חיפוש

כמה עולה עורך דין

כמה עולה עורך דין

כמה עולה עורך דין

כשנרצה לרכוש בית או למכור אחד, כשנרצה לנסח הסכם ממון או לחתום על הסכם גירושין, כשנרצה לתבוע מעביד על הלנת שכר או אם חלילה אדם אחר יתבע אתכם – תזדקו לייעוץ או לייצוג משפטי. אין זה  משנה אם אתם צריכים עורך דין גירושין, עורך דין מקרקעין, עורך דין פשיטת רגל או כל סוג אחר של עורך דין חשוב להבין מראש מה יהיה שכר הטרחה של מי שייצג אתכם. 

עורך דין
עורך דין

איך נקבע שכר טרחה של עורך דין?

כולנו יודעים שזמן שווה כסף וככל שהייצוג של עורך הדין הופך להיות ארוך יותר ומורכב יותר, כך שכר הטרחה שלו יהיה גבוה יותר. 

בתחום המשפט קיימות מספר שיטות תמחור:

  1. שכר שעתי – ישולם עבור כל שעת עבודה ישולם לעורך הדין סכום מסוים. שכר שעתי לרב מתייחס לשעוץ ייעוץ או למקרים בהם הטיפול בתיק הוא מהיר ואינו מורכב. לדוגמא, עורך דין לחוזים יגבה על עריכת חוזה בין שני צדדים שכר שעתי על ניסוח ועל עריכת החוזה. גם חברות מסחריות העוסקות בייצוג של מוסדות מוניציפליים וממשלתיים גובים שכר שעתי. 
  2. שכר גלובלי – ישולם עבור תהליכי ייצוג וייעוץ ארוכי טווח כמו למשל עורך דין לגירושין או עורך דין לפשיטות רגל. 
  3. שכר לפי אחוזי הצלחה – ישולם בסופו של תהליך הייצוג והוא נגזר מסכום הפיצויים שיקבע בבית המשפט. שיטה זו לרב משמשת עורכי דין בתחום הנזיקין. 
  4. שכר על פי הקבוע בחוק – המחוקק קובע מחירון בתחומים שונים. למשל, במקרה של תאונת דרכים החוק קובע כי שכר הטרחה של עורך הדין לנזיקין יהיה בין 8%-13% מגובה הפיצוי. 

מכיוון שהייצוג לרב נמשך זמן רב, חשוב לבחור בעורך דין שתוכלו לממן את שירותיו. 

בחירת עורך דין – דגשים חשובים

אז החלטתם על סכום כסף שיופנה לצורך מימון הייצוג והיעוץ המשפטי של עורך הדין, אבל איך תדעו באיזה עורך דין לבחור? הרי בחיפוש אחר עורך הדין שייצג אתכם בטח נתקלתם בכמה וכמה שמתאימים לכם אז איך תדעו לבחור מי העורך דין הטוב ביותר?

להלן רשימה של ארבעה טיפים שיעזרו לכם לבחור:

  1. וותק ומקצועיות – בקשו מעורך הדין שיספר על ההכשרות שקיבל, על ההשתלמויות שעבר, על מאמרים שפירסם וקראו פסקי דין בהם זכה. 
  2. בקשו לשוחח עם לקוחות העבר שלו – הם יוכלו לספר לכם איך היתה העבודה באמת מול אותו עורך דין, עד כמה הוא הצליח ועמד בהתחייבויות שלו. 
  3. סבלנות – בבית המשפט מתנהלים בשפה מקצועית שאינה מוכרת לאדם הממוצע. יש מונחים ונהלים שלא תמיד ברור מה המשמעות שלהם, בקשו מעורך הדין שיסביר לכם בסבלנות ובגובה העיניים כיצד יתנהל התיק שלכם ומה צפוי להתרחש בכל שלב ושלב של הייצוג שלכם. 
  4. מתלבטים בין משרד גדול או עורך דין אחד? – תמיד יש יתרונות וחסרונות לכאן או לכאן. בין אם תבחרו בעורך דין בודד או במשרד גדול, חשוב שתוודאו שיהיה לכם גיבוי במידה ומי שמנהל לכם את התיק יאלץ להפסיק את עבודתו. חשוב לבקש מראש את פרטי הקשר מול אותו עורך דין מחליף. 

לסיכום, במהלך חיינו נזדקק לשירותיהם של עורכי דין כמה וכמה פעמים. שכר הטרחה שנשלם להם ישתנה בהתאם לוותק, למקצועיות, למורכבות של התיק או בהתאם לקבוע בחוק. כך שאם אתם זקוקים לייעוץ משפטי או ייצוג משפטי, חשוב לבחור בעורך דין או בחברת עורכי דין הבקיאה בכל הנהלים, בכל התקנות והפסיקות המעודכנות ביותר על מנת שיוכלו להעניק לכם את הייצוג המקצועי ביותר. 

 בהצלחה!

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue