם.

מומלץ כמובן לשוחח בטלפון או להיפגש לשיחת היכרות ראשונית כדי להתרשם באופן אישי מעורך הדין שילווה אתכם בקניית הדירה. אחרי כמה שיחות כבר יהיה עורך דין אחד או שניים שיבלטו לטובה לעומת האחרים ומכאן הדרך לבחירה היא קלה ומהירה. 

לסיכום, אם סוף סוף מצאתם את בית החלומות שלכם אל תתפשרו על עורך דין שלא מתמחה בתחום המקרקעין. עריכת חוזה לקניית דירה על ידי עורך דין שאינו בקיא בהתנהלות מול מנהל מקרקעין ישראל, מול הטאבו, מול העיריות וכמובן מול הבנקים עלול לעשות יותר נזק מתועלת. כדי להיכנס בראש שקט לבית החדש מומלץ לוודא כי חוזה הקנייה כולל חשיבה על העתיד ויגן עליכם מפני ליקויים שיתגלו לאחר המכירה. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue